moes Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Hallo allemaal, Ik heb me net aangemeld. Drink min 5 glazen rose per dag. Ben het beu. Geen energie, het niet uit bed kunnen komen, hoofdpijn, gek worden bij het idee dat ik bijna geen drank meer in huis heb, het aankomen in gewicht, 's avonds als een blok in slaap vallen, lichamelijk een wrak voelen en geestelijk me schuldig voelen over mijn drankgebruik. Wil er vanaf, maar ga het zo missen! Gr Moes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rose Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Welkom Moes, Goed dat je inziet dat je van de rose af moet. ga je het zelf doen of ga je hulp zoeken? Kom maar veel hier en lees en schrijf rustig mee. Stel vragen en iedereen zal ze beantwoorden. heel veel sterkte de komende tijd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
octavia Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Hoi Moes, Allereerst: ik ben geen expert in stoppen met drinken, helaas wel in drinken. Bijna een maand heb ik nu niet meer gedronken. Al die zaken die je opnoemt komen me natuurlijk heel bekend voor maar die moeten juist de reden zijn om te stoppen. Het zijn toch allemaal zaken die je juist graag zou willen missen. Begin met één dag en kijk dan weer verder. Zet hem op. Ik weet dat het niet makkelijk is maar je moet er voor gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moes Geplaatst 10 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Lieve Rose en Octavia, Bedankt voor jullie berichten en steun! Ik ga ervoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 11 december 2012 Rapport Share Geplaatst 11 december 2012 Hoi Moes, Welkom op dit forum, Het zal je zeker helpen! Ik drink vandaag al 16 dagen niet en ik dronk 35 jaar lang bijna iedere dag. Veel lezen hier en af en toe schrijven, helpen mij goed om te willen blijven stoppen. Er staan ook hele afschrikwekkende video's op het draadje : Thema's rondom alcohol. Echt eens gaan bekijken en dan zie je hoe het kan aflopen met mensen die niet meer terug konden..........Heeft mij veel geholpen iig. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 11 december 2012 Rapport Share Geplaatst 11 december 2012 Dag Moes, Ook van mij welkom op dit Forum. Je bent niet meer alleen als je dat gevoel mocht hebben gehad. Ik heb dat gevoel soms als ik me teveel terugtrek. Dus kom hier maar veel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irunalone Geplaatst 11 december 2012 Rapport Share Geplaatst 11 december 2012 hoi moes, Welkom en sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 december 2012 Rapport Share Geplaatst 11 december 2012 Welkom Moes op dit forum dat mij en velen hier tot steun is. Ik kom nog steeds dagelijks hier, al taal ik al lang niet meer naar drank. Het helpt me scherp en alert te blijven en het is een nieuw ritueel geworden. Drinken is een slechte gewoonte die je best kunt vervangen door een die je wel goed doet. Voor mij is dat dit forum. En ik zet geregeld lekkere theetjes, die zijn calorievrij en lekker warm nu ook. De meeste mensen valt het stoppen mee, het gestopt blijven is moeilijker omdat he dan vaak onderdrukte gebeurtenissen of emoties tegenkomt en alsnog dient te verwerken om goed voor jezelf te zorgen. Dus je lichaam komt eerst en de geest/emoties vaak erna. Je wordt er op beide fronten beter van. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 11 december 2012 Rapport Share Geplaatst 11 december 2012 Moes, welkom op dit forum. Herkenning bij jouw posting! Ik werd ook zeer onrustig als ik geen vooruitzicht had op meer drank. En op het laatst was ik volledig afhankelijk van alcohol en durfde ik de deur niet meer uit zonder eerst een glas rose (!!) achterover te slaan. Om dan vervolgens weer allerlei fratsen uit moest halen om die alcoholwalm te verbloemen... Wat een ellende was dat. Gelukkig ben ik mijn obsessie kwijt. Ik hoef niet meer te drinken. Dat gun ik jou ook! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moes Geplaatst 12 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 december 2012 Bedank allemaal! Ik heb gisteren niet gedronken. Was heel trots op mezelf, maar ben vanaf weer de fout in gegaan. Helaas. Baal ontzettend van mezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rose Geplaatst 12 december 2012 Rapport Share Geplaatst 12 december 2012 Hallo Moes, Ik snap dat je baalt dat je weer aan t drinken bent. Stoppen kan niet in een keer goed gaan. Je zult je lichamelijk en geestelijk niet goed voelen als je aan het stoppen bent. Daar moet je doorheen. Vraag anders aan je huisarts om medicatie. Niet doorgaan met drinken hoor. Gooi alle drank die je hebt weg en ga lekker slapen. Morgen begin je weer met goede moed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 12 december 2012 Rapport Share Geplaatst 12 december 2012 Hallo dag moesje , Van mij ook een hartelijk welkom op ons forum. We zitten hier allemaal met hetzelfde probleem, dus je zal je hier wel snel thuisvoelen. Ik hoop van je hier nog veel te lezen, en zo elkaar samen kunnen te helpen. Vele lieve groetjes, Frodo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pjotr59 Geplaatst 12 december 2012 Rapport Share Geplaatst 12 december 2012 Moes, welkom hier. En alles gaat met vallen en opstaan......................... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johnny Geplaatst 14 december 2012 Rapport Share Geplaatst 14 december 2012 Een stapje naar achter, twee vooruit! Je ego schreeuwt er om, maar we moeten de fles laten staan. Ik doe met je mee, net als de anderen hier! Dat geeft een goed gevoel, samen t gevecht aangaan. Zet m op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden