Spring naar bijdragen

weer terug


Edflobe

Aanbevolen berichten

Na afwezigheid van enkele jaren ben ik helaas weer terug. Ging het periodes goed, de laatste tijd is het weer helemaal mis. Tot mijn eigen grote verdriet, want ik wil helemaal niet die rotalcohol nodig hebben. Er een keertje van genieten is oké, maar zonder dat ik erg in heb is ineens de maat weg. Hup, nog één glaasje dan. En nog eentje. Ik heb er zo genoeg van, dat ik me hier weer aangemeld heb. Destijds veel steun gehad en voor ik er erg in had was ik er 5 maanden vanaf. Ik dreigde vervolgens weer wat af te glijden na verloop van tijd en toen meer dan 9 maanden geen drup gehad. Ik hoop hier weer de steun en kracht te vinden om clean te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom terug Edflobe.

Jammer dat het niet gelukt is om droog te blijven.

Ik lees"Er een keertje van genieten is oké", betekent dat dat je dit wilt blijven proberen of wil je gaan voor helemaal droog. Das is natuurlijk erg belangrijk te weten, voor je aan je nieuwe start begint.

Ik hoop dat het je echt gaat lukken deze keer om helemaal ADB. te blijven. Je leven wordt zoveel rijker.

Heel veel suc6.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik twijfel nog om helemaal te stoppen of alleen als ik een keertje een feestje of iets dergelijks heb. Over het algemeen gaat het dan goed. Het is meer dat in je eentje thuis zitten kniezen over dingen en dan een domme beslissing te nemen om er eentje te nemen, waar het dan meestal niet bij blijft. Vooralsnog houd ik het de komende dagen bij water e.d., wil niet weer een misser maken. En als ik er geen eentje neem, kunnen het er ook niet teveel worden. De komende tijd zal ik in ieder geval elke dag wel even aanwezig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Edflobe
Na afwezigheid van enkele jaren ben ik helaas weer terug. Ging het periodes goed, de laatste tijd is het weer helemaal mis. Tot mijn eigen grote verdriet, want ik wil helemaal niet die rotalcohol nodig hebben. Er een keertje van genieten is oké, maar zonder dat ik erg in heb is ineens de maat weg. Hup, nog één glaasje dan. En nog eentje. Ik heb er zo genoeg van, dat ik me hier weer aangemeld heb. Destijds veel steun gehad en voor ik er erg in had was ik er 5 maanden vanaf. Ik dreigde vervolgens weer wat af te glijden na verloop van tijd en toen meer dan 9 maanden geen drup gehad. Ik hoop hier weer de steun en kracht te vinden om clean te worden.quote>


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik wilde me even voorstellen want ik ben nieuw. Ik heb iets fout gedaan zag ik op mijn draadje maar ik vind het een hele uitzoekerij om een bericht te plaatsen op de juiste plek. Ik heb nu Edflobe gequote geloof ik, maar dat was niet de bedoeling. Sorry daarvoor. Aldoende zal ik het leren.

Ik drink al 35 jaar bijna elke dag. Ik zat op de 2 flessen rode wijn tot afgelopen zondag. Ik ben 55 jaar oud en besef almeer dat ik het niet lang meer vol zal houden, want ik rook ook nog als een ketter en dan vooral als ik drink. Ik heb 17 jaar geleden in de Jellenekkliniek gezeten en daarna een paar keer bij de Breider. Maar ik vond groepstherapie niet zo prettig en hield het niet lang vol.

Dit forum lijkt me wel wat en ik heb al heel wat herkenbare verhalen gelezen.

Ik heb ook een afspraak gemaakt met de huisarts om Baclofen te proberen. Heb ik ook van deze site, dus als dat alleen al helpt ben ik al een stuk op weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kunsie,

welkom hier. Dat is heel wat jaren en heel wat alcohol. Ik begrijp nu dat je vanaf zondag niets meer gehad hebt? Hoe gaat het dan me je nu? Afkickverschijnselen?

Zoveel als jij dagelijks dronk, doe ik gelukkig niet. Maar een fles lukt wel. Gisteren was het dus wel meer en vandaag de hele dag minnetjes geweest, koppijn en duf. Vandaar dat ik me dus afvroeg hoe je nog functioneerde in het dagelijkse leven.

Overigens heb je je nu voorgesteld op mijn bericht. Misschien moet je het nog eens proberen, maar dan een eigen voorstelbericht maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Edflobe,

Dank voor het welkom,

Wat leuk zo'n snelle reactie. Ik ga idd nog even uitproberen hoe ik me voorstel aan iedereen. Ik had vergeten te zeggen dat ik ook een vrouw ben want ik ga er maar vanuit dat jij het ook bent. (vrouwen schijnen minder te kunnen hebben dan mannen)

Die 2 flessen heb ik niet altijd gedronken maar is er langzaam ingeslopen. En dan vooral de laatste 5 jaar werd het van kwaad tot erger. Gister had ik een rot dag maar voel me vandaag veel beter. Slaapproblemen enz. je kent het vast wel. Ik gebruik Melatonine om te kunnen slapen. Soms wel een stuk of 8, maar dat kan geen kwaad zegt de dokter. Ik zit ook al een tijd in de ziektewet voor mijn rug dus alle gelegenheid om uit te slapen en te drinken

Jammer dat je weer terug bent gevallen na al die maanden droog staan.

Mag ik vragen hoe oud je bent?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Erdflobe,

Wat jammer dat je teruggevallen bent, maar goed dat je de draad weer oppakt. Je weet ongetwijfeld de dagdraad nog wel te vinden, onze virtuele huiskamer.

Ik wens je veel succes en vooral doorzettingsvermogen. We gaan er weer voor: vandaag nemen we de eerste niet!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, heel jammer dat ik het niet gered heb, maar er is weer een nieuwe kans. En inderdaad Lytse, vandaag neem ik die eerst niet.

Om jou vraag te beantwoorden Kunsie, ik ben inderdaad een vrouw. Gescheiden en moeder van 3 puberzoons; hoewel de oudste is inmiddels 20. Zelf ben ik 51. Ik zie morgen wel weer hoe ik me voel, vandaag was minder, maar ja, wat wil je na ruim anderhalve fles wijn. Er zijn wel meer dagen dat ik niet drink en dan voel ik me de volgende dag een stuk beter. Dus: vandaag de dag nuchter afsluiten!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Edflobe

jammer dat je hier weer noodgedwongen komt

ik gun je een lange afwezigheid:D

maar dan wel als gestopte, want nu lees ik je

als iemand die een achterdeurtje openlaat,

en dat juist vlak nadat is gebleken dat je

uiteindelijk, niet matig kunt/kon drinken.

Je hebt al veel ervaring met gestopt zijn; ik vraag me oprecht

af wat dan dat af en toe glaasje nog toevoegt als je weet uit

slechter ervaringen dat je dan toch geen maat kunt houden in bepaalde omstandigheden?

Ik heb natuurlijk ook af en toe die gedachten wel hoor, maar ben als de dood daarnaar te

luisteren. Op wilskracht kan ik best lang matig zijn, dan sluipt er een behoefte in om eens lekker door te zakken,

en daarna is bij mij mijn norm vervaagd die die wilskracht nog aan kon boren.

En ik lees jouw verhaal nu zo vaak en steeds weer blijven mensen die harde lessen nodig hebben.

Misschien gezien je matige aantal van postings, hier vaker en meer schrijven??

Mij helpt het tot nu toe goed, zoals je aan mijn aantal ziet:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Edflobe

Jammer dat je het niet gered hebt

Die twijfel van je over alcohol is terecht

Af en toe is dat je geen afscheid van alcohol kunt nemen

dus waarom jezelf moeilijk maken

dat is je probleem instand houden

Ga eerst een jaar van de drank af zodat je echt niet meer weet hoe het smaakt,

beleef eens de wereld van de nuchtere kant

Ik heb de alcohol vaarwel gezegd

en de nuchtere wereld heeft veel meer mooie kanten op den duur

stoppen is de sleutel naar succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Edflobe,

Haha, ik heb al met de letters zitten husselen....

Welkom weer...

Ik las al veel mooie woorden boven me.

Daar sluit ik me bij aan.

Geef je lichaam en geest de kans het echte

leven te ontdekken!

Vandaag neem ik de eerste niet,

doe je mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dag Edflobe, :present:

Geen gemakkelijke nickname heb jij! ;)

Fijn dat er zich zo’n “oudkomer” als jij terug aanmeldt.

De reden is uiteraard niet fijn maar het is wel fijn dat je aan ons forum denkt om je te ondersteunen.

Want je ziet wij alci's zijn nooit zeker.

In ieder geval hartelijk welkom op ons forum.

Veel succes en sterkte.

Ik hoop je hier nog veel te lezen.

Lieve groetjes, Frodo. :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie fijne woorden allemaal. Ja, ik doe vandaag weer mee zonder een druppel alcolisch. Had net wel even een moeilijk moment, dus had meteen zoiets van: Hup, direct even inloggen. En ja, dat helpt dan weer je te herinneren aan alle ellende die drank met zich meebrengt. Gelukkig kan ik straks ook niet meer in de verleiding komen, de winkels gaan zo dicht en ik moet er eerst voor in de auto stappen, de dichtstbijzijnde supermarkt is 5 kilometer verderop. Maar verleiding of niet.... ik geef er niet aan toe, ik eindig deze dag zoals hij begon: nuchter :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...