Spring naar bijdragen

Iedereen niemand uitgezonderd ...bedankt!!!!!

Rudy

Aanbevolen berichten

Lieve mensen van het forum.

Al jaren achtereen ben ik bezig met herkauwen van oude gewoontes en het steken ervan in een nieuw jasje, om aan mijn nieuwe leven zonder drank steeds meer kwaliteiten toe te voegen en het een diepere dimensie te geven.
Ik balanceer zoals vroeger niet meer op het randje van de dood, maar sta midden in het leven.

De rust die ik heb hervonden is ongekend.

Complete verwarring werd onmacht en om de pijn van de afwijzing niet te hoeven voelen ben ik deze op 18jarige leeftijd gaan dempen met drank.
Tegelijkertijd stopte ik daarmee mijn ontwikkeling, want ik was niet in staat om"weinig" te drinken.
Het gaat niet om de hoeveelheid die men drinkt, maar de manier waarop men drinkt.
Door de negativiteit waarmee de alcoholist wordt omgeven (geen ruggengraat, iedere dag beschonken, ongeschoren slapend onder de brug, onbetrouwbaar)heb ik mijn alcoholprobleem lang verborgen kunnen houden.
De zoektocht naar mijn identiteit is een herinneringstocht geworden naar wie ik al eens ben geweest,
vóórdat mensen zich met mij gingen bemoeien en mijn emoties verboden die menselijkerwijs behiren bij de vijf behoeften, broodnodig om aan het dagelijkse leven te kunnen deelnemen.

Ik heb het kind met de bijbehorende lach het verdriet en de vreugde in mij herontdekt.
Deze kwetsbare gevoelens en emoties zijn het referentiekader geworden van mijn nieuwe leven zonder drank.
De organisatie van de AA en hardwerkende professionele hulpverleners hebben een belangrijke rol gespeeld in mijn herstel proces.
Ik heb mijn eigen rol niet ondergeschikt gemaakt aan de mensen die mij met raad en daad hebben bijgestaan een nieuw leven op te bouwen.
Ik moest wel veel zelf doen, maar niet meer alléén.
Bij de AA werd ik gewezen op de ziekte die alcoholisme heet en op mijn verantwoordelijkheden.
En voor alle duidelijkheid ZIEK zijn is geen synoniem voor NIET verantwoordelijk zijn.

Ik ben in de loop der jaren gegroeid tot wie ik ben.
Ik ben tevreden met mijn leven en mijn omgeving knipoogt mij vriendelijk toe.
De jaren dat ik op dit forum schrijf heeft me geleerd mensen in hun waarde te laten.
Te accepteren in hun doen en laten, hier en daar bijsturen door mijn ervaringen te vertellen
in plaats te proberen mijn norm op te leggen.
Dat was niet gemakkelijk want ik kom uit een nest waar men anders naar de verslaving kijkt.
In de visie van de AA gemeenschap is herstel niet mogelijk als je blijft drinken.
Na zes jaar nuchter ben ik het daar hartgrondig mee eens.

Mijn hervallen van vóór die zes jaren nuchter hebben me geleerd dat ik met te gaan drinken opnieuw
mijn ontwikkeling stop zet en binnen twee dagen weer in de goot lig.
Zoals al geschreven kan ik niet ´´weinig´´ drinken.
Toen niet, Nu niet, Nooit niet.
Voorheen voelde dat als een straf, mij werd iets afgepakt.
Nu niet meer en ik ben blij dat met een HM in mijn leven die me de Kracht heeft gegeven anders te gaan denken over deze onderwerpen.
Kracht gegeven om angsten te overwinnen die mij ervan weerhielden, mij te binden met mijn naasten.

Ik nam voor het eerst verantwoording voor mijn leven door te stoppen met drinken.
Niet alleen verantwoordelijk voor de consequenties maar ook verantwoording dragen naar derden door het nemen van een beslissing.

Ik neem met deze terugblik afscheid van al degene die ik een warm hart toe draag.
In principe is dat iedereen die de moeite neemt zijn drankgedrag of inmiddels verslaving, onder de loep te nemen.
In het bijzonder wil ik de mensen bedanken die mij in persoonlijke berichten een belangrijk deel van hun privé leven hebben toevertrouwd.
Bedankt voor het vertrouwen, ik zal zoals voorheen integer met deze informatie omgaan.

Omdat je niet kunt uitschrijven op dit forum blijft de deur enigszins op een kier en zal ik uit nieuwsgierigheid wel eens komen lezen.
Maar ik ben niet meer voornemens te schrijven.

Iedereen bedankt en sterkte met het overwinnen van de problemen achter de drank.
Welke insteek je ook neemt, je komt altijd bij jezelf terecht.
Heb weer vertrouwen en geloof in jezelf, wat hand in hand moet gaan met het besef dat je niets voorstelt
zonder die ander.

Met een groet van Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor al de keren dat je je ervaringen hier hebt gedeeld Rudy. Bedankt voor alle wijze lessen die ik daaruit heb geleerd, twijfels die werden verlicht of zelfs weggenomen en bedankt voor het vertrouwen dat ik in je kon schenken.

Ik zal je missen. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Rudy..je was de eerste persoon van het forum die me privemail stuurde waar je me een hart onder mijn riem stak en me een gevoel gaf ergens bij te horen. En hiervoor nog mijn dank!
Door het willen stoppen met drinken was ik namelijk 'zwevende' geworden tussen mijn oude zelf en mijn nieuwe ik.
Bedankt dat je die link voor me hebt gelegt en dat je altijd vanuit je hart je vertrouwen in mijn pogingen hebt gegeven.
Ik vind je een bijzondere sterke lieve man die duidelijk kan zijn in het doel in het leven.
Leven en laten leven en niet aan de kant staan.
Ik wens je veel plezier in het genieten van het mooie leven dat je nu hebt en in alle situaties Kalmte, Moed en Wijsheid.

Verder ben ik blij dat de deur nog op een kier staat en die zal ik ook via privemail open houden.
Het ga je goed...nee het ga je voortreffelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Rudy,

Bedankt, voor hetgeen je hebt bijgedragen aan het forum. Ik persoonlijk heb ontzettend veel van je geleerd. Je wijze woorden die je schreef. Jij hebt me vaak een spiegel voorgehouden, ook verleden weekend. Kerel het ga je goed in je verdere leven. En ik zal nog best wel eens aan je denken, als ik door je woonplaats kom.

Groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, nou jij bent in trek zeg!
Weet je nou wel zeker wat je gaat doen ;)
Kun je dat wel maken hier zomaar weg te blijven?
Dat wordt een nieuwe weg voor jou, het afkicken
van het forum.
Je mag evengoed toch nog wel mee lezen hoor,
en mocht het té veel gaan kriebelen dan gewoon
nog even zo'n bere goede tekst hier neerzetten!
Want ik denk dat je vele hersencelletjes hier aan
het denken hebt gezet.
Nou maar hopen dat iedereen er "wat" mee doet!
Dan is je bijdrage een zeer kostbare bijdrage
geweest.
Voor mij in elk geval wel, zal je niet vergeten.
Bedankt Rudy!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Rudy.

Dank je wel! Jij bent één van de mensen die door zijn schrijven mij ervan hebben overtuigd dat ik mijn alcoholprobleem niet op kan lossen door achter mijn pc te blijven zitten. En oa. daardoor ben ik naar de AA gegaan.

Ik vind het zo knap dat jij altijd van uit jezelf schrijft, vanuit je eigen ervaringen. Zelden je advies horen geven maar alleen je eigen ervaring delen. Dat is iets waar ik veel waardering voor heb en waar ikvan probeer te leren.
Ik hoop ooit ook de rust en de kalmte te vinden waar jij over schrijft. Ik doe stille(nou ja, stil?) voort!

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, bedankt!!!!!!!! Je bent gegroeid en het leven heeft je veel geleerd: dat heb ik wel gelezen.
Heerlijk om te weten dat alcohol niet het laatste woord heeft. Dat er zoveel meer is!
Het is hoopvol voor ons allemaal. Wat is geweest is geweest, wat telt, hoe je nu leeft en hoe je verder gaat. Het verleden hoef je niet te vergeten, het moet een plaats krijgen, jezelf vergeven, en weer vertrouwen winnen door de omgeving te laten zien dat je het gewoon kan.
Geweldig toch!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Rudy
Het is maar goed dat er een achterdeurtje openblijft hier op het forum en dat je altijd nog je neus daarlangs kan steken.
Zonder dat achterdeurtje was ik hier niet na een jaar weer teruggekomen en heb ik dit keer mezelf wel kunnen aanpakken. Rudy je was een waardevol forumlid, niet veel aanwezig maar als je er was dan kon niemand daar omheen. Ik ben trots op je dat je van zover nu bent gekomen waar je op dit moment wilt zijn. Jij bent er het voorbeeld van dat zelfacceptatie leidt tot acceptatie van de wereld en de mensen om jou heen!

Bedankt voor je steunende pbtjes precies op de momenten dat je wist dat ik ze nodig had!!!!

Het ga je goed Rudy!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal bedankt voor de lieve hartelijke reacties.

Inmiddels heb ik ondervonden dat niet reageren moeilijker is dan wel.
Ik lees regelmatig stukjes mee en dan denk ik, gelukkig die drempel ben ik over.
In het uiten van mijn mening ben ik er in de loop der jaren op vooruit gegaan.

Vroeger stuwde mijn leven voort op wilskracht.
De energie hier voor nodig, kwam uit de fles.
Knokken voor het bestaan, drempels werden steeds hoger.
Toen ik trouwde stond ik met mijn aanstaande vrouw voor het altaar met een halve liter
jägermeister in mijn mik.
Achteraf heb ik "ja" gezegd tegen de drank en verruilde haar tegen beter weten in iedere dag voor drank.
Vernederend, ...ja
Ik was verlaafd geworden.

Met mijn laatst beetje wilskracht ben ik uitendelijk gestopt met drinken.
Ik had het niet gered met stoppen, door alléén op wilskracht te vertrouwen.
Er is meer voor nodig om nuchter te worden.
Je leven aanvaarden met alle goede en slechte eigenschappen is er één van.

Ik denk zelfs dat met "gremlins" waar hier zo naar wordt gemept zorgvuldiger moet worden omgegaan.
"Gremlin" is een synoniem voor zucht naar drank.
In plaats van aan de deur te laten staan zou ik ze binnen laten.
En als het er veel zijn in een doosje doen, nu en dan eentje uit halen en aan een onderzoek onderwerpen.
Daar houden "gremlins" niet van, zij willen het liefst anoniem wanorde stichten.
De in het licht gehouden "gremlin" zal op den duur smelten voor zoveel aandacht.
Verdwijnen uit mijn leven.
De "gremlins"die ik buiten de deur probeer te houden zullen altijd blijven aankloppen.

Nuchter worden is op wilskracht alléén, niet mogelijk.

Bedankt
Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...