Spring naar bijdragen

even voorstellen


JosjeMike

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Zit hier met tranen in mijn ogen te lezen en te lezen. En waarom? Omdat ik gisteren voor het eerst sinds jaren 1 dag niet gedronken heb. En vandaag ben ik met dag 2 bezig. En wat valt dat zwaar. Ik drink al jaren teveel.

Ik heb gisterenmorgen voor het eerst hardop erkend: ik ben een alcoholist.
Heb een AA groep gebeld, er stonden even later al twee ervaren ex-zuipers op de stoep. Vanochtend belde één van hen al op hoe die eerste alcholvrije dag was verlopen en vanavond zal hij nog eens bellen. En morgen ga ik voor het eerst mee naar een AA-avond. Ik ben onervaren in het gebruik maken van een forum, maar doe nu een poging om ook hier met mensen in contact te komen.

Vriendelijke groet, Josje

P.s. Pas sinds gisteren struin ik internet af naar goede informatie, met name hoe nu verder te gaan. Maar goed, de eerste stap is gezet. Die andere 'nieuwkomers' vast ook veel succes met die eerste stappen naar een beter leven.

bewerkt door JosjeMike
Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Josje

je bent, met tranen en al,

hardstikke welkom hier op ons forum.

ervaringsdeskundigen die jou voorgingen

en nog steeds hier komen om ons eigen

(geen dranken)pad te lopen.

En je hebt ook hulp gezocht bij de AA, prima!

Je hebt vast de AA draad die gwen bijhoudt al ontdekt.

Zaterdag is er een speciale dag, dat kun je op die draad lezen.

Wie weet heb je tijd en vast genoeg motivatie om alles meteen

goed aan te pakken.

Er is alleen maar winst te halen hier Josje, en ik wens je daar

veel succes mee:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel jane4, dat forummen is nog nieuw voor me, zoals gezegd.

Maar ik ben, al tranend, al heel wat draadjes afgelopen voor tips en adviezen.

Het sterkt me bij mijn eerste poging om eindelijk eens wat te gaan ondernemen.

Maar nog slechts op dag twee alcoholvrij: wat een monster is die zucht om te drinken.

Dank dus voor je goede advies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ztiertje, gisteren dan eindelijk de beslissing genomen om aan die AA meeting mee te doen, dat is morgenavond.

Moet nog op onderzoek uit of dat voldoende zal zijn.

Ben gisteren ook sinds lange tijd weer een dagboek gestart, om alles van me af te schrijven.

Dank voor je reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

neem je tijd meid

niet drinkers hebben daar ineens

wel wat van "over", en tijd is prioriteit he.

Dus voor jou komt nu herstel op de 1e plaats.

Een vijftiger heeft alle energie nodig

en liefst zonder drank de overgang door.

Ik ben er jaloers op, begon pas op mijn 55ste

en nog elke dag dankbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel erg dank jane4, die tranen zijn nu van ontroering. Ik zit hier aan een sapje en de AA man heeft me weer gebeld om te horen hoe het gaat, doet hij morgen weer. En 's avonds dan dus die eerste meeting. De onderlinge steun werkt nu al heel krachtig.

Dank Dank!

vr.gr. Josje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: JosjeMike
Ztiertje, gisteren dan eindelijk de beslissing genomen om aan die AA meeting mee te doen, dat is morgenavond.
Moet nog op onderzoek uit of dat voldoende zal zijn.
Ben gisteren ook sinds lange tijd weer een dagboek gestart, om alles van me af te schrijven en dat is nogal wat.
Ik ben zo'n typische probleemdrinker / wegstopper...

Dank voor je reactie.quote>



Jos onderaan mijn bericht ( ook deze ) staat een link naar een plaatje , als ik je een advies mag geven download die even , print er minimaal 1 uit .

Steek er in je zak , krijg je discussies dat ze je willen opdringen alcohol te drinken , pak het kaartje .

Knoop in je eigen oren NEE ik wil al die ellende niet meer , dus NIET toegeven NOOIT niet !

Heb je toch een keer trek , NEE man ook met jezelf ( het drankmonster in jou ) ook die discussie NIET aangaan , NEE , NEE , en nog 1.000.000 maal NEE !

Man na een poosje is de beloning wel zo enorm groot , je gaat je stukken beter voelen etc. etc.

Ik ( nu 4 maanden droog ) begin weer helemaal op te bloeien , en vervloek het drankmonster in me omdat ik wel zoveel gemist / verpest heb met dat verdraaide " vuurwater" !!!!

Jos je bent bij die ervaringsdeskundige echt wel in goede handen joh , en geneer je echt nergens voor bij ze .

Hen leid je niet om de tuin , ze kennen de pijnen , en ellende's etc. etc. .

Joh nogmaals zet door , ga er door , ga er voor !
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Agnieta en acer, ook bedankt voor jullie aanmoediging.

Zowel gisteravond als vanochtend contact gehad met de AA-persoon.

Het was weer een nacht van woelen, draaien, keren en zweten. Heel vermoeiend.

Ik heb gebeld naar de huisarts en kan er zowaar snel terecht.

Dat vind ik heel fijn, misschien kan hij me iets voorschrijven om in ieder geval wat beter te slapen.

Tjonge, wat een strijd.

Dank voor jullie steun, wederom.

vr.gr. Josje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel, Tine voor de aanmoediging.
Ik besef me zo goed: als ik niks doe wordt mijn leven alleen maar slechter en slechter.
Zie er wel als een berg tegen op, bang om één of meerdere keren terug te vallen...
'Per dag, per dag', probeer ik in mijn koppie te stampen.

Net bij de huisarts geweest, hij heeft me voor de komende dagen een inslaapmiddel voorgeschreven.
Dat stelt me een beetje gerust, ik hoop echt dat het helpt (nooit zo'n medicijn gehad).

Wordt vervolgd en nogmaals allemaal dank!

vr.gr. Josje

bewerkt door JosjeMike
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag en welkom op ons forum Josje.

Natuurlijk ben je bang voor een of meerdere terugvallen, maar dat geeft ook aan dat je heel erg graag van de alc. af wilt.

En als je iets echt heel graag wilt, gaat het je lukken. Als je valt, ( en dat overkomt bijna iedereen in het begin wel eens) sta dan weer op en ga er voor. Zorg dat je maag vol is zodat de trek minder wordt of verdwijnt.

Ik wens je heel veel suc6 meis.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JosjeMike! Ik vind je vreselijk moedig! Tweede dag droog toch?

Vanavond AA-Meeting? Ik ben benieuwd wat je daarvan vindt...wil je het laten weten? Ik zou daar namelijk ook graag naar toe gaan. Heb alleen gisteren gemist, omdat ik het toen echt slecht had. Voor mij is dit namelijk ook de tweede dag.

Sterkte!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Toetje en bolletje en de anderen,

Dank ook voor jullie reacties. Derde dag droog is nu aan de gang. Meestal begon ik met drinken als de vijf in de klok zat.

Rond 22.30 naar bed. De nodige wijn later, zeg maar.

Straks word ik door dezelfde AA persoon thuis opgehaald en vanavond ook weer thuis gebracht. Ik dacht namelijk dat ik slecht in staat zou zijn om met de auto te reizen. Op dit moment voel ik geen bibberen, maar misschien is dat straks anders en helemaal als ik weer alleen naar huis zou moeten rijden... Dus dat aanbod is super.

Nou Toetje, ik zal zeker verslag doen van mijn vorderingen (of terugvallers... hoop ik niet), of ik dat vanavond nog doe weet ik niet. Anders wel morgen.

vr.gr. Josje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Josje, ook van mij welkom hier.

Heb je ook de virtuele huiskamer gevonden, onder ditjes en datjes, de dagdraad? Daar zijn vaak wel mensen te vinden die een beetje kletsen en ook willen helpen als je het moeilijk hebt.

Wat fijn dat je zulke goede AA-ers in de buurt hebt. Dat helpt zeker om het vol te houden.

Hou vol hoor. De eerste week is het moeilijkst met slapen e.d. maar daarna wordt het geleidelijk aan beter.

Succes!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Lytse,

En ja, ik heb de virtuele huiskamer ook een beetje bekeken. Weet nog niet zo goed hoe een forum werkt, maar daar kom ik in de komende tijd wel achter ;-)

Vanavond de eerste AA meeting meegemaakt. In tegenstelling tot wat ik dacht, was ik redelijk rustig, dus niet erg zenuwachtig.

Ben toch wel een beetje het type van: even de kat uit de boom kijken. Groep van ongeveer 16 mensen, of korter of lang van de zuip af en zeer uiteenlopende verhalen.

Denk dat ik volgende week weer ga. Daar klinkt enige twijfel uit. Weet niet waarom, ga ik nog onderzoeken.

Ben nu na die twee uur intensiviteit gewoon moe, morgen nieuwe kansen.

Neem nog wat te drinken (0h, wat zou ik nu graag een wijntje nemen), kijk nog even tv en sluit dan mijn derde alcoholvrije dag af.

Wordt vervolgd.

vr.gr. Josje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allen, ook Lytse,

Gisterenavond heb ik hier nog wat geplaatst over mijn eerste ervaring met AA. Blijkbaar heb ik niet op de juiste verzendknop gedrukt, want ik zie het niet staan hier.

Hoe dan ook, dat was best een beetje eng, maar ik was niet eens zo heel erg zenuwachtig (wat ik erg goed kan zijn). Ik vond het heel intensief, heb me niet gelijk volledig bloot gegeven (wat je daar moet gaan doen!), het was de eerste keer en ik wilde vooral ervaren of dit iets voor mij is. Ik denk het wel.

Ik denk dus dat ik volgende week weer ga, ondertussen kan ik telefonisch contact hebben met AA mensen. Dat voelt ook als een enorme steun.

Ondertussen houd ik een dagboek bij om mijn gedachten en gevoelens op te schrijven. En om de 'trekmomenten' vast te leggen.

En dan dit forum.

Overigens heeft die eerste inslaappil van mijn leven me weinig tot niks opgeleverd: weer een oppervlakkige en woelige nacht. Ik voel me brak, alsof ik teveel heb gedronken.

Nou ja, er zit niks anders op dan doorzetten, dat weet ik. Maar wat is dat moeilijk.

Dank voor jullie reacties,

vr.gr. Josje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Josje.

Ook van mij een hartelijk welkom op ons forum. Lastig hè zo'n eerste week? Maar je bent goed op weg lees ik, en het gaat beter worden, heus! Ook dat slapen.

Mocht je hier iets aan hebben: Laat maar weten.

Voor sommigen kan het een extra steuntje in de rug zijn.

Geldt ook voor anderen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Josje! Hier jouw mede 'verse' stopper!

Ik had vandaag een iets betere dag, totdat ik thuis kwam. In plaats van het geijkte glaasje (en meerdere uiteraard), ben ik gelijk naar buiten gegaan om een stukje te fietsen in de stad. Dat heeft me wel geholpen gelukkig.

Nu ga ik koken voor een vriendin die ziek is (en ook geen alco mag drinken), dus dat zit wel redelijk safe.

Hoe gaat het nu met jou ondanks het slechte slapen?

Tsja, die Temazepan hebben mij ook nooit echt geholpen, moet ik eerlijk zeggen, maar het is beter dan niets volgens mij. Voor de komende week althans.

Zet hem op! Tot later op de avond, dan log ik nog wel even in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...