LyaMoirai Geplaatst 9 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2013 Hoi mensen, Dit moet ik even kwijt, mijn man zegt dat ie aantal maanden geleden is gestopt met roken, maar ik ruik vaak genoeg bij hem rook terwijl ik zelf ook rook heel apart, dan zeg ie nee ik ben boven geweest daar hebben we tijdelijk een loge die ook rookt en stevig rookt, nu heb ik paar weken terug zijn shag gevonden zijn merk dus ik dacht ik zeg er wat van, later ging ik weer kijken was de shag weg, nu heb ik vandaag weer shag gevonden en een pakje vloei van mij er in, hij ging zijn zoon terug brengen dus ik kijken en ja hoor shag weer weg, ik heb al paar gevraagt rook je weer en hij blijf ontkennen. Ik vind het niet erg als ie weer zou roken maar ik vind het erger dat ik gewoon glashard word voorgelogen. Wat moet ik hier nu mee enerzijds denk ik dat ik gek word! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2013 Lya als je man er nog niet aan toe is om, als hij inderdaad gerookt zou hebben, het tegen jou te vertellen, laat hem dan. Ikzelf zou het ook erg vervelend vinden als iemand achter mijn vodden aan zou zitten om dingen te vertellen die ik nog niet wil of kan vertellen. Ik zou me daar erg benauwd bij voelen. Natuurlijk word je daar gespannen van, maar als je het meer bij hem laat, zou dat je ook een stukje rust kunnen geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 9 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2013 Hoi Ik zelf was eigenlijk al een half jaar gestopt maar rookte nog stiekum Dus ik loog ook over dat ik niet rookte..ik wou wel maar kon niet Je voelt je er werkelijk heel rot door dat je stiekum nog zit te roken Maar in feite nog niet klaar bent om de grote stop naar niet roken te maken Hoe meer er daarover gezegd werd hoe rotter ik me voelde ,hoe meer ik stiekum ging roken IK had geen idee dat de huisarts me hierbij kon helpen...daar ben ik op het laatst ook beland voor hulp Misschien dat je man dat ook niet weet...dat de huisarts hem hierbij kan helpen Stoppen met roken is echt geen makkie ...maar het is te doen achteraf Ik hoop dat je hiermee wat kan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LyaMoirai Geplaatst 9 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2013 Hoi bolletje, ik snap wel wat je bedoel maar ik ben het er niet helemaal mee eens en zeker niet als er gezeg word dat ik gek ben en het verkeerd zie. Huttula ik weet zelf ook hoe moeilijk het is, ben zelf ooit twee jaar gestopt geweest maar door even een avondje kaarten en alcohol ging het mis, ik zou mijn man graag willen helpen als ik kon, maar als hij blijf ontkennen word het lastig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2013 Originally posted by: LyaMoiraiWat moet ik hier nu mee enerzijds denk ik dat ik gek word!quote> O ik had dit gelezen Lya niet dat het een verwijt was.Maar ik denk toch dat je moet proberen dat gedeelte bij hem te laten, en jij kunt proberen om iets doen tegen het wantrouwen of het gevoel dat je belogen wordt.Nogmaals het is zijn leven.Weet je wij als alci's hebben ook zo vaak gelogen, tenminste ik wel, gewoon omdat ik niet wilde dat ze aan mijn verslaving kwamen. Dat had trouwens ook geen nut, ik bepaalde dat zelf. Ik kon er toen nog niet van afblijven.Dat beschermde ik omdat ik het gevoel had dat dat het belangrijkste was in mijn leven.Jouw man moet er zelf voor klaar zijn, als hij gaat stoppen voor jou, is dat vaak gedoemd te mislukken omdat hij er dan toch niet helemaal zelf achter staat.Ik hoop dat je hier iets aan hebt.Heb je al eens gezegd tegen hem dat jij het niet erg vind als hij rookt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LyaMoirai Geplaatst 9 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2013 Ja bolletje dat heb ik absoluut gezeg ..... ik rook zelf ook wie ben ik om te oordelen .... ik zou em hier nooit op afrekenen en daarnaast ik wil niet dat hij voor mij stopt ik stop ook niet voor hem, je stopt wanneer je er zelf 100% achter staat .... ja toch dat is met alles denk ik wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2013 Ja ik snap jou denk ik wel een beetje, je wordt erg onzeker als je niet meer van je man op aan kan en het gevoel hebt dat hij liegt naar jou. Ik kan me voorstellen dat dat je niet lekker zit. Ja ik denk toch dat je, ook al ruik je dat hij gerookt heeft, niet meer moet vragen, en dat gedeelte bij hem moet laten. als je het niet vraagt, hoeft hij ook niet te liegen (als hij dat doet) en misschien wordt het dan voor jou ook een stukje rustiger. Maar dat is wat ik denk. Gevoelsmatig zal het best een stuk moeilijker zijn. Hoe gaat het voor de rest met jezelf? Lukt het allemaal een beetje om adb. te worden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LyaMoirai Geplaatst 9 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2013 idd dat is het bolletje ik word er super onzeker en wantrouwig van en dat wil ik niet, aan de andere kant denk ik van jeetje ik heb ook een probleem daar ben ik ook eerlijk over , en dan dit .... het is iets heel kleins denk ik dan maak je niet druk maar puur het voorliegen dingen verstoppen en dan mij het gevoel geven dat ik beren over de weg zie lopen maakt het voor mij heel lastig ..... ik weet egt niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan, hoe kan ik het bij hem neerleggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2013 Tja ik denk dat dat niet zo 1-2-3 lukt, dat is oefenen. Nog moeilijker wordt het als je daar onzeker over wordt. Ik lees er ook een beetje uit dat jij het gevoel hebt dat hij jou niet serieus neemt, maar dat weet ik niet zeker. Had hij veel moeilijk met jouw drinken? Hoe ging hij daar mee om dan? En wat ook wel eens wil helpen is, dat je tegen hem zegt hoe jij je voelt, dat het jou erg onzeker maakt als je het gevoel hebt dat hij niet eerlijk is naar jou. Zijn jullie er wel eens echt voor gaan zitten om dit te bepraten? Heb je wel eens tegen hem kunnen zeggen hoe onzeker het jou maakt? Ja en dan maar hopen dat er geen verwijten naar elkaar komen want dan voelen jullie je aangevallen. kan best zijn dat hij dat nu al voelt hoor. En hoe gaat het met het drinken van jou? Lukt dat wel nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LyaMoirai Geplaatst 9 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2013 ja bolletje ik heb al eens gezeg hoe ik me er over zou voelen als er tegen me gelogen zou worden, gesprek gehad maar bleef stug volhouden dat ik het me verbeelden, mij zou het meer rustig maken als ik weet dat ie eerlijk tegen mij kan zijn zonder dat ik em veroordeel of tegen hem keer maar dat ik hem kan of mag helpen, drinken gaat niet zo goed op et moment maar dat komt wel goed als ik egt actief met het programma kan beginnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LyaMoirai Geplaatst 9 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2013 en ik denk dat mijn borderline nu ook parten begint te spelen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 9 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2013 Sorry dames dat ik me er even mee bemoei, maar jullie maken het volgens mij veel te ingewikkeld en slepen er allerlei onnodige dingen bij. Lya, in dit geval heb je geen probleem maar bén je het probleem. De enige die echt reden heeft om superzenuwachtig te worden is je man. Díe heeft immers ongevraagd een onbezoldigd politieagent aan zijn broek hangen. Zo lang jij niet de speurneus uit hangt en niets vraagt, hoeft hij niet te jokken. Klaar. Blijkbaar is dit zijn manier om op dit moment met zijn stoppoging om te gaan. Laat hem. Het enige wat je kunt bereiken door je er mee te bemoeien is dat hij op een gegeven moment gaat zeggen: Ok, ik ga wel weer “gewoon” roken en dat is wel het laatste waar iemand tijdens een stoppoging op zit te wachten. Wil je echt helpen? Dan weet ik er nog wel eentje: Zelf ook stoppen, dat is het enige waarmee je hem zou kunnen helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LyaMoirai Geplaatst 9 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2013 Hoi dylan, Hoe kan ik een probleem zijn .... hij jokt tegen mij ik word wantrouwig en ga op zoek om er voor te zorgen dat ik niet het gevoel dat ik nog gekker ben dan dat ik al ben, daarnaast als ik daadwerkelijk een politie agente zou zijn zou ik bonnetjes uit schrijven, hem opsluiten, of voor de rechter slepen, ik vraag simpel weg om advies, hoe ik hiermee om moet gaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2013 Originally posted by: Dylan Zo lang jij niet de speurneus uit hangt en niets vraagt, hoeft hij niet te jokken. Klaar.quote> Lya ik denk dat we alledrie nu zo'n beetje hetzelfde zeggen, laat je man z'n eigen gang gaan, probeer met je eigen onzekerheid om te gaan, je kan alleen jezelf veranderen niet je man. Dat gedeelte hoort bij jou en je moet daar mee aan de slag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LyaMoirai Geplaatst 9 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2013 dus gewoon maar accepteren oke en een manier vinden om hier zelf mee om te gaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2013 Ik denk het wel Lya, ik denk dat dit het prettigst zou zijn voor jullie allebei. Hoe meer je verwacht van die ander, hoe meer het een obsessie kan worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LyaMoirai Geplaatst 9 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2013 oke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2013 Lya, mijn kinderen hebben ook lieg-periodes gehad. Iemand die liegt, zit klem. Liegen gebeurt nooit of zelden voor de lol. hij liegt dus erger tegen zichzelf dan tegen jou en jij hoeft het je niet persoonlijk te nemen. Het gaat gewoonweg niet om jou hier. Wat wil jij bewijzen door je gelijk te halen? Als je dit los kunt laten en hem in zijn waarde, dan zal dat uiteindelijk jullie relatie en jouw vertrouwen in hem, ten goede komen. Maar het is even moeilijk om vanuit/voor de ander te reageren. Meestal zijn we gewend méér van hetzelfde te doen als iets niet lukt. Maar wat je loslaat komt naar je toe en meestal in meer vrijheid. succes meis! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LyaMoirai Geplaatst 10 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2013 ja jane ik laat het ook los, ik wilde geen gelijk maar vind het gewoon weg jammer dat ie mij hierover niet in vertrouwen durft te nemen, maar idd hij lieg tegen zich zelf het meeste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2013 voor jou zou dus de les hieruit kunnen zijn, of liever de vraag eigenlijk, of er iets is waar jij invloed op hebt; dat hij je niet in vertrouwen kan nemen. Maar zelfs dat is de vraag; het is waarschijnlijk iets in zijn proces nu. Maar ooit kun je hem dat vragen, als het achter de rug is. Meestal kunnen we achteraf pas zien (en erkennen) waarom iets nodig was. En die inzichten kunnen je verder helpen. Nu is het waarschijnlijk, heel banaal, iets van ego (teleurstelling) die je in de weg zit. We willen graag veel voor onze partner kunnen betekenen en voelen ons dan minder machteloos. Maar als hij straks zelf die stap verder heeft ontdekt en gezet, is de credits daarvoor ook voor hem, zoals een kind met vallen en opstaan leert lopen. Ouders kunnen als gereedschap hulp bieden, maar dat leren dat kunnen ze hem niet afnemen gelukkig, dat doet het kind helemaal zelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 10 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2013 Ik zou er toch een gesprek over aangaan als zoiets bij ons speelde. Hem niet controleren, maar je bent toch niet gek als je dingen toevallig opmerkt, of je kunt je ook heel erg vergissen. Daar kom je alleen uit door het te bespreken, zonder verwijten. Zeggen dat je echt de indruk hebt dat hij af en toe rookt, en dat je dat niet erg vindt. Of dat je je misschien vergist. Maar dat het je pijn doet als hij erover liegt. Dat hij gerust kan roken of minderen, je rookt zelf immers ook. In een gelijkwaardige relatie vind ik liegen wel pijnlijk. En misschien kun je er zelfs wel begrip voor krijgen als je weet waarom hij dat doet. Ben ik dan zo'n bitch dat je me dat je me dat niet durft te zeggen, of vind je het moeilijk om toe te geven dat je steken laat vallen. Mijn ervaring is dat het soms gaat om hersenspinsels van jezelf, maar die blijven broeien als je er niet over praat. En als het wel liegen is kun je daar ook samen uitkomen, we zijn immers allemaal mensen en maken zelf ook fouten. Maar het controleren zou ik mee stoppen, daar word je niet gelukkiger van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trijsje Geplaatst 10 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2013 Hoi, Het is juist een uiting van liefde om het zo klashard te onkennen dat hij rookt. Hij zet steeds harder zijn hakken in het zand..omdat hij jou niet wil teleurstellen. Goed dat je het los gaat laten.. Een valkuil is voor een ander te denken..hij heeft zijn Eigen lessen te leren. groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LyaMoirai Geplaatst 12 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2013 idd trijsje dat besefte ik me gisteren opeens ook. Kate eergisteren gingen we een vriendin oververhuizen en toen zag ik hem in een hoekje shagie draaien en roken, ik weet nu ook dat er mensen zijn waarbij hij wel durft te roken, en toch blijf ie stiekum roken op de wc, voor mij is het een bevestiging dat was voor mij genoeg om in ieder geval los te laten want ik dacht dat ik gek werd dingen idd verbeelden nu hoef ik me daar niet meer druk over te maken. Jane je best een gelijk kunnen hebben over dat gevoel teleurstelling, zelf heb ik veel moeite om emoties te benoemen of te herkennen, dan is dit forum egt wel prettig en helpend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LyaMoirai Geplaatst 24 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2013 Hoi mensen, Ik kon het toch moeilijk loslaten en op een gegeven werd ik ook gek in me kop maar goed verhaal kort maken, ik heb wat anders tegen hem gezeg en toen gaf ie het wel toe, nu rook ie gewoon als we met zijn 2en zijn. Heb nu ook eindelijk een hulpverlening toegewezen gekregen bij alcohol de baas dus we gaan eindelijk van start. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2013 in elk geval kan er nu met open vizier gestreden worden met peuken en drank:) gaan met die banaan dus! succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden