sales Geplaatst 26 december 2012 Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 Hallo allemaal, Ik ben een man van 39 lentes jong, getrouwd, 2 zoons, een van 7 en een van bijna 1 jaar. Heb heel veel moeite om mijn alcholgebruik/misbruik onder controle te krijgen. Ik drink elke dag, 3 tot 4 glazen....., ik wil er van af! Ik wil niet dat mijn jongens straks hetzelfde voorbeeld gaan nemen..... Ik hoop aan de hand van jullie ervaringen te kunnen stoppen met het overmatige drankgebruik. Groetjes, sales ------------------------------------ Carpe Diem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
krekel Geplaatst 26 december 2012 Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 Hai ! gelukt! Welkom nogmaals:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sales Geplaatst 26 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 Dank nogmaals Krekel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
krekel Geplaatst 26 december 2012 Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 kleine moeite.. Goed van je trouwens dat je juist nu aan de bel trekt met deze dagen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sales Geplaatst 26 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 Thnx!!! Kost me enorm veel moeite en weet nu al eigenijk dat ik me vanavond slecht kan inhouden, wat ik heel erg vind.... Carpe Diem! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 december 2012 Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 Welkom Sales, en als je nu al weet dat je voor gaas gaat vanavond is dat een mooie uitdaging om die destructieve gewoonte nu te gaan doorbreken! Daarvoor ben je hier, neem ik aan? En vandaag is de mooiste dag om te stoppen. En wat zal morgen dan een trotse dag voor je zijn. Ook met onrust, afkick en sjaggie zijn misschien, maar mèt de wetenschap dat je jezelf en je kinderen serieus neemt en net als wij hier iets doet wat grote positieve gevolgen gaat hebben voor jou en je fam. Kom op elk moment dat je het zwaar hebt hier en schrijf van je af! Op andere momenten ben je ook meer dan welkom natuurlijk, want wie weet wat jij allemaal in je hebt om anderen te steunen als ervaringsdeskundige! succes!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sales Geplaatst 26 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 Dank je wel Jane, voor de bemoedigende woorden! Ik heb met mezelf wat dingen afgesproken. Het idee alleen al kost me veel moeite, ik ga er gewoon voor, maar heb als doelstelling 2 januari.....Dit ook met mijn therapeut (zit een aantal maanden in therapie, omdat het niet goed ging op mijn werk en slechte nachten door de kleine). Ik besef wel dat het goed is om te stoppen en het is gelukkig niet zoooo erg dat ik me elke avond lam zuip. Ik wil er alleen van af om elke dag te drinken. De eerste stap is nu gezet en dat voelt al goed! Uiteraard kun jij ook bij mij terecht als er eens een moment komt dat je hulp of vragen hebt......... Thnx nogmaals! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 december 2012 Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 Welkom Sales. Goed dat je hier bent gekomen om adb. te worden. Heb je al duidelijk of je helemaal wilt stoppen of wilt gaan minderen? Das heel belangrijk als je dat weet want dan kun je gericht aan de slag;) Heb je ook al gekeken bij onze dagdraad? Dat is bij ditjes en datjes. Verder hebben we een arreslee pact afgesloten. Dat houdt in dat je die dag niet drinkt, en in dit geval de kerst en het nieuwjaar ook niet. Geef maar aan of je mee wilt doen dat zet ik je erbij. Nogmaals welkom en heel veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sales Geplaatst 26 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 Hoi Bolletje en dank je wel, Voel me al erg welkom, dat is heel fijn :-) In eerste instantie wil ik gaan minderen. Dat is me al vaker gelukt, ik weet niet of dat de doelstelling moet zijn......Wil het in ieder geval weer gaan doen. Heb zeker al eens bij de ditjes en datjes gesnuffeld, nog niet bij de dagraad, ga ik zeker doen. Vind het moeilijk om vandaag en met oud- en nieuw ook te stoppen, dus dat laat ik aan me voorbij gaan, zoals je hebt gezien is mijn therapeut met deze beslissing eens. ------------------------ Carpe Diem! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 26 december 2012 Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 Hoi sales welkom hier Het idee om te stoppen is al een hele stap Voelt ook heel vreemd en eng om dat wat je gewend bent om achter je te laten Tenminste zo heb ik het ervaren..pff..aleen het idee al Maar het is de moeite waard en ben blij dat er geen brug meer terug is voor mij Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sales Geplaatst 26 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 Thnx Huttula, je omschrijft het excact zoals ik het nu voel...Een "vriendje" in de steek laten.....Het idee boezemt al angst in :-( Ik weet dat het de moeite waard is en dat je geen alcohol nodig hebt om een "leuk" leven te leiden. Hoe ben jij/ zijn jullie er "af" gekomen? gr, Sales Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 26 december 2012 Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 Angst is het juiste woord... Een hulpverlener vroeg aan mij als ik zeg dat je nooit meer een alcohol drinkt was voel je dan.. Pfff kreeg meteen een huilbui..verdrietig en dat ik mijn momenten van geluk nooit meer ervaar waar ik zo afhankelijk van was, kreeg het echt benauwd van alleen het idee Het idee dat ik nooit meer kon slapen,pijn die je niet meer weg kan drinken, Het idee dat ik het niet aankon die harde werkelijkheid Geen uitvluchten meer Leek wel een nachtmerrie zonder einde...totdat ik de grote sprong waagde in het oneindige en de kant ook nog bereikte Dat gevoel wat dan even bij je vrij komt... Ik had mezelf overtroffen...voelde me sterker als ooit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 26 december 2012 Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 Dag Sales, Welkom. Ik probeer one day at a time de alcohol de baas te blijven. Niet meer van: Ik zal 'nóóit meer drinken. Dat werkte niet. Ik neem me nu weer 's morgens voor: Vandaag zal ik niet drinken. Soms doe ik het per uur of per kwartier. Nooit meer drinken overzie ik niet. En dan is het inderdaad of je een vriendje moet loslaten. Veel sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 26 december 2012 Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 Hoi Sales! Je hoeveelheid drank leek op dat van mij. Inderdaad gaat het niet om enorme hoeveelheden maar het is toch bijna 1 fles wijn. Maar het gaat om hoe je drinkt en waarom! Bij mij gaat het allen om die roes. Gelukkig ook nooit meer dan die glazen gedronken. Maar toch dat dwangmatige is eng. Bekijk het per dag. Ik sta ingeschreven op het jaarpact. Per dag is beter!!! Suc6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sales Geplaatst 26 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 hai Hanneke, Dat per dag/moment bekijken wat je gaat doen is een goed idee! Het geeft minder druk en dus zou het anders moeten gaan, advies ter harte genomen. Thnx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sales Geplaatst 26 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 Hai Tine, Bij mij gaat het met name om dit tijdstip, dan heb ik er erg veel moeite mee. En bij mij gaat het ook om de roes. Ik ben net pas op het forum ingeschreven en heb erkend dat ik een probleem heb, het jaarpact komt mss nog wel......Fijn dat je het in ieder geval even laat weten. Hoe gaat het bij jou met het gebruik? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 26 december 2012 Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 hallo Sales, welkom en veel succes in het begin las ik hier bijna dag en nacht alle mogelijke tips op het forum het is hier echt een bron van informatie samengevoegd door ervaringsdeskundigen in alle mogelijke stadia profiteer er maar mee van! en moge jou ervaring ook wederom een bron zijn voor een ander Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sales Geplaatst 26 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 Hai Lavendel, Het lezen van al deze ervaringen doet mij goed, alhoewel ik heel veel moeite heb om in mijn eentje te stoppen. Ik word in januari doorverwezen naar Tactus, via mijn therapeut. Ondertussen wilde ik inderdaad eens wat ervaringen van anderen lezen/horen, kijken hoe jullie het doen, hebben gedaan. Ik ben vanavond, zoals ik al van plan was, de fout in gegaan. 5 biertjes op, de 6e heb ik weggespoeld. Dit na het lezen van het forum. Niet dronken of aangeschoten, maar ben er zat van! En eigenlijk voel ik me er helemaal niet ontspannen door. Ik hoop dat anderen er wat aan hebben, al zal dat nu niet op dit moment zijn. Voor vandaag even het laatste moment van online zijn. Tv kijken nog ff, colaatje met een bakkie chips, vroeg naar bed, dan komt ons wekkertje van bijna 1 jaar morgenochtend weer vroeg. Dank je wel Lavendel! En iedereen welterusten en een goede n8t gewenst voor straks! Omdat ik weet dat het niet zo gewoon is om een rustige nacht te hebben! -------------------------------------------- Carpe Diem! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 26 december 2012 Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 Zo is het Sales, eens je beslist heb om de knop te gaan omdraaien, is dronken worden nooit meer zoals voorheen. Je weet plots heel goed wat je aan het doen bent. Slaapwel, meid en tot morgen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sales Geplaatst 26 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 Zag voor het afsluiten jouw berichtje nog, moest wel even lachen toen je zei meid......Geeft niks, sales is ontstaan door mijn oude werkgever die noemde mij altijd verkooptiger....ofwel salestiger....Ben man, maar dat had ik in deze draad nog niet gezegd geloof ik. Oh en ik ben de laatste jaren bijna nooit meer dronken geweest, hooguit erg aangschoten.... Teruste Lavendel1 ------------------------ Carpe Diem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 26 december 2012 Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 oeps! moet mij weer overkomen :$ slaapwel, man? kerel? boy?...hoe zeg je dat in Nederland? hier in Vlaanderen is het: maat, vent of gast.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 26 december 2012 Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 Hi Sales, Ik vroeg me al af of je man was of vrouw. Man dus. Zoals ik je lees had je er eigenlijk al rekening mee gehouden dat je vanavond zou drinken. Ik probeer het ook per dag te doen: Vandaag neem ik de eerste niet! Waarom wachten tot januari. Je kunt morgen direct beginnen met oefenen. Als je op bepaalde momenten trek hebt, kan je proberen daar een andere gewoonte tegenover te zetten. Ik wilde altijd voor het eten drinken en neem nu een grote kop soep of bouillon. De trek duurt meestal geen uren, dus als je probeert in die tijd wat anders te doen, zie je dat het af gaat zakken. Ik wens je heel veel sterkte en nog meer doorzettingsvermogen. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden