Spring naar bijdragen

Voorstellen: Miss Sophie


Miss Sophie

Aanbevolen berichten

Hallo medestrijders en strijdsters, even voorstellen: Ik heb vorige week een enorme inzinking gehad en besloot in mijn eigen hoekje te kruipen met een aantal flessen wijn natuurlijk. De inzinking heeft te maken met een aantal dingen maar laat ik zeggen ik weet waar de kneep zit. Maandag was de drank op, ik vroeg mijzelf af kan ik op de fiets naar de supermarkt komen? Tuurlijk de honger naar drank en dan slapen was te groot dus maar groot ingeslagen en weer terug naar huis en weer opsluiten op een kamer. Maar de nachten werden steeds korter en ik bleef op de klok kijken wanneer het weer donker zou worden, dan voelde ik mij het beste, weer begraven in de golf van alcohol en slapen, vergeten en stilletjes dood gaan. Ook je behoefte kun je niet goed ophouden dus maar een emmer pakken en zo ga je iedere dag steeds meer dood. Op vrijdag is er ingegrepen door de huisarts en mijn partner en ik ben de ontnuchtering ingegaan en boy o boy wat een hel was dat.

Nu ben ik in mijn 5e dag van geen drank en ondanks de moeheid en emoties die wierig in mijn lijf rond dwalen, ben ik trots trots dat ik geen behoefte heb ( op dit moment... ik blijf een verslaafde nietwaar?) trots dat ik weer nuchter de dag en nacht in ga, nuchter om te genieten van mijn gekke kat die vandaag een kikker heeft gevangen en trots dat ik het weekend heb overleefd. Ik ben helemaal zelf afgekickt geen hulpmiddelen of iets anders wel hulp van mijn partner die mij niet alleen heeft gelaten en op mijn verzoek mijn geld heeft afgenomen, ik wist niet of ik nog naar de Jumbo zou gaan :) Sinds vandaag kan ik zeggen dat het redelijk tot goed gaat heb zelfs mijn nagels weer gelakt en eten gekookt voor vanavond en voor mezelf een telefoon en boek gekocht, bij de weg, de telefoon was nodig want die had ik in een dronken bui in een emmer met ...... gegooid. Ja je doet wat met je zatte/zotte kop.

Lieve allemaal, ik ben hier net maar al jullie al geposte berichten doen mij goed echt goed. Gisteren zelfs een wijntje dat mij werd aangeboden afgeslagen en dat voelde heeeerrrlijk. Ik weet dat het iedere dag een strijd zal zijn maar zoals de AA zegt: Kalmpjes aan.

Voor iedereen sterkte en veel liefs, Miss Sophie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Greeneyes,

Wat een heftig verhaal. Ben ook blij voor je dat je het nu wilt aanpakken.

Ga je nog een behandeling volgen? Knap van je dat je de eerste sociale

druk hebt afgewimpeld... maar er komen nog zat andere lastige situaties..

Blijf vooral hier terugkomen. Er is hier ook een virtuele huiskamer bij

Ditjes en datjes, dagdraad.

*heftig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, Green Eyes. Welkom.

Bij het lezen van jouw verhaal kreeg ik

echt kippevel.

Het is exact mijn verhaal van ongeveer

een jaar geleden.

Totale afzondering, met een heeeeeleboel

flessen drank.

Tot mijn man vervroegd terugkwam en

mij bij de detox afleverde.

Jij hebt de detox alleen gedaan...

zwaar voor je.

Fysiek heb je het ergste achter de rug.

Ga ervoor.

Zet alles in wat je kunt bedenken,

je kunt hier heel veel vinden.

Ik vind het geweldig wat je doet.

Je leven wordt alleen maar beter

zonder dat gif.

Ik geniet elke minuut van mijn

nuchterheid...

Dat gun ik jou ook zo!

Gwen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dag beste greeneyes,

Van mij ook een hartelijk welkom op ons forum.

Ik hoop dat je je er snel zal thuisvoelen en dat je er veel steun aan zal hebben.

Want dat zal nodig zijn als ik je heftig verhaal lees.

Gelukkig ben je op goede weg.

Hou het droog, en ook je nieuwe boek en telefoon. :)

Ik hoop je hier nog veel te lezen.

Groetjes, succes en sterkte. Frodo. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie voor alle lieve berichtjes en steun. Even wat beantwoorden, Joris, ik weet nog niet welke behandeling ik heb binnenkort een afspraak/intake ik wacht even af wat hij voorstelt. Frodo, heb de telefoon binnen en die zal ik netjes behandelen ze zijn niet waterdicht :);)

Boek is voor dit weekend heerlijk.

En ik wens iedereen veel sterkte vandaag is er één morgen zien wel weer....

Liefs Miss Sophie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bul,

Je haalt me de woorden uit mijn mond.

Gisteren zo'n heftige dag voor Greeneyes. Ik maak me ook bezorgd over hoe het met haar gaat.

Greeneyes, ik was op vakantie, daarom heet ik je nu pas van harte welkom hier.

Je krijgt het nogal voor je kiezen. Ik hoop zo dat je in je directe omgeving hulp en steun bij iemand kan vinden. Je kunt ook je telefoonnummer aan iemand van het forum geven die je vertrouwt, maar dat moet je dan wel doen in een pb (persoonlijk bericht), zie het icoontje 2e van rechts, bovenin je bericht.

Veel sterkte en wijsheid. Je zult het nodig hebben.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Voor Krekel:

Ik heb nu lang genoeg op mijn handen gezeten dus voor jou mijn verhaal van voor mij, lang geleden lijkt het.

Ik heb mijn eigen draadje nu naar boven gehaald was nog zoeken ook.

Graag zou ik zien dat je nu eens een spiegel voor gaat houden die alcoholisten ook hebben die spiegel. Binge-drinkers sluiten zich op vinden de knop en daarna is er geen weg meer terug naar de alcohol, geloof mij, echt niet. Je moet daar wel wat voor doen. Geen lieve woordjes, geen excuus, geen aai over je bol geen ach had ik maar nee schop onder je weet wel, aanpakken die boel, opruimen die zooi jou zooi jou puinhoop en van niemand anders. Niet zielig zitten wezen want je bent niet zielig. Het is een geval van jammer niet meer en niets minder.

Ik zou wat milder zijn geweest als je was begonnen met excuus maar helaas, je geeft aan dat jij niet boos bent? en dat tegen iemand die net op het forum is, sorry daar zakt mijn broek echt van af.

LEER Krekel LEER en sta op of val neer maar sleep niemand mee in jou afgrond want zo werkt het niet meer.

Voor de anderen, met mij gaat het uitstekend, ik kijk af en toe mee maar voor nu vervolg ik mijn drankloze weg ,graag voor nu en voor een ieder geluk voorspoed en liefde heel veel liefde en wijsheid.

Ga goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat het zo goed met je gaat, Miss Sophie.

Ik zie dat jouw benadering van je verslaving

werkt bij jou.

Veel mensen lukt het niet direct om de knop te vinden.

Daar hebben we stoppers zoals jij voor nodig.

Om te kunnen behouden wat je hebt moet

je het weggeven.

Delen van ervaring, kracht en hoop.

Waarom op je handen zitten?

Liefs, Gwen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...