Spring naar bijdragen

Donderdag 27 juni 2013

Yvonne

Aanbevolen berichten

wel Jane daar had ik het gisteren nog met iemand over.

GSM, internet overal.....

bijna niet meer anders voor te stellen.

En toch is het nog niet zo heel lang (allez ja een jaar of 20 ofzo)

Ik weet nog dat ik einde jaren 80 in japan was en daar had iedereen al een telefoon waar je mee kon "rondwandelen". Ik vond dat heel vreemd.

Heb toen ook heel trots al wandelend mijn ouders gebeld!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 110
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

nou Nien ik heb 2 verslaafde kinderen

en dat vind ik heel konfronterend soms

de een aan gamen en aanverwante dingen

de ander aan social media, die slaapt met haar GSM

alsof het een knuffel is, stijf in haar hand/armen

en dan die moeder nog met haar adb-verslaving:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan een gsm heb ik nooit kunnen wennen. Loop dan ook nog steeds met zo'n "ouderwets" ding rond waar je niet veel meer mee kunt dan bellen. Nou ja, rondlopen, als ik er aan denk om het mee te nemen dan. Zal wel komen omdat ik het nooit als prettig ervaren heb om overal maar gebeld te kunnen worden.

Met internet vergaat het me heel anders. Ongelofelijk hoe vaak je in een week niet denkt: Oh ja, even .... en vul maar in. Pas dan krijg je in de gaten hoe ons leven zich verweeft met internet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik loop ook nog met een mobieltje uit het jaar nul rond

maar zoon heeft nu in China een sleep-android besteld

voor me, dus ik zal eraan moeten/mogen geloven.

benieuwd hoe lang het duurt eer ik die kan bedienen.

gelukkig zijn er geen verzendkosten en dat betekent

waarschijnlijk per schip; ik heb nog een paar weken

om me er geestelijk op voor te bereiden, en houd mijn ouwetje

gewoon achter de hand voor als het tegenvalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach Dylan,

ik heb me door zoon zo een smart ding laten "aansmeren".

Kon in t begin nog niet eens "opnemen", met dat geschuif....

En dan een sms schrijven!! Een ramp! En nu niet dat ik zo 'n grote vingers heb!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet je nog opletten jane!!

Als je dat geschuif dan eenmaal gewoon bent en dan moet telefoneren met zo'n andere, dan zit je als een gek op dat schermpje te wrijven!!

Ook jij fijne dag jane! Hopen op een ieniemienie beetje :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een sms schrijven krijg ik amper voor elkaar op een mobiel. Met al die letters op één klein toetsje. Brr. Als het moet dan moet het, maar dan nog stuur ik een sms liever via skype of just-voip. Kan ik tenminste normaal typen.

En een sleep- android? Weet niet eens wat dat is. Doet me denken aan Data, van star trek :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja idd opa Dylan,

heb ook veel buitenlandsqe vrienden en foon rekeningen van bijna 200 euro dat is t em ook niet echt.

Dus daarom ook Skype hier!

Skype op de foon zelfs.

Onlangs, mijn Pa (want die wil ook nog steeds "modern" doen), tablet gekocht...

Vroeg ie zich af hoe kan ik daar nu mee bellen...

stond ie daar te staan met die tablet tegen zijn oor....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het al heel wat wanneer ouderen er niet compleet afwijzend tegenover staan VM. Bovendien verkeert hij in goed gezelschap.

Ik herinner me nog een hilarisch filmpje waarin Wim Kok, met een muis als een soort van afstandbediening in aanslag, een pc probeerde te bedienen. En dat was dan onze minister president!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Metijs:

Gisteren vroeg je om vragen. Nou, ik heb er eentje :)

Uit je voorsteltopic maakte ik op (misschien voorbarig) dat je een man bent. Bekijk ik echter het "user-icon" dan zie ik een jongedame.

Kijk, en dan word ik nieuwsgierig :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi allemaal,

Vanmorgen heb ik mij aangemeld op jullie forum. Ik ben vandaag gestopt met drinken en kan wel wat hulp en advies gebruiken.

Ik heb heel wat jaartjes drink ervaring en ook meerdere stoppogingen ondernomen..soms van jaren, ook vaker in therapie geweest (maar t heeft nog niet mogen baten)

Het is nu mooi geweest en wil ik een gezond leven zonder die afhankelijkheid..en ben moe van het steeds moeten opruimen van de rotzooi die ik heb gemaakt om mij heen..wil geen mensen meer pijn doen.

Ben beetje door het forum gestruind en begrijp dat dit topic..de dagdraad het meest wordt gebruikt. Ik zie helaas nog niet al te veel hulp vragen of adviezen voor bij komen buiten het elkaar vriendelijk goedemorgen wensen ;) heel gezellig natuurlijk… dus nog even aftasten voor mij wat ik hier uit kan halen.

Ik hoop dat ik er een beetje wegwijs uit word.

Groetjes allemaal. Have a great one!

trijsje

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo trijsje, welkom en van rondstruinen wordt men (weg)wijs. De dagdraad is eigenlijk wat het woord al zegt. Een draadje voor elke dag, een soort virtuele huiskamer en wordt door iedereen weer anders gebruikt. Mag allemaal.

Persoonlijk vind ik het voordeel van de dagdraad dat er bijna altijd wel iemand is.

Misschien kun je het beste even op "wie is wie" kijken en je zelf daar voorstellen? Je hebt dan meteen een soort van eigen en wat meer persoonlijk draadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...