Spring naar bijdragen

Woensdag 2 oktober 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 57
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Maar Hot. je schrijft "alleen maar de wens van verandering en hoop".

Heb jij nu het gevoel dat je veranderd bent sinds je hier op het forum bent?

Ik heb ook veertig jaar zwaar gedronken, toch is het mij nu gelukt om al bijna 4 jaar droog te staan. Goed niet iedereen is hetzelfde maar bij jou heb ik het gevoel dat je de moed opgegeven hebt.

Maar het kan zijn dat je tevreden bent met dit leven wat je nu leidt, dat kan natuurlijk ook, dan blijf ik niet doorzeuren en is het goed zoals het is.

En natuurlijk is hoog sensitief zijn een heel moeilijk iets, je gaat jezelf isoleren omdat dat toch een stuk rust geeft. Maar daardoor blijf je toch erg alleen in deze wereld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta,

Ja, misschien zeg je wel ongeveer hetzelfde als ik... ik weet het niet, meis. Ik kan niet in jouw hoofd kijken.

Mij helpt het vaak, als ik iets tig keer geprobeerd heb zonder dat het lukt, om het dan maar los te laten. Er dient zich dan altijd wel een oplossing aan. Blijven hopen dat iets uiteindelijk lukt is fnuikend. Hoop verlengt het lijden. Door de hoop los te laten en me te verzoenen met hoe het is, krijg ik meer rust dan door hoop na te jagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve lieve Hot. Ik realiseer me net dat ik bij jou heel erg aan het doordrammen ben. Dat moet gewoon niet, dat is niet goed zeker ook niet voor jou. Ik ga gewoon proberen om te accepteren dat je bent zoals je bent, een lieve kerel.

Weet je, ik hoop altijd zo dat mensen een stuk gelukkiger worden als ze hier komen, maar vergeet vaak dat ik moet accepteren dat wat ik zie als geluk voor iemand, niet altijd hun geluk is.

Sorrie ik ga er op letten. :sun::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Agnieta

Loslaten en opgeven zijn totaal verschillende dingen. Opgeven is de boel de boel laten, weggooien, niet meer naar omkijken, proberen te vergeten. Loslaten geeft je de mogelijkheid de boel van een afstandje te bekijken. Als je opgeeft ben je er klaar mee. Als je loslaat kun je ermee aan het werk..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Jen
Ik denk dat je moet aanvaarden wat je niet kan veranderen.
Blijven proberen is dan weggelegd voor de dingen die je wél kan veranderen.
Alleen is het soms moeilijk om het onderscheid te maken.quote>


Psies, Jen.. daar zijn kalmte, moed en wijsheid voor nodig. Vooral die wijsheid om het onderscheid te maken nekt me regelmatig.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit soort schokkende gebeurtenissen zijn de momenten die ons wakker houden. Het zijn de momenten waarop we ons realiseren dat we niet alles onder controle kunnen hebben, ook al willen we dat nog zo graag. Verdriet is niet erg zolang we er maar niet in blijven hangen. Verdriet is zelfs noodzakelijk om ons te laten "wennen" aan een nieuwe situatie waarin we dingen (of zelfs mensen) achter ons hebben moeten laten. Het leven bestaat uit een constante stroom van veranderingen, maar gaat door..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet veel tijd, want ik moet zo naar de kapper.

Ik las wel de laatste postings van Agnieta en Kohtje. Het ontroert me.

Heet dat nou groeipijnen?

Mensen vanmiddag ga ik weer mijn buurvrouw gezelschap houden, dus jullie zien me vanavond weer. Maak er allemaal een goede dag van. De zon schijnt hier.

Igor heeft de week niet doorgehakt.

@ Igor: hoe gaat het?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

las vandaag veel waarheden en problemen op de draad

loslaten,accepteren

wees bij alles jezelf

hoe moeilijk alles ook is,er komt een oplossing

als je in de nacht ligt te piekeren,

pak jezelf aan en zeg morgen bij daglicht zijn mijn negatieve gedachten aan de beurt

tel de tijd dat alles goed gaat

vergeet niet dat alleen jij kan winnen en verantwoordelijk bent

ook wij alcoholisten kunnen heel veel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is het hier ongelooflijk stil!!

Vannacht minder goed geslapen, maar geen gierende pijn in arm e.d

Het verradelijke aan je weer wat goed voelen is, dat je veel te veel aan wil pakken. Mij is geleerd dat dat een valkuil is en terug bij af.

Maar als de trap al in geen 2 mnd. gezogen is, moet dat wel eens gebeuren.

Niet dus, vond andere dingen belangrijker.

Gisteravond voelde ik de pijn weer opkomen en heb voor het naar bed gaan, als proef de elast. armkous omgedaan. Dat hielp wel.

Eigenlijk had ik een stukje willen gaan lopen, voor mijn rug, maar vind dat ik wel genoeg beweging heb gehad.

Gelukkig geen trek en dag 2 rookloos gaat ook goed.

Zo bezig zijn, leidt de aandacht af en geeft een goed, pos. gevoel achteraf.

Een stimulans om zo door te gaan, want breken met verslavingen houdt vaak in, veranderen van gewoontes.

Gisteren kwamen de 1e , jaarlijks terugkerende, berichten hier al weer binnen:

de feestdagen!!

Toen dacht ik : er zijn single kerstreizen die mss leuk zijn om te doen.

Ik heb er ervaring mee en is goed bevallen, geen gedoe, alles wordt voor je gedaan.

Ik was erg bang dat ik nooit weer zou kunnen reizen, dat is mijn grootste passie, maar sinds deze week krijg ik weer hoop.

Al een mooie, zij het slechts 10 dagen korte rondreis door Marokko gevonden.

Niet alleen steden, maar vooral natuur.

Wel kerst en jaarwisseling onder de pannen. En mijn verjaardag.

Egypte is voorlopig geen optie meer. Helaas.

Mss is het een idee om met wat mensen van hier weg te gaan met de feestdagen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Vanmiddag naar de kapper geweest, mandala 's gekleurd en een stukje gelopen met buurvrouw achter haar rollator. Al met al was het een goede dag.

Bako en Lidia, blij jullie weer te lezen.

Het is inderdaad erg stil hier. Eerst maar eens even mijn gewone mail afwerken. Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal.

Stil? ja, misschien nieuw seizoen?

Komt wel weer.

Ik heb genoten van, en ben ontroerd door wat ik heb gelezen vandaag.

Mijn inbreng van vandaag is weer zonder alcohol, en heb de hele dag met de hogedrukreiniger gespeeld.

Alles zit nog vol troep bij mij, geeft niet, vind het leuk om te doen.

Ik ga eten en bankhangen.

Truste voor straks:lips:

Tot morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja je man weet met zichzelf geen raad meer Wijfie. De spanningen lopen zo hoog op daardoor kan hij niets meer hebben ook geen t.v. Het is niet dat hij het jouw misgunt, het is te druk in z'n hoofd. Moeilijke situatie meid, en jij kunt er ook niet mee omgaan. Rot allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Wijfie: we hebben al eerder tegen je gezegd, dat als J. zo onrustig is en met zichzelf in de knoop zit, hij geen goede beslissingen kan nemen. In dat geval moet jij doen wat voor jullie beiden het beste is.

Ik hoop dat je morgen de dingen goed op een rijtje kan zetten met de mensen van het ziekenhuis. Sterkte meis.

@ Bollie: ik hoop dat de uitslagen goed zijn.

Voor allemaal, welterusten. Ik heb het weer droog gehouden. Slaap lekker en tot morgen.

Lytse.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenacht.

Ik heb vandaag maar weer eens een 1e dag droog doorgebracht na een periode van heftig drankgebruik. Ga het dag per dag maar weer proberen.

Zoals zo vaak hier gezegd word, elke dag is er eentje.

Morgen kom ik op het dagpact. Welterusten voor iedereen die nog aanwezig is, meeleest of later nog even binnen wipt.

Liefs van Jootje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...