Spring naar bijdragen

Woensdag 18 september 2013

Jen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 118
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Aggie, wat ben ik trots op je! Goed gedaan! :present:

Spuddie en Huilebalkje :heart:

VM, ik ga al die vragen niet beantwoorden, ik ga research doen over het hoe en wat.

Het is al moeilijk genoeg.

Kan er niet meer tegen.

Mss beter om niet meer te noemen hier, kan bedenkingen bij dit echt niet hebben (ook al mogen jullie natuurlijk alles vragen)

Ik ben op, ga naar bed. Droog.

Truste!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Aggie: petje af! Je hebt het goed gedaan! :heart:

@ Huilebalkje: ik hoop voor je dat dit het begin is van een goede periode. En vooral NIET drinken bij Refusal. Je moet door de ontwenningsverschijnselen heen, maar voldoende gezond eten en veel (water) drinken helpt het afvoeren van de gifstoffen. Lekker douchen en afleiding zoeken als je het moeilijk hebt. Kom gewoon hier als je zin hebt. We hebben allemaal hetzelfde proces doorgemaakt, dus we weten waar je het over hebt.

Hou vol hoor!

@ Spud: knietjes afvegen en weer doorgaan! Je neemt alle ervaringen mee in het proces. Ik vind het een goed teken dat je het verschil zo duidelijk kan merken. Dat stimuleert om het goede te kiezen.

@ RL: jij doet wat jij het beste vindt en in jouw tempo. We leven alleen maar met je mee!

@ Hannah: ik heb gemist wat voor moeilijks jij morgen hebt, maar in alle gevallen wens ik je veel sterkte en succes!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedeavond,

Even iets heel anders. Ik heb gisteren een nieuwe keuken van de huisbaas gekregen. Ben nu heel blij hiermee.

Deze week heb ik een vriendin op bezoek die werkelijk helemaal niets van mij begrijpt. En ook niet waar ik allemaal mee bezig ben. Ik heb het opgegeven haar het uit te leggen en leg me erbij neer. Het is zoals het is. Ik moet toch mijn leven leven. Ga niet van alles uitleggen.

Ben wel blij dat ik refusal slik op dit moment anders zou het wel eens zo'n week kunnen zijn waarop ik denk: kom laat ik er eentje nemen. En dat wordt dan altijd meer.

Ik ben weer eens het boek: "Drinken, een liefdesverhaal" aan het lezen. Gek toch hoelang je kunt ontkennen dat er een probleem is waar je werkelijk iets aan moet doen. Dat je drank als je vriend kunt beschouwen terwijl het zoveel kwaad aanricht. Ik heb vele vele jaren geweten dat ik teveel dronk. Maar ik zag het toch niet als de oorzaak van al mijn andere problemen. Ik wilde wel altijd stoppen. Maar gewoon vanuit een soort fanatisme. Ik wilde een ECHTE geheelonthouder zijn en dan de beste die er bestond. Ik was zelfs lid van de geheelonthoudersbond.

Nu ben ik in rustiger vaarwater. Wil gewoon niet drinken omdat dat beter voor me is. Er zijn nu momenten van innerlijke rust. Momenten. Niet doorlopend. Maar dat kan denk ik ook niet. Vanmiddag had ik even zo'n moment. Daar ben ik dan heel dankbaar voor. Verder probeer ik zorgvolle en angstige gedachten de deur te wijzen. Gedachten bepalen immers hoe je je voelt.

Ik heb hier een beetje gelezen. Er zijn een paar ADB die me bezig houden. Niet drinken is een hele strijd zeker de eerste tijd. Maar de problemen die alcohol veroorzaken zijn ook gigantisch. Ik hoop dat iedereen hier de moed vindt het probleem werkelijk aan te pakken. Niet de schuld bij de ander of bij anderen leggen. Toen ik dronk was ik het prbleem en ook alleen daaraan kon ik iets doen. Anderen kan ik niet veranderen, ik kan alleen mezelf veranderen.

Sterkte voor wie het nodig heeft. :heart:

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: fruitvlieg
Zit wat in Spud. Ik denk dat er niet 1 methode is die goed werkt voor iedereen.

Aangezien het een paar jaar kan duren voordat je echt leeft zonder aan alcohol te denken vind ik het voor mezelf geen slecht idee om in de tussenliggende periodes iets te verzinnen wat me gemotiveerd houdt.quote>

Zit wat in Fruit, maar pfff.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud: LOSKOPPELEN.

Spanning om/over/voor nieuwe dingen/plannen; prima.

Geen reden om terug te vallen. Loskoppelen.

Ja een reis maken is spannend; geen reden tot drinken.

Kleine stappen en samen maken ze grote stappen.

Je kunt het, je wilt het en het is voor je weggelegd! En ja, een slinger voor een week niet drinken of een maand of een jaar is leuk. En waarom ook niet.

Voor mij is het een datum van een soort van nieuw tijdperk en het is goed, leuk en zinvol daar regelmatig bij stil te staan.

Morgen krijg je een slinger oor je eerste 24 uur niet drinken van me:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat je moet

blijven dromen Spud

Ook al komen ze niet uit

Het maakt je rijk

Het is heerlijk, als je dat durft

dat betekent vertrouwen in jezelf

misschien zelfs in de wereld

Laat je vertrouwen niet wankelen

als het niet gaat zoals je droomt

Dan komt er weer iets anders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...