Spring naar bijdragen

Vrijdag 21 juni 2013

Yvonne

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Goeiemorgen allemaal,

DAGPACT

Albert

Lytse

RL

Joris

Tatum

Geertjegeert

Gisteravond naar AA-meeting geweest, zag er erg tegenop en achteraf heel blij dat ik gegaan ben! Maandagavond ga ik weer.

Weet niet of ik er aan toe kom om dit weekend op het forum te komen want ik heb een druk weekend voor de boeg.

Ik ga 't droog houden en dan ben ik maandagochtend weer hier.

Allemaal een fijne dag en een fijn weekend!

Groetjes Tonny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hot,

Iemand (dus ook jij) iets kwalijk nemen doe ik niet.

Soms vind ik iets van iets en ben snel geneigd dat te zeggen.

Maar het is alles virtueel, dus echt kennen doe ik niemand hier.

Wellicht beter ook.

Oké je drinkt nu. Dat is dan duidelijk.

Daarom vond ik Bolletje haar vraag legitiem.

Niemand zit hier voor z'n zweetvoeten, ook Hot niet denk ik.

En ja, ik met m'n eigen verleden kan me veel voorstellen.

Hot ga goed en houd het ( de drank) binnen de perken.

Groet :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie middag Hot,

Fijn dat je terug gekomen bent. Hoe kan ik jou nu iets kwalijk nemen terwijl ik voor niet al te lang geleden, hetzelfde gedrag had. Nee hoor die tijd is lang voorbij.:)

Ik hoop echt voor je dat je ooit de kracht krijgt om adb. te worden, en dat je het gevoel van "het er mogen zijn"vast kan blijven houden.

Heel veel succes :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben ook trots op jou, gewoon omdat je er bent

ik blijf online de komende twee uur

ik ben er als je me nodig hebt...

nee, we kunnen niet aan andermans verwachtingen voldoen

ook niet aan die van mezelf

maar we kunnen wel leven

en beleven

en leren

blijven leren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Ik val even met de deur in huis; Hoe komt het dat als wij drinken, veel drinken, dat we opeens onze kwade en goede gevoelens uiten? Of dingen doen die helemaal niet bij ons als persoon passen? Ik weet wel dat het met alcohol allemaal iets ongeremder gaat, maar bij ons is de rem eraf. En als het woord 'ons' stoort, zet er dan a.u.b. 'mij' voor in de plaats. :)

Hier gaat het trouwens verder wel goed. Droog en afvallende. Ik ben nu in totaal al 8.2 kg kwijt. Op de Killokiller staat een ander gewicht als waar ik daadwerkelijk mee ben begonnen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Hot, ik ben door zeer diepe dalen gegaan. In 1 jaar wel 8 keer voor een detox opgenomen geweest. En ik ben er ook nog lang niet. Maar ik blijf er wel voor vechten al word ik van het vechten ook wel eens doodmoe. Ik ben niet meer of minder als jij. We zijn gewoon verslaafd. Of we nu drinken of niet meer drinken. Ik hoop dat je de moed niet opgeeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hot, ik vind het altijd heel fijn dat, als ik een onenigheid heb met iemand anders, het weer goed komt. Ik heb zo de pest aan ruzie. Heel fijn dat je daar voor open staat.

Ikzelf ben in het dagelijks leven nogal geremd Madeleine, maar de gevoelens die eruit komen als ik gedronken heb, zitten ook in mij. Alleen ik heb van mijn ouders geleerd om heel veel gevoelens niet te uiten omdat ze niet passen. Maar iedereen heeft dezelfde gevoelens, alleen komen die niet altijd aan de oppervlakte. Vaak zijn het normale gevoelens, kwaadheid, genegenheid enz. als we nu maar heel veel zorgen dat we die gevoelens niet voelen, dan komen ze er uit als we gedronken hebben.

Soms merkte ik bij mezelf dat ik bewust ging drinken om die gevoelens maar te kunnen uiten, en als iemand dan kwaad op mij zou worden voelde ik het niet zo erg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, dat herken ik heel erg. Vooral van 'vroeger'. Ik moest drinken als ik naar de kroeg ging, omdat ik dan gewoon echt veel leuker was. Ik maakte constant nieuwe vrienden. Ik zoop alleen zoveel dat als ze me de volgende dag op het centrum aanspraken, dat ik bij mij grote God niet meer wist wie ze waren. Mijn moeder had het altijd door en als ze dan weg waren zei ze:"Je hebt echt geen flauw idee wie ze zijn hè?" Ehmz, nee. :$

Kennelijk zit er wel iets in mij dat makkelijk vrienden maakt, maar droog heb ik dat nog niet echt ontdekt. En vraag me dan ook weleens af of dat een onderdeel van mij is. Kennelijk wel, want het komt wel uit mij.

Van huis uit mocht ik niet huilen. Pap vond het altijd aanstelleritus om te huilen. Dus ik heb menig avond met dronken kop zitten huilen in hysterie. Woede vond hij ook niets. Dus dronken heb ik iedereen gigantisch de huid vol gescholden. Stiefmoeder is daarom ook heel erg blij dat ik nu niet meer drink, omdat zij altijd de dupe was. (althans, heb al zes maanden ruim geen biertje meer bij ze gedronken. Ook al mag het wel van stiefmoeder. Maar nu ik haar angst ken, voor mijn uitbarstingen, laat ik het wel).

Maar nu ik droog ben, ben ik niet boos, niet verdrietig. Het is allemaal wel sereen. En is er iets dat me wel dwars zit, dan schrijf ik het op. Dat is wel fijn. Of ik bel pap, want tegenwoordig kunnen we goed met elkaar praten. Mijn stiefmoeder zegt altijd:"Je vader was vroeger gewoon echt een botte hork, zo blij dat hij dat inmiddels niet meer is". Ach, nooit te oud om te leren. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

Wijze woorden zijn er gesproken. Dat maakt mij heel erg dankbaar voor jullie oprechtheid. Bovendien herken ik er alles in, ook al heb ik nu op dag 2 alweer totaal geen trek (gelukkig!)

Kom net van mijn werk en kon daar mezelf goed presenteren. Droog staan heeft absoluut voordelen. Maar hoe moeilijk die te zien als je drinkt. Die 4 dagen zuipen hebben me niks dan ellende opgeleverd en natuurlijk ga ik weer trek krijgen en mss ook wel weer een keer uitglijden, maar dat ben ik voorlopig niet van plan.

Hot en Madeleine: :present:

Ik ga me zo lekker laten pamperen bij de kapper, zondag fotoshoot voor een speciaal hartloopkledingmerk, dus moet er toppie uit zien! Onwijs veel zin in trouwens! :D

:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...