Hollebeek Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden 1ste dag nieuwe start, hoe houdt ik vol ? hallo, ik ben nieuw hier. ik ben 34 jaar en ik heb een probleem met alcohol. ik ben eerder succesvol gestopt tot 3 jaar geleden. 1 glaasje na 3 jaar nuchter is fataal geworden. nu heb ik geen rem meer. telkens na een dag drinken (enkel in de avond maar wel bingdrinken) lukt het om de dag daarna niet te drinken omdat ik me dan gewoon te ziek voel. dag twee begint de drang terug te komen in de late namiddag. vorig jaar ben ik eens 2 maanden gestopt 6 maanden geleden is het gelukt om 3 weken te stoppen en vorige week 4 dagen. ik heb geen fysieke afkickverschijnselen maar mentaal komt er telkens op een moment een klik in mijn hoofd die weer naar de fles doet grijpen, wie heeft er tips om eindelijk eens vol te houden zoals ik dat vroeger kon. het lijkt nu moeilijker om te stoppen dan de eerste keer. groetjes en alvast bedankt
bumperjim Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Dan kan het moeilijk fout gaan. Dan zet je een flinke pot thee en ga je mooi wat anders doen. Sterkte!!
Bob Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden We hebben hier een jaarpact. Dat houdt in dat je je naam op een lijst laat zetten en daarmee in feite een afspraak maakt met alle anderen op die lijst dat je minstens een vol jaar geen alcohol zult drinken. Is dat misschien iets voor jou? Je kan na dat jaar heroverwegen of je weer wat drank gaat toelaten of er nog een volledig nuchter jaar aan vast plakt. Die heroverweging komt dan op een moment dat je lichaam er al aardig aan gewend is en je alle verjaardagen en feestdagen ook al een keer zonder drank hebt meegemaakt. Maar het vergt natuurlijk wel fors wat discipline. Denk je dat je die kunt opbrengen?
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden En je kunt een periode antabus onder toezicht vd doktersass.gaan slikken. Dan doorbreek je het steeds falen na een tijdje droog en vergroot je hopelijk je motivatie en discipline.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden