Silly909 Geplaatst 8 september 2012 Rapport Share Geplaatst 8 september 2012 Hoi Allemaal, Ik ben nieuw dus wil me even voorstellen. Ik ben Silly en ben 36. Elke avond drink ik en ik wil hier van af. Als ik niet drink WIL ik drinken. Dat lijkt me niet gezond. Overdag drink ik niet maar s'avonds rond de klok van 10 .... Dan wil ik wijn drinken , na 1 glas wil ik er nog 1 en dan nog 1 mimimaal 3 . Dan ben ik content.. Belachelijk ik wil hier van af, ook het er mee bezig zijn daar wil ik vanaf ! Ik slaap ook slechter door alcohol ben dus altijd moe. Ik doe dit al een jaar of 4 nu .. Wie herkend dit ? En wat kun je doen om er vanaf te komen? Wie heeft er tips of waar ondervind je steun van? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc Geplaatst 8 september 2012 Rapport Share Geplaatst 8 september 2012 Hallo Silly, Welkom op het forum! Van wat jij zojuist beschreef hebben de meeste forummers last (gehad). Dit wel op verschillende manieren; een aantal dronk dagelijks wat, anderen langere perioden (tot enkele maanden aan toe) helemaal niets om vervolgens gevaarlijke hoeveelheden naar binnen te werken. Onder 'Ditjes, datjes & dagdraad' vind je een soort van 'huiskamer'. Iedere dag wordt hier een draadje geopend en veel mensen posten hierop. Dit zou een goede steun kunnen zijn. Veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 8 september 2012 Rapport Share Geplaatst 8 september 2012 Welkom Silly909, Ja zeker herken ik dat, je voornemen een glas te nemen, maar dan worden het er 1,2 3 of?? En het alsmaar bezig zijn met: ik wil drinken had ik ook. Goed dat je de stap genomen hebt om je aan te melden. Hier zijn we allemaal bezig alcohol de baas te zijn i.p.v. alcohol de baas over ons. Wanneer je het moeilijk hebt: kom naar de dagdraad, onze virtuele huiskamer. Staat onder Ditjes, datjes &dagdraad en dan de datum van die dag. Er is bijna altijd iemand online om je te helpen. Wat betreft tips: het forum staat vol met tips, heb je al wat gelezen? Een eerste tip is: zoek afleiding op de tijden dat je het moeilijk hebt. Maakt niet uit wat. En drink veel, het liefste water of thee. Zorg voor een gevulde maag, dat vermindert de trek. En trek gaat over, echt. Zelf heb ik nu ruim twee maanden niet gedronken, het is niet altijd gemakkelijk maar ik ben heel blij dat ik de ban gebroken heb. En het is echt te doen!! Succes en ik lees graag je ervaringen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 8 september 2012 Rapport Share Geplaatst 8 september 2012 Silly, Ook van mij welkom hier. Je bent hier onder lotgenoten: we weten allemaal hoe het werkt. We hebben ook allemaal één doel, dat wÃj de baas zijn over de alcohol en niet andersom. Goed dat je de stap gezet hebt, want het gaat alleen maar van kwaad naar erger. De meeste mensen hier zijn stoppers. Ik heb het eerst een jaar gedaan als minderaar, maar ben toch tot de conclusie gekomen dat helemaal stoppen beter werkt. Het bezig zijn met de alcohol blijft in stand als je minderaar bent. Je hebt je drinkgewoonte niet in een dag opgebouwd en het zal ook niet in een dag verdwijnen. Wat velen hier doen (ik ook) om het overzichtelijk te houden is, het per dag te bekijken. Ons motto: "Vandaag neem ik de eerste niet!" Schaam je niet om met je verhalen te komen, ook als het een keer zou mislukken. We weten hoe moeilijk het is. Dan morgen weer opkrabbelen en het opnieuw proberen! Veel succes en vooral volharding toegewenst. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 8 september 2012 Rapport Share Geplaatst 8 september 2012 Welkom Silly. Je bent hier onder lotgenoten die precies weten wat je meemaakt. Het lijkt alsof je de alcohol onder controle hebt omdat je er maar 3 per dag drinkt en je de dicipline hebt om pas om 10 uur ´s avonds de eerste te nemen, maar dat is schijncontrole. Ik heb jaren hetzelfde gedaan, en me voor de gek te houden door te zeggen dat het wel mee valt met 2 a 3 biertjes per dag. Had ik dan weer eens een tegenvaller in het leven werden die 3 biertjes met gemak een krat in een dag. De enige manier is defenitief stoppen voor mij. En geloof me, het is het gevecht meer dan waard. Ik sta nu uitgerust op (vandaag iets te uitgerust), ik zie het leven nu zoals het echt is en zonder een waas van alcohol voor de ogen. Plus de lichamelijke ellende die je er van hebt/krijgt als je teveel blijft drinken verdwijnt geheel of gedeeltelijk. Het was de beste stap die ik ooit heb kunnen maken. Ja, het was moeilijk, want je laat je `vriend` en `vertrouweling` in de `steek`, tenminste, zo voelt het, alsof je in een zwart gat stapt met aan de andere kant niets. Niets om op terug te vallen. Geloof me, het is juist andersom, nuchter zul je zien dat er vele malen meer manieren zijn om je frustraties onder ogen te zien dan met je `vriend` alcohol. Succes, en we zullen je helpen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 8 september 2012 Rapport Share Geplaatst 8 september 2012 Hallo Sil, welkom hier ook van mij! Je hebt al veel goede raad gehad lees ik! Heb je reeds getracht om te stoppen of minderen? Je schrijft minimaal 3 glazen, dus wellicht al snel een fles binnen? Ik zat aan gemiddeld 2 flessen witte wijn per dag en ben nu reeds 2 maand gestopt. Dit ging met een "oefen"periode vooraf met vallen en opstaan. Veel gelezen op dit forum wat enorm ondersteunend en leerrijk was. Ik kan alleen maar aanraden om het avontuur aan te gaan, het is de moeite! liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Silly909 Geplaatst 8 september 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 september 2012 Hallo, Bedankt voor jullie reacties , een "warm welkom" .. Tja het is wel fijn om te weten dat je niet de enige bent die drinkt. Ik probeer t te verbergen voor anderen.. Niemand weet dat ik na mijn werk (horeca) na t sluitdrankje (altijd wijn) wat we maar 1 mogen drinken, na de altijd nog open shoarma rijd om nog is 2 biertjes blikjes te halen.. Heb na dat wijntje ook al geen grens meer vooral de grens bepalen kan ik niet. Ik heb geen grens.. Ook rijd ik makkelijk auto hoor als ik gedronken heb .. Als ik vrij ben dan neem ik me altijd voor geen wijin te kopen. Maarrr rond de klok van tien ga ik mensen bellen of ik op bezoek kan komen effe een wijntje drinken....Gezellig ... Maar t is niet om gezellig t gaat om die wijn.. Idd na een glas of 3 dan gaat de fles ook regelmatig op.. Bah dan ga ik zat na bed.. Met als gevolg slechter slapen vaker wakker en een houten hoofd s'ochtends en balen dat ik t weer heb gedaan. Ik ben alleenstaand en ik denk dat t ook komt door verveling ik krijg door de gedachte en door t drinken energie .. Dat is gewoon zo voor dat moment.. Kan er zo lekker door ontspannen.. Heb een tijdje geturft door een briefje op de badkamerspiegel te hangen waarop stond "Niet drinken is slecht voor mij " en dan de dagen turven ik ben tot 3 dagen gekomen.... t briefje hangt er niet meer ...Het is beangstigend dat je weet dat je niet zonder kunt dat je opgeeft dat t moeilijk is . Ben gewoon een alcoholist ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 8 september 2012 Rapport Share Geplaatst 8 september 2012 Haha, wat een mooie verspreking jouw briefje: "niet drinken is slecht voor mij". Geen wonder dat het niet hielp ;-))) Ik heb honderden van die briefjes, brieven, kalenders, mails, epistels naar mezelf geschreven. Heel herkenbaar. 's morgens opstaan met het bekende schuldgevoel. Week in week uit, maand in maand uit, jaar in jaar uit... Verveling is een goed excuus. Er bestaat een hele excuzenboek; smoezenboek noemen ze dat hier. Ik denk dan steeds aan kinderen. Die vervelen zich ook soms en gaan toch niet drinken?? Eén van de belangrijke zaken in het slagen van niet-drinken, is volgens mi,j je eigen liefhebberijen terug/pas ontdekken. Zeker weten dat jij er ook hebt of vind. Mij heeft dat heel veel moeite gekost maar is nu heel hulpzaam. Ik heb wel een gezin en voelde me toch dikwijls eenzaam of verveeld. Toegeven dat je een probleem hebt is de eerste stap. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 8 september 2012 Rapport Share Geplaatst 8 september 2012 De eerste stap is erkennen dat je een probleem hebt. Pas als je dat echt eerlijk tegen jezelf kan zeggen kun je de problemen aanpakken. De volgende stap zou kunnen zijn om naar je huisarts te stappen, en geloof me, hij ziet er meerdere per dag verschijnen, 20% in zijn praktijk heeft wel een of andere verslaving. Hij zou je kunnen doorverwijzen naar profesionele hulp, dit kan vanalles zijn en is 9 van de 10 keer geen opname in een afkickkliniek, meestal gaat het om therapie bij verslavingszorg. Ook zou je een verwijzing kunnen vragen naar een hulpprogramma via internet, sommige zorgverzekeraars vergoeden dit. Ikzelf doe het nu op mijn eigen manier, ik ben gewoon gestopt, mij hielpen al die therapieen niet, ik kon niet tegen dat geitenwollensokkengebeuren. Misschien heb ik wel de verkeerde therapeuten gehad ook. Ook kan je bij de verslavingsarts of huisarts vragen om hulpmiddelen als Campral, maar dit is alleen zinvol als je door je detox heen bent, en gaat pas werken na een week of 2. Campral neemt je zucht naar alcohol enigsinds weg. Maar, uiteindelijk komt het er op neer dat je het toch allemaal ZELF zult moeten doen, met natuurlijk hulp van anderen, zoals dit forum. Nogmaals, succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Silly909 Geplaatst 8 september 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 september 2012 Dank je wel , Ik ben wat rond aant neuzen op t forum maar zie eigenlijk niet echt verhalen van mensen die echt in t moment zitten dat ze zo graag willen drinken. Wel bij wie is wie . Als ik ditjes en datjes aanklik dan krijg ik meer gekeuvel over wat mensen aant doen zijn .. Of gedichten , of engelenkaartjes trekken.. Zal wel aan mij liggen dat ik er nog niet zo bekend mee ben ... Vanavond ga ik NIET drinken, ik ga thee drinken...Gezellig.. Ik heb altijd t idee dat ik wil feesten... Heb wel vakantie.... oops............. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 8 september 2012 Rapport Share Geplaatst 8 september 2012 Silly Van harte welkom! Het moment dat ik zo graag wilde drinken, staat me nog helder voor de geest Het was een dag in mijn 1e stopweek De fles was zóóó dichtbij Alles, werkelijk alles wendde ik aan om niet te nemen Ik e-mailde mijn maatje Las het forum van voor naar achter en weer terug Propte me vol met alles wat eetbaar is (een volle maag vermindert de trek) Zocht afleiding en gaf de tuinplanten voor de zoveelste keer water totdat zij zowat verzopen;) En het zakte af, trek zakt echt af Toen ik dat moment overwon, wist ik: ik kan het Dat was begin juli Alcohol de baas is het allermooiste cadeau dat ik mezelf heb gegeven Ik geniet, elke dag opnieuw Mijn vrijheid is terug, de wereld aan mijn voeten Dat gun ik jou ook Heel veel succes:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maura Geplaatst 8 september 2012 Rapport Share Geplaatst 8 september 2012 hoi Silly , welkom ! Ik ben hier zelf ook nog niet zo lang maar ondervind nú al de steun hier op het forum en ben blij dat ik hier gekomen ben , ik hoop dat jij dat ook zo zal ervaren . Over lekkere drankjes zonder alcohol : http://www.alleweetjesopeenrij...ocktailalcoholvrij.htm we komen elkaar vast nog wel tegen hier , sterkte !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Silly909 Geplaatst 8 september 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 september 2012 Bo... Wat lief dank je .. Maura dank je wel ... Ik zit nu te zitten ik heb net chips gehaald jammie ... De avond duurt nog lang.. Ik ga ook maar niet uit ofzo .. Ben aant denken naar bed te gaan. Kan ik morgen vroeg op gaan skaten en dan zwemmen.. We shall see .. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 8 september 2012 Rapport Share Geplaatst 8 september 2012 Nog even over de dagdraad ditjes & datjes Dat is een soort huiskamer waar mensen vertellen wat ze doen Maar dat niet alleen! Als je het moeilijk hebt, post dan gerust daar Er zijn daar bijna altijd mensen online Ervaringsdeskundigen die luisteren en je advies kunnen geven En mocht je bericht onverhoopt ondersneeuwen plaats het dan gerust nog een keer Mij hielp het om van me af te schrijven Voel je daar uiteraard volledig vrij in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 september 2012 Rapport Share Geplaatst 8 september 2012 Ha not so silly morgen is het 9/09 en zit er een alco-vrij weekend weer op niet gek he voor een starter:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Silly909 Geplaatst 8 september 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 september 2012 Heeey Jane, Wat goed !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 september 2012 Rapport Share Geplaatst 8 september 2012 van jou dus :present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 9 september 2012 Rapport Share Geplaatst 9 september 2012 Hoi Silly, Ja dat wel en niet willen drinken herken ik heel erg. Ik ben een aantal jaren nuchter gebeleven met AA. Maar ga nu aanvullend de Tactive online behandeling doen. Ik verwacht een van de komende weken te beginnen. Bij de AA is het zo dat je de wil moet hebben geheel te stoppen met drinken. Vaak vraag ik me af of ik nog wel bij de AA hoor. Omdat ik dan niet weet: Wil ik wel werkelijk stoppen? Als ik het zou willen zou ik het toch kunnen??? Ben ik wel eerlijk. Maar dan weet ik ook weer: Alcoholisme is een ziekte. Zolang ik blijf drinken zal ik dat spelletje blijven spelen van wel/niet drinken. Stoppen is voor mij de enige optie. Dat je niet goed slaapt en moe wordt ken ik ook wel. En dan je de volgende dag weer verwijten dat je het zover hebt laten komen. En dan toch weer.... Strekte en ik hoop dat je hier snel je weg vindt. Steun van anderen is heel belangrijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 9 september 2012 Rapport Share Geplaatst 9 september 2012 Silly, Ik zit weer opnieuw helemaal in dit proces hoor. Van wel en niet willen drinken.. Meer drinken dan ik me voorgenomen heb. Ik weet dat ik moet stoppen en heb nu weer een nieuwe stopdag. GISTEREN. Dus je bent niet de enige!!! Ik heb wel het geluk dat ik de ervaring heb van een aantal jaren nuchter. Dat helpt wel denk ik. Maar toch: ik moet weer helemaal van voren af aan beginnen. Fijne zondag. Doe het dag voor dag. Alleen vandaag drink ik niet. Morgen zie ik wel weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Silly909 Geplaatst 9 september 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 september 2012 Hoi Hanneke, Klinkt wel heftig je verhaall. Vooral t zijn bij de AA en niet weten of je er wel hoort ;( Ja natuurlijk WIL je niet drinken maar t werkt natuurliijk niet zo dat omdat je t wilt t makkelijker word. Dit denken doet me denken aan de tijd dat ik gestopt was met roken..Het echt willen willen dat gevecht in je hoofd. Hoelang drink je "weer"dan ? Ik heb t gisteren niet gered... ... Een vriend van me zei ja moet je dit dan gaan doen in je vakantie ???? Begin dan erna .. Ik zei "die hoort in t smoezenboek " hahaha.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 9 september 2012 Rapport Share Geplaatst 9 september 2012 Juist in je vakantie doen, zo heb je het minst last van de detox. In jouw geval, je werkt ook nog eens in de kroeg, dat is de kat op het spek binden als je dan wil gaan stoppen. Als je het wil moet je jezelf geen smoezen meer toestaan, er voor gaan, anders werkt het echt niet. succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Silly909 Geplaatst 9 september 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 september 2012 Daar heb je gelijk in.. Ik werk niet echt in een kroeg maar wel een horecagelegenheid.. Ik zal dan idd na t werk geen alcoholisch drankje meer moeten drinken , want daar gaat t iedere keer mis.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Silly909 Geplaatst 28 september 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 september 2012 Hallo, ben even terug van weggeweest. Vakantie is voorbij .. Ik kan toch wel even met enige trots melden dat ik nu 5 dagen geen alcohol heb gedronken! En dat bevalt goed ! Het gevoel dat je t kunt geeft me best wel een boost ! Nu moet ik volhouden en doorgaan ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 28 september 2012 Rapport Share Geplaatst 28 september 2012 Sil, 5 dagen alcoholvrij is heel geweldig! Houd dit goede, trotse gevoel vast, en bekijk het dag per dag. De mensen die nu aan het stoppen zijn, met alles wat daarbij hoort, lees je het meest bij "wie is wie". Ook op de dagdraad hoor, daar wordt je ook het snelst opgemerkt, en krijg je respons. Schrijf maar veel, je hoeft het niet alleen te doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 28 september 2012 Rapport Share Geplaatst 28 september 2012 Fijn voor je Sil! En inderdaad, vasthouden en doorgaan nu, veel succes!!!! Zet 'em op, je kunt het! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden