Spring naar bijdragen

vrijdag 6 september


Gast akelei

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 229
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Als het mooie weer aanhoudt worden ze vanzelf rood hoor, Akelei. Ik las dat het 6 weken duurde

van bloem tot rijpe tomaat, maar hier duurde het een week of 8.

Ze staan dan ook niet de hele dag in de zon. Wat ze het liefst hebben natuurlijk.

Goedemorgen ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hoe dat precies gaat weet ik ook niet, Het heeft met zon te maken die er voor

zorgt dat de vrucht suikers kan maken waardoor het lekker wordt om op te eten.

Wat voor de planten weer als voordeel heeft dat hun zaden verder verspreidt worden

dan rondom de voet van de plant. Dus allemaal lekker in de tuin kakken, zul je

zien wat een groene weelde het wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen luitjes,

Eerst maar een bakje koffie.

En dan op tijd lekker in de tuin weer...

Wat betreft die tomaten..... ik heb ze in het voorjaar gezaaid, het opkomen ging vlotjes, maar toen...... de grote stilstand. Pas nu zijn ze een cm of 15 en zie ik de eerste bloemetjes komen, good lord, nooit eerder meegemaakt.

Heb ook akelei gezaaid... das een nog groter geduldverhaal.... na máááááánden geduld zijn ze nu tot een cm of vier gegroeid :o

De munt daarentegen liet weken, maar dan ook weken op zich wachten om een kopje boven de aarde te steken... toen even heeel langzaam en opeens een ware groeiexplosie....

Echt nog nooit zo'n idioot jaar op dit gebied meegemaakt.

het overige spul doet het gewoon zoals het het moet doen trouwens.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga maar gauw in de tuin kakken Jaap! Whoehahaha, kVind um leuk! :D

Goedemorgen Frums!

Ein-de-lijk een keer heerlijk uitgeslapen! Ja, dit is tegenwoordig uitslapen. Niet meer tot één uur in een alcoholslaap om daarna als een gek bier te gaan halen.

Nee, lekker half 8 wakker en uitgerust.

Ik ga een enorme bak pleuah (pleur op zijn haags) zetten en mijn rolluiken langzaam opendraaien!

Zouden jullie nog even naar mijn verhaal/vraag van gisteren willen kijken, zit er toch nog over te denken, ondanks het heldere antwoord van Fruitvliegske.

Ik zet um nog wel even neer.

Ga goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit met een dilemma en heb advies nodig.

Maandag heb ik met een vriend van vroeger afgesproken.

Aangezien hij vroeger een drinkmaatje was (op feestjes) heb ik hem duidelijk gezegd dat er geen alcohol gedronken ging worden.

Dit vond hij prima, koffie was ook goed.

We zaten nog een tijdje gezellig te chatten totdat hij zei dat hij weg moest naar een bierproeverij, hij zit in een panel en vond zichzelf een mazzelaar.

Ik antwoordde dat ik geheelonthouder ben en mezelf daarmee ook een mazzelaar vind.

Toen maakte hij een geintje, zo van: daar help ik je wel vanaf.

Hij heeft geen idee van mijn verslaving, maar toch schoot het bij mij verkeerd.

Moet ik die afspraak nu wel of niet door laten gaan?

Ik moet natuurlijk zelf beslissen, maar wat zouden jullie doen?

Ben benieuwd!

Dit heb ik gisteren gepost.

Ik heb geen tomaten op mijn balkon alleen verdorde plantenbakken en een nog mooie bol chrysant. Ik kan dus niet meepraten...

Ik ga gauw mijn man lastig vallen, het is onze trouwdag vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal:rose:

Lies,

Als je stevig genoeg in je schoenen staat wat betreft het niet drinken, zou ik gewoon wél met die vriend wat gaan drinken. (koffie of fris hé!;))

Juist een goede mogelijkheid om hem het tegendeel te bewijzen!

Dus dat hij je niet om kan lullen en jij daardoor nog trotser op jezelf kunt zijn.:)

En gefeliciteerd met jullie trouwdag:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga het goed onthouden Aakie, en zal een foto maken als ze groot zijn gegroeid..

Lies, het lijkt me heel simpel hoor, gewoon aan die knul vragen of hij echt een geintje maakte?

Waarschijnlijk vraagt hij dan wat jij bedoelt.... issie allang weer vergeten, en dan zeg jij dat van dat niet drinken... dat jij je daar op dit moment beter bij voelt en dat je daar niet 'vanaf geholpen' wilt worden... gewoon even afwachten hoe hij reageert dan.

Je had het ergens ook nog over een bepaalde therapie die jou zou kunnen helpen maar die je niet meer vergoed krijgt omdat je je potje daarvan al leeg hebt,

Jouw man wil niet dat je die therapie op eigen kosten gaat volgen..... en jij vraagt of je nu boos op hem mag worden.

Hangt er wat mij betreft een beetje vanaf.

Als die therapie de énige manier is om van je blessure af te komen.... ja, dan zul je hem moeten volgen lijkt me, gezondheid is heel belangrijk.

Máár als doodgewone rust met misschien wat rustige oefeningen om de boel niet te laten vastroesten hetzeflde effect kan hebben maar waarmee het wel veel langer duurt voor je er weer vol tegenaan kunt... ja, dan kon jouw man wel eens gelijk hebben. Jullie zitten financieel heel krap, moeten roeien met de riemen die je hebt.

Dus dan de goedkope manier zolang er geen nieuw potje is en zolang de schulden niet weg zijn Lies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx Kuns! Ik ga dur gewoon heen. Ik kan niet alle afspraken ontwijken waar mogelijk gedronken wordt. En hij zal wel met de auto komen, dan mag hij van mij niet eens drinken. Ik drink iig níet!

En hahaha, Aak, goed advies! :PHet is eigenlijk de schuld van de buren die in onze vakantie op de poezen hebben gepast. We hadden ze gevraagd de planten ook water te geven, dat hebben ze niet gedaan (de poezen gelukkig wel :D). We hebben nog geprobeerd onze viooltjes en afrikaantjes te reden, maar ze hebben nu wel een erg vreemd kleurtje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vonneke, je hebt gelijk.

Ik heb met de fysio afgesproken dat we één consult doen om te kijken of het nodig is, die shockwave, en überhaupt mogelijk op die plek, want dat schijnt ook lang niet altijd zo te zijn las ik op internet.

En ik ga sowieso met die vriend nog een keer bellen om de tijd en plek af te spreken, kan ik het gelijk nog een keer benoemen.

Thanx lieverds!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers

Lies gewoon eerlijk zeggen

dat je er een probleem mee hebt/krijgt

als je weer drinkt. En als hij flauw doet

zeggen dat je van een vriend meer respect verwacht

en misschien alsnog weggaan.

Maar als je alsnog zo blijft twijfelen dan zegt dat

ook iets. je kunt dus nog afzeggen.

Bij twijfel niet doen zei mijn moeder vroeger al.

(voor een Weegschaal als ik werd t leven dus best saai:D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, Jane, je arme moeder! :D

Maar wat je zegt zit ook wat in.

Voordeel is dat het niet bij mij thuis is, maar ergens in het dorp.

Ik kan dus gewoon weglopen.

Het is ook niet zo dat ik er enorm mee zit, het leek me een goeie discussie voor hier, omdat ik merk dat mensen hier vaker tegen plekken/mensen oplopen die aan de "drinktijd" doen denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...