Spring naar bijdragen

voorstellen


Inge47

Aanbevolen berichten

Hallo,

Dit is mijn eerste stap naar een alcoholvrij leven,hier heb ik wel hulp bij nodig.

Ik hoop hier steun te vinden.

Al 7 jaar beheerst drank mijn leven , helaas soms tot zwaar dronken toe met zeer schaamtevolle situaties. Hier wil ik vanaf vandaag vanaf. Ik zie dit als eerste stap.

Is het online cursus goed ? Ben al bij de huisarts geweest,ook een overwinning voor mij.

Nu nog volhouden.

groetjes Ingrid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ingrid, welkom hier.

Ikzelf heb de online-training gedaan 3 jaar geleden

en die heeft me goed geholpen. Vooral het forum was

daarbij een welkome aanvulling en is nu dagelijks een ritueel voor me.

Ik dronk al ruim 35 jaar, waarvan toch zeker 20 problematisch.

Mijn leven is met 200% verbeterd, maar dat ging niet vanzelf.

Het stoppen op zich bleek een makkie (bij mij), maar het gestopt blijven en

de dingen die ik tegenkwam daarin, dat waren de dingen waar ik vroeger om dronk: stress;

relaties/frustraties/ slaaptekort/en zorgen om kinderen en bedrijf.

nu, zonder drank, gaat dat stukken beter, ook al is het soms niet makkelijker.

Maar ik moet er eerlijk bij zetten dat naast de emoties rond moeilijke dingen, de emoties

rond positieve en fijne dingen, ook weer duidelijker voelbaar zijn. En dat maakt het

een stuk beter te doen weer. kortom; blij dat ik niet meer hoef, dat drinken, die roes.

Ik gun jou ook zo'n proces, en hoop je hier geregeld telezen, succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en wat zal het meevallen Ingrid

ze zal ongetwijfeld meer respect voor je krijgen

en misschien (nog onbewust) zien wat een goed voorbeeld je eigenlijk bent:

je bent mens en hebt "fouten" en met die fouten ga jij aan het werk omdat ze ze erkent.

Zo mag zij dus ook fouten maken en ervan leren.

Maar het gesprek niet te zwaar zou ik zeggen; weet niet hoe oud ze is, maar zoals

ik mezelf ook op vakantie voorhield; ik ben en blijf de moeder, en probeer ook de regie te houden zodat zij wel kan voelen dat zij steun krijgt als zij het nodig heeft, ongeacht mijn

eigen situatie. En nu ik niet meer drink, kan ik dat steeds beter, dat was een paar jaar geleden wel anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Inge,

Ik Heb me ook vandaag ingeschreven en ik weet zeker dat we op dit forum heel veel steun kunnen vinden!

Ik zie het allemaal als een proces van stappen en het erkennen van je probleem is een hele grote stap! Hulp zoeken is ook een enorme, dappere stap! En je dochter vertellen waar je mee bezig bent is ook weer zo'n dappere stap! Stap voor stap Inge! En laat iemand je hand vast houden zodat je niet valt! Dit forum is een mooi houvast, want iedereen hier worstelt met hetzelfde probleem!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dag lieve Ingrid,

Nog een nieuwkomer vandaag.

Ook van mij harelijk welkom op ons forum.

Ik hoop dat je je hier snel zal thuisvoelen

en dat je er veel aan zal hebben.

Kom maar veel schrijven hier, ook en zeker op de dagdraad.

Al denk je misschien wel wat een heksenketel!

Niks van aantrekken, gewoon doen.

Ik wens je veel sterkte en succes.

Lieve groetjes, Frodo. :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ingrid, welkom.

Stap een heb je al gezet.

Je hebt toegegeven dat alcohol je leven beheerst.

Je bent al bij de HA geweest.

Hartstikke goed.

Wij zijn hier op het forum als allemaal

verschillende mensen met een overeenkomst:

op een momento dado moesten we erkennen

dat alcohol een probleem was geworden,

en onsleven erg ingewikkeld maakte.

Let vooral op de overeenkomsten, niet zo op

de verschillen.

Succes met deze goede stap!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Inge,

Dat is de dagdraad onze virtuele huiskamer zeg maar. Daar zitten we het meest. Als je dus weer terug gaat naar de hoofdpagina dat zie je het tussen het rijtje staan, wie is wie, thema's enz. Daar staat ook de dagdraad. Als je die aanklikt zie je een hele rij dagen staan en dus ook vandaag. als je dat weer aanklikt en je gaat naar de laatste pagina dan zie je de laatste berichtjes. Probeer het maar eens en lukt het niet schrijf het dan hier op jouw draadje.

Tot zo.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

hallo Inge, Wat goed dat je naar de huisarts geweest bent, dat is ook kunnen toegeven dat je volgens jezelf moet stoppen. De online cursus heb ik 4 jaar geleden gedaan, dat beviel heel goed, tot "nou, eentje dan...". Ik ben nu weer op het forum, minderen vind ik moeilijker dan niets, dus sta weer op 0.

Hou vol, geniet van het "wakkere"gevoel als je niet drinkt, en probeer het vast te houden! Veel erover lezen, ook hier op het forum, succes! Gr. huismus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Inge,

Of de online behandeling goed is? Ik heb me er voor opgegeven en begin de komende weken. Er is een wachtlijstje door de vakanties. Op de een of andere manier heb ik er wel vertrouwen in. Ze reageren erg prettig tot nu toe. Maar ik weet ook dat ik het uiteindelijk zelf moet doen en volhouden. Ik zal nooit meer kunnen zeggen: Nou eentje dan! Dat weet ik gewoon. Het beheerst na dat eerste glas gelijk je hele leven. Ook als je je niet aldoor klem zuipt. Ik heb mijn lesje wat dat betreft geleerd. Alleen heb ik nu even steun nodig bij het maken van een nieuwe start. Ook bij het bekijken wat me triggert.

Houd je goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo allemaal ,

Het gaat tot nu toe goed met me alweer de 5de week alcohol vrij zonder ,gelukkig ,een terugval.

Uiteraard zijn er moeilijke momenten, vooral als ik alleen ben in het weekend,,maar dan ga ik lekker vroeg naar bed.

Schaamte blijft, maar dat moet slijten, maar als ik aan de schaamteloze situaties denk weet ik weer waarom ik gestopt ben en waarom ik geen alcohol meer moet drinken.

Jullie zijn een grote steun,ik ben niet zo actief op het forum maar lees iedere dag alles door, helpt mij enorm.

bedankt nogmaals Inge47

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...