bolletje Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Snif snif wat ruilkl ich hiel? DE DOCHEL VAN JANE ISCH GESLAAAAAGD HOOL iK VOEL HET AAL M'L WATEL. Ja ik ben net naar de tandarts geweest vandaar dat ik zo moeilijk plaat. R.l. proberen, als je er niets mee kunt, naast je neer te leggen. Je niet mengen in de negativiteit dan heb je er echt minder last van. Probeer het maar eens. O Joris wat een goed nieuws kerel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Runningliesje, ik kom je straks helpen hoor! Ik blijf ingelogd, maar moet ff verder met de studie, piep af en toe wel om de hoek. Hard gillen als het zover is, RL!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Hihi, ik snap er niks van, maar vind het te waardevol om het hier niet te delen op de dagdraad. Misschien heeft iemand er nog wel wat aan? De meeste van jullie weten wel, dat ik nog altijd stoei met geheel onthouden of gecontroleerd drinken, voor anderen die dat nog niet wisten, dan weten jullie dat nu ook. Nu ging dat gecontroleerd drinken een paar maanden geleden een beetje de mist in. Stuurde ik maffe smsjes naar mensen toe en als ze erop terugkwamen wist ik nergens niks van. Na een paar van dat soort confrontaties, had ik toch zoiets, Spud dit gaat niet goed hè meis? Dus maar weer flink de riemen aangesnoerd. Hihi en nu was ik dus totaal met iets anders bezig, nl een hond helpen. En stuurde ik een achterbuurvrouw/vriendin waarvan ik weet dat ze op het asiel hier vlak om de hoek werkt een sms om te vragen of ze daar misschien een hond miste? Niks van gehoord, dus ik dacht, blijkbaar niet, want anders reageert ze wel. Kom ik vandaag vertellen hoe het afgelopen is met die hond waarover ik smste. Blijkt het dus wèl een hond te zijn van dat asiel. Alleen had ze die sms niet ontvangen, ze had een heel andere ontvangen van maanden geleden. Waarin ik haar dronken zeg, ik heb een durum op, een doner kebab en een turkse pizza, toch wel maf dat mijn stofwisseling zo snel gaat, want ik blijf maar mager. Ben toch wel nieuwsgierig hoe ik er met deze eetlust uit zou zien als ik deze snelle stofwisseling niet had? Eerst klonk het me vreemd in de oren, dus ging in mijn gsm kijken, nope mijn verzonden bericht stond echt iets anders in. En nee ik was helemaal niet dronken toen ik dat schreef, want dieren willen helpen is mijn beste rem op drinken. Maar die woorden passen wel precies bij mij. Dus ja ik moest toegeven dat ik deze verzonden had, maar wel al maanden geleden. Op de dag dat ik bij de kebab zaak eigenlijk bier wilde hebben, maar zoveel eten bestelde om dat te maskeren, dat ik wel voor een heel gezin eten in huis had. Ik heb er geloof ik 3 dagen over gedaan om het allemaal op te krijgen want ik houd er niet van om eten weg te gooien. Maar sindsdien heb ik geen goesting meer in kebab. Ik vind dit een mooie boodschap, want het leven geeft mij hiermee aan, dat ik me toch vaak op dun ijs begeef, met mijn steeds switchen, van geheelonthouder naar gecontroleerd drinker. Je kan wel zien dat je weer gevallen bent, en dat op te lossen door weer een periode gewoon niet te drinken, uit te leggen aan je omgeving wat er misging, eerlijk te zijn, maar da´s ´m dus ook niet helemaal. Blijkbaar maak je meer kapot tijdens zo´n val als dat je zelf denkt wanneer je nuchter bent. Het kan je maanden later nog confronteren met iets wat jij allang dacht achter je gelaten te hebben of dat het uitgesproken was. Ik ben er dus blij mee! Ik moet eerlijk toegeven, ik ben nog steeds niet over de brug van geheel onthouding. Maar dit zette mij niet aan om te gaan drinken. Ik pak het wel mee in mijn ontdekkingstocht in hoe een vijand te verslaan, terwijl deze je in sommige zaken toch nog steeds blijft helpen. Je verslaving. Of vervangend medicijn. Want zo gebruik ik drank soms ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 13 juni 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Mijn mond hangt al open! W..h...aaaa...aaaa.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stientje Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 haha spud, ik moet er wel om lachen. maar ja, die hond is op zijn pootjes terecht gekomen, nu wij nog! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Trusten Wijfie. Stientje heb jij wel eens zelf kibbeling gemaakt? Wil dat nu eens gaan proberen want dat vind ik toch verrekte lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 leve het watel van Bol GESLAAGD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stientje Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!! Gefeliciteerd, dochter van Jane, en Jane! Hieperdepiep! Waar blijft RL nou met de slingers?? Alvast deze: :present::present::present::present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Yeeeehhhaaaaa proficiat lieve Jane, das nou nog eens een mooie afsluiting van je vakantie, geweldig. Geef je dochter maar een paar virtuele knuffies van mij. Wat heeft ze het goed gedaan hé? En trakteer jezelf maar eens op een flink stuk tiramisu want dat heb je nu wel verdiend hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 oh mennnn ik kan het nog niet geloven, wat een konfrontatie zo'n meid die zo op mij lijkt; ook in haar zwartkijkerij dus. de mentor moest haar er echt van overtuigen want haar cijfers zijn dus niet de drie vijven die zij had uitgerekend maar alledrie voldoendes. ze mag nog vrijwillig een her doen voor geschiedenis want dat is een laag cijfer, en daar gaat ze even over nadenken nog. we hebben samen wat traantjes van geluk geplengd net. ik kreeg wel even een impuls van mogen doorzakken om teleurstelling te verdinken of blijdschap te vieren. raar mechanisme toch nog, ook na bijna 4 jaar. maar dat gaan we dus niet doen dus. een vriendin die zeker was van slagen heeft een her en een vriend die met haar naar Brazilie zou willen voor vrijw.werk ook een her. en de een na de ander; gezakt, geslaagd, her, het blijft een zenuwenbedoening om maar voortdurend contact te hebben, zelfs vanuit Kreta dus. maar we slapen vannacht vast beiden beter dan afgelopen nacht, dat is zeker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 thnx meiden ik voel me zo trots alsof ik degene ben die is geslaagd ha ha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stientje Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 wat goed!!!!!!!!!!!! trek de kinderchampagne open!!!!!!!!!!! bol: een beslagje maken, met ijskoud mineraalwater en bloem (of tempuramix). wat zout en soms wat kerriepoeder. niet te dun t beslag, ook niet te dik. en wat helemaal lekker is: eer wat lekkere groenten door de tempuramix halen, zoals groene asperges, cherrytomaatje, bosui, deze eerst even frituren in arachideolie, dan pas de vis. mmmm mag ik bij je komen om te proeven? wij gaan straks kogelbiefstuk met zelfgemaakte groene pepersaus maken, krieltjes en groenten en zoete aardappel uit de oven met gepofte knoflook. t lijkt heel wat, maar is super simpel. we hebben wat te vieren toch??? joris een baan! dochter van jane geslaagd en ik ga mijn deadline halen!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stientje Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 feest op t forum!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 13 juni 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Zit ik toch net te bellen terwijl ik mijn slingers had moeten ophangen! Bij deze dus de gil richting Nance! En hier een dik verdiende slinger: Gefeliciteerd Jane! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Kreta - donderdag, 13 juni 2013 van onze verslaggever - Heden is vanaf het eiland op satellietbeelden waarneembaar een stormachtige uitbarsting van wat nu blijkt gegil van een moeder en dochter. Wat is namelijk het geval? Dochter is geslaagd voor haar eindexamen. In een interview, wat moeilijk was om af te nemen aangezien beide dames bijna hysterisch waren, toonden beiden zich zeer verheugd met het goede nieuws. Het bleef nog lang onrustig op het eiland. De bewoners wachten ook geduldig af tot beide dames weer zijn vertrokken, zodat de rust kan wederkeren. En dan nu de slingers: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Thhhaaarrrraaaaaarrrraaa boemsidee, de dikke domineeeeee, die had z'n gat verbrand, al aan de kachelrand :moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon: Wie nog cola? Ik heb ook nog limo en Bitter Lemmon. Meld u maar hoor. Ja Stien, koken was, zeker toen mijn manneke nog leefde, een hele grote hobby van me, en ik mag wel zeggen dat ik het altijd, gezien de complimenten die ik van iedereen kreeg, goed kon en kan. alleen voor mijzelf besteed ik minder aandacht. Maar vind het nog steeds erg leuk om voor mensen een goed gerecht klaar te maken. Dus je bent welkom hoor. Schuif maar aan zouden ze hier in Brabant zeggen. Hahaha Joris. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stientje Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 @bolletje, aha, de brabantse gezelligheid! nou, ik ben de 25-ste in tilburg... ben ik dan warm? @joris, ik zou haast denken dat je voor de verkeerde baan hebt gesolliciteerd!!!!! heel grappig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 13 juni 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Hahahaha Joris , mooi verslag! Zet er gelijk maar bij dat hier in Zuid Holland ook gebler is geklonken, op verzoek nog wel. Het pand is reeds ontruimd... Ik schuif bij Bol aan voor een heerlijk maaltje (en bij Stien natuurlijk), met een verse cola om het te vieren! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Nou Stien niet helemaal, ik woon tussen Veghel en Helmond in. Ongeveer een half uur van Tilburg. maar als je dat er voor over hebt, de koffie staat helemaal klaar hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Die laatste regel past nog een toevoeging bij. Want die is wazig. Alcohol, en daarom wil ik er ook niet graag volledig mee stoppen, is voor mij ook een surrogaat voor medicijnen. Soms gebruik ik het medicinaal, om mezelf te cederen, zodat ik geen medicatie hoef te gebruiken. Want zo denk ik dan, ik heb al 1 verslaving, alcohol, ik wil er niet meer bij en het ligt gewoon niet in mijn aard om dagdagelijks een pil te slikken voor iets. Zo heb ik tig jaar ooit eens seroxat voorgeschreven gekregen, omdat ik depressief was. Maar die pillen gaven mij na 2 weken trouw slikken nog steeds die rust niet. Dus ben er zonder overleg met de dokter meegestopt. Afkick verschijnselen die ik toen had, niet normaal! En wel 4 maanden lang. Zodoende dat ik in mijn denken wat betreft medicatie slikken, gesterkt werd. Je stelt er iets mee uit, dan kan je beter je problemen aangaan. Dan hoef je tenminste niet achteraf wanneer je je beter voelt af te kicken van een nieuwe verslaving die je weer tot hetzelfde punt brengen als waarvoor je ze ging slikken. Alcohol is dan duidelijker voor mij. Je zuipt je lam om even niks te voelen, de volgende dag heb je een kater of voelt je suf. Maar nadien, heeft het zijn werking gedaan. Je voelt wel trek, waar je je doorheen moet bijten. Maar meer dan dat is het niet. Het geeft geen hartkloppingen, geen zweet of angstaanvallen helemaal niks. Hiermee wil ik niet zeggen, dat is goed. Ik zie ook wel dat dat niet goed is. Maar ik geef je gewoon een kijkje in mijn keuken hoe ik daarmee stoei. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stientje Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 pffff, deadline gehaald!!!!!! snel boodschappen doen voor de visite er is!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 13 juni 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Ik hoor je Spud. Ik ga er alleen uit zelfbescherming niet op in. Ga goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stientje Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 en ik wil er over nadenken spud... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Oh, mensen wat een heerlijke hoerastemming. En ja bij mij begint ook het oude mechanisme van vieren met wijn de kop op te steken. Nu temperen met een kopje thee incl. verse gember en straks ook maar aanschuiven bij Bol en Stien hun mooie tafelgerechten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden