Summer Geplaatst 17 april 2011 Rapport Share Geplaatst 17 april 2011 Hoi iedereen,Dit is de derde keer dat ik hier me weer meld. En toch heb ik de stap weer genomen. Ik schaam me best wel, want de 1e keer had het duidelijk moeten zijn dat drank en ik niet goed samengaan. Ik drink niet elke dag, maar als ik drink heb ik geen maat meer. Ik werd weleens wakker en wist niet meer wat ik allemaal gedaan had. Het begon in mijn studenten tijd, maar ben nu in de 30 en nog ben ik er mee bezig. Dit weekend ook weer. Ik schaam me er zo voor. Ik werd wakker en wist niet meer wat ik had gedaan. Ik hoorde het wel achteraf. Voel me zo leeg nu. Familie en 2 vrienden zijn nu ook op de hoogte, en als ik niet stop, dan raak ik ze ook kwijt. Maar ik doe het vooral voor mezelf, want anders maak ik mijn leven kapot. Ik hoop hier steun te vinden, van mensen die het ook meegemaakt hebben. Liefs Summer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 17 april 2011 Rapport Share Geplaatst 17 april 2011 Hoi Summer!3 x is scheepsrecht!Kom, laat die eerste staan.Dag voor dag.....Je zult zien dat je er zoveel voor terug krijgt!Blijf alert....want het glas van vandaag wordt uiteindelijk weer de fles van morgen.Laat je niet gek maken door die stomme drank.Want plezier hebben we er al lang niet meer van...toch?Geef mij je hand en ga ervoor meid!Je bent nog zo jong en je hebt recht op een gezond leven!!!!Liefs Tine:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
walbo Geplaatst 17 april 2011 Rapport Share Geplaatst 17 april 2011 hoi summertja je weet het ook wel, dacht ik ook.maar toch even proberen, en elke keer het zelfde liedje.goed dat je toch weer stopt, en nu proberen gestopt te blijven, is wat moeilijker maar toch proberen.veel succes:Dwalbo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 17 april 2011 Rapport Share Geplaatst 17 april 2011 Summer WELKOM Voor de derde keer dat je je hier weer meldniet iets voor om te schamen vind ikknap dat je toch de moed weer hebt gevondenom iedereen hier op het forum te treffengeen maat kunnen houden...heel herkenbaarjij bent niet de eerste, ik niet de tweede...er zijn er vast velen meerSchaamte, leegte, niets meer weten de volgende dag...komt me ook bekend voorik wens je alle succes met je strijd tegen de alcoholkom veel op ' ditjes en datjes' daar zul je veel steun krijgenShahire Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 17 april 2011 Rapport Share Geplaatst 17 april 2011 welkom summer.ik ben hier nog maar net, maar merk wel dat je gesteunt word aan alle kanten.heel veel succes!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Basia Geplaatst 17 april 2011 Rapport Share Geplaatst 17 april 2011 Ik weet gelukkig wel wat ik deed na alcohol drinken, maar ik ging heel langzaam drinken. Maar het is ook erg slecht voor mijn gezondheid. Ik vond het heel dom van me dat ik het veer heb gedaan, het ging goed met me al een lange tijd, ik kon gewoon na 3 glazen stoppen. Maar dit keer werd ik emotioneel en ging veer fout, het is zoals er twee mensen in me zitten, een Ik drinkt niet of drinkt matig en de andere Ik kan niet stoppen. Het probleem is dat ik nooit een garantie heb welke Ik zal het worden, vooral als ik depressief word gaat het mis.Ik wens je veel sterkte ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 april 2011 Rapport Share Geplaatst 17 april 2011 Summer, welkom weerdie schaamte ach, die is er en die kan weer gaandaarvoor in de plaats mag nu de trots komendie is veel leukeren die mag blijven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Summer Geplaatst 18 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Hoi iedereen,@Tine, zo lief gezegd; Geef mij je hand en ga ervoor meid! kreeg er tranen in van mijn ogen, voel me zo gesteund.@walbo, ik blijf het proberen, het is moeilijk, maar toch..@Shahire, dankje voor je bericht, ik schaam me zeker, fijn om te horen dat ik niet de enige ben, al gun ik het niemand toe. @Lenie, voel me zeker gesteund! jij ook succes!@Basia, jij ook veel sterkte en succes!@jane4, ik hoop dat de trots komt, dankje!Fijne dag,Liefs Summer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Toen ik me hier op het forum aanmeldde ben ik meteen gestopt met drinken en daarna ook 2 keer weer begonnen. Maar nu al wat langere tijd gestopt en hoop dit zo te houden:) Er is doorzettingsvermogen nodig om een drankprobleem aan te pakken en het feit dat je hier voor de 3de keer bent getuigd daarvan! Dus doe je met me mee? Dan maken we samen van onze derde poging een overwinning! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Summer Geplaatst 18 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Ik doe met je mee ekstertje! onze derde poging is de overwinning! Liefs Summer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Welkom hier Summer,en heel veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
melissa Geplaatst 18 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2011 Hallo SummerIk ben ook een vrouw van in de dertig, ik heb hetzdelfde een beetje als jij denk ik..schaam me iedere keer rot de dag erna, en vindt het zo stom, omdat ik natuurlijk geen onozele puber meer ben, die een borreltje teveel drinkt in de disco, maar een volwassen vrouw. Ik weet hoe triest het is als je ladderzat bent in een bar, of als je op visite gaat bij vrienden..dat hoort gewoon niet, en man wat ben ik altijd beroerd de dag erna. Geen geheugen meer van wat ik heb gedaan, gezegd, wie ik berichten heb gestuurd etc etc.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 Misschien heb ik ergens over je heen gelezen, maar volgens mij ben je hier sinds 18 april niet meer geweest? Hoe is het nu met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Summer Geplaatst 31 maart 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 maart 2012 Ik heb niet heel actief op deze forum, lees wel graag mee en vind het een goed initiatief. Ik wil iedereen een hart onder de riem steken dat het wel goed kan komen. Het gaat heel goed met mee, half jaar geleden een laatste terugval. Sindsdien niet meer. Het is zeker niet makkelijk, vooral omdat het in mijn omgeving heel gewoon is om te drinken. Ik ben er zeker mensen door verloren. Maar nu kan ik zeggen dat ik ook weer nieuwe mensen heb leren kennen die ik nog had ontmoet als ik niet had gestopt met drinken. Het belangrijkste heb ik geleerd om van mezelf te houden, want drinken was een probleem, maar de grote achterliggende probleem was dat ik niet met mezelf door 1 deur kon. Dus iedereen, ga ervoor:heart: Veel liefs en een fijn weekend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2012 Ha Summer zoals ik je lees heb je niemand verloren maar iemand hervonden gevonden en gewonnen staan haaks op verloren:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Summer Geplaatst 13 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Hoi Iedereen, Ik wou toch even weer een update bij wie is wie rubriek. Een paar dagen geleden heb ik weer een terugval gehad, een avond vol ellende, daarvoor al lang niet gedronken. Ik zat er emotioneel doorheen en dacht dit op te lossen door een avondje doorzakken,...niet dus. Wat ik nu vooral voel ik schaamte, omdat het een tijd goed ging. Nu mezelf weer aan het oppakken en het grondiger aanpakken. Want ook al is het 1 terugval, dit is funest voor je zelfvertrouwen/zelfrespect. Liefs Summer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Hallo Summer, jammer, maar je aanpak is inderdaad de beste manier. Blijven opstaan en leren van de lessen. Er zijn al velen je voor gegaan Veel liefs en sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Hi Summer, Op de dagdraad heb ik al gepost de vorige dagen. Goed dat je terug bent. Je bent weer opgestaan en onderzoekt nu waardoor het komt en hoe je het kunt voorkomen. Als je daarvan leert dan heeft het toch enige zin gehad. We gaan er samen weer voor. Je kunt het. Dat heb je al bewezen. Veel liefs, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden