Inkiepinkie Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 Ik heb plots een zielig hondje! Z'n staart hangt , terwijl hij hem altijd fier omhoog draagt. ( Beagle) en hij heeft er pijn aan. Morgen maar even naar de DA. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 Inkie, Jij lijkt me wel een partygirl;) Moeilijk om op die manier de drank te ontwijken of te laten staan! Ik zelf kom op geen een partijtje of feestje omdat ik bang ben voor de bijl te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Inkiepinkie Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 Hoi Kunsie, nou valt eigenlijk wel mee hoor, ben niet zo'n feestbeest. had ook eerst geen zin om te gaan maar had met een vriendin afgesproken. Was van plan maar heel kort te blijven maar werden uitgenodigd door een groepje kennissen om bij hen te komen staan, en kreeg toen eerst champagne en daarna de nodige hapjes en wijntjes. Ja...en toen ging het licht uit?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 An heb je al iets gegeten vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 15 september 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 Bolletje, ja ik heb braaf gegeten omdat het moet. Vanmiddag sloeg alles op hol in mijn lijf en ben even naar een vriendin gegaan. Toen ging het goed en dan kom ik thuis en hoppatee. Refusal zit er in ieder geval in en heb ook geen zucht. Maar ALS ik nu kon drinken zou het knap geweest zijn als ik het niet had gedaan. Gelukkig kan ik hier mijn hart luchten, want dit voelt wel eenzaam hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 Ja...en toen ging het licht uit??quote> Inkie, En dat is de reden waarom ik niet meer naar feestjes ga:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 Maar dat wil niet zeggen dat niemand dat moet doen natuurlijk. Naar een feestje gaan bedoel ik dan. Ik weet van mezelf dat ik daar nu niet tegen bestand zou zijn. En misschien wel nooit meer. Ik was uitgenodigd om naar Texel Culinair te komen dit weekend. Daar heb ik netjes voor bedankt. Wel jammer, want het leek me heel gezellig:( Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 Dus ja An, Daar kan ik me goed in vinden. Dat het een eenzame strijd is............... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 Bedoel je met " bang dat je erin blijft" dat je nooit meer stopt? Maar waar hangt dat stoppen nu dan vanaf Sowhat? En ga je nog boodschappen doen als je al een fles wodka en bier gedronken hebt? En weet je dat dan nog wel? Weet je ik probeer me gevoelsmatig een beetje in te leven in zo'n binge maar dat lukt me niet. Ik zou het ook heel erg eng vinden hoor als ik op die manier met alcohol om zou gaan. Heb je wel eens hehoord dat bingers er in gebleven zijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 An maar zou het iets psychisch kunnen zijn? Was je ook bang dan? Want dat lees ik een beetje in jouw bericht. Is er wel iemand thuis bij je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 Tjee Sowhat, (en A3) Wat ik me nu afvraag is: wat doet jouw man in zo'n geval van jouw binge? Want ik kan me zo voorstellen dat dit niet ongemerkt aan hem voorbij gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 Dank A3 voor je antwoord. Ik vroeg het me af omdat ik alleen woon en kan doen en laten wat ik wil, zonder dat iemand mij kan tegenhouden. Gelukkig ben ik geen bingedrinker maar wel een comazuiper. Ik ben altijd het einde van de avond kwijt maar heb s'morgens helemaal geen trek in drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 Ik geloof dat je dat al eens meer geschreven hebt Sowhat dat ze je bij de Jellinek niet zo serieus namen. Maar iedere jan boeren met z'n korte achternaam ziet toch wel dat je jezelf zo ontzettend veel geweld aan doet? Vreemd hoor. Ach het zijn vaak mensen bij de Jellinek die er voor gestudeerd hebben om alci's te helpen maar vaak niet uit eigen ervaring kunnen spreken. Ik hoop echt A3 dat je zo sterk bent om de volgende keer hier te komen en dan niet te gaan zuipen. Maar ja als het eenmaal in je bol zit, krijg je het er zo maar niet uit. En ja het is levensbedreigend, als je alleen al kijkt wat voor werk je hart en lever moeten doen om dat goedje eruit te werken. Dan heb je heel gevaarlijk bezig. En je hebt toch kinderen? Misschien zou je daar aan kunnen denken voor je gaat drinken, soms sterkt het mensen om het dan toch maar niet te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 Hoi allemaal, Ik heb onverwacht gewerkt vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 en, beviel t? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 Ja Jane, het was nog druk ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nadia Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 ik vind het een heel interessant onderwerp. als ik er zo over nadenk, vind ik het tamelijk bizar dat de signalen die jullie krijgen (out gaan, overgeven, dikke kater), niet tot gevolg hebben dat er iets "stop" zegt, maar juist "doorgaan" . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nadia Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 de piepers hebben het trouwens niet overleefd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 mooi Albert ik heb ook een fijne dag gehad heerlijk gebald en na afloop even wat kleine kadootjes gehaald voor dochter die dinsdag 18 wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nadia Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 An: ik kon vanmiddag wel huilen, zo erg wilde ik naar de winkel gaan om een fles wijn te halen. ik voelde me zo zielig en alleen en 'iedereen' zat natuurlijk gezellig met zijn tweetjes.... maar ik heb het gered. en jij ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 15 september 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 Mooi Nadia ik ook. Wat jullie beschrijven over die voorbereidingen om te gaan drinken heet ' droogdrinken': Eigenlijk ben je in gedachte al aan het drinken. Het plannen en organiseren, daar gaat veel denkwerk aan vooraf. Bij ADB cursus leer je in feite anders te gaan denken. Als je al ver met je voorbereidingen bent moet er een wonder gebeuren wil iemand je nog tegen kunnen houden. Zolang je je dit niet bewust bent, lijkt het alsof je ineens gaat drinken. Helpende gedachten formulere. Dus in plaats van: ik ben moe heb hard gewerkt en ik ben toe aan drank zou je kunnen zeggen. Ik ben moe heb hard gewerkt en ik ben toe aan rust en aardig zijn voor mezelf. Hier ben ik zelf ver mee gekomen overigens. Dat ik de fout in ben gegaan wil niet zeggen dat ik bij nul begin. stapje voor stapje leer ik hoe het werkt, maar het blijft hard werken. De wil, de motivatie en het inzicht dat ik het niet van die drank kan winnen als ik dat z'n gang laat gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 Goeienavond! Daarnet even behoorlijk geschrokken. Mijne vent zijn ogen draaiden helemaal weg... Blijkt dat hij een pijnstiller nam die hij van een vriend gekregen heeft en die hij niet mag nemen in combinatie met zijn eigen medicijnen. Pfft. De eerste keer dat ik de bijsluiter van medicatie niet gecheckt heb, denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nadia Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 ik weet het Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 Proficiat Nadia! Alleen zuipen heeft inderdaad iets zieligs. Een oude drinkmaat van mij doet dat nog steeds, en wat me vooral opvalt is dat hij totaal niet geëvolueerd is in de jaren dat ik hem ken (zelf ben ik wél veranderd). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 Originally posted by: SowhatAR Heb je deze week dus maar 1 dag vrij gehad?quote> Klopt Sowhat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden