Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Zo stom.... ik heb serieus gedacht aan een bestelling bij die boodschappenservice  die begint met een f en eindigt met link. En link is dat...... . Ik heb een oud account daar gestopt. Alle deuren dicht... 

Waardeloos dat oud gedrag zo werkt.  Oké... warme melk in de avond is ook niet meer oké geloof ik( alle gedoe over vlees vis zuivel etc). Maar dat mokje hete melk met honing is volgens mij 1000x beter dan die wijn, dat bestellen etc etc. 

En verder bere-zenuwachtig over zoon en schoondochter. 

Zo... poehee... moest ik even kwijt.

En net gehoord dat vrienden een enorm nare tijd doormaken  door de ziekte van de vrouw.  Heel naar. 

En zaterdag ga ik weer  naar een goede vriend ( al 48 jaar) bij wie naast eerder bij zijn vrouw nu ook bij hem dementie is geconstateerd.  Hij was mijn collega die me helemaal op weg hielp toen ik net aan 20 was.. en werd een vriend  en zijn vrouw een vriendin. nu jaren verder.... zijn vrouw trof veel fysieks.... ze kent weinigen meer .....zo verdrietig en later hem nu sinds kort alsheimer. Hij ongelofelijk actief...ongelofelijk betrokken etc. . Zeer Actief in het grote dorp waar ik nu woon... etc 

Zoveel mensen hier door diverse omstandigheden met onrust, angst, onzekerheid  etc. En dan wens ik ieder kalmte moed en wijsheid . Ik doe dit ( als het mag)💤🙏

Ik vind het inmiddels wat pittig. Zoals velen van ons hier. Ik ben geen AA persoon meer .maar één ding/spreuk  vind ik mooi

God.geef mij de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen 

De moed om te veranderen wat ik kan

En de wijsheid om het verschil te zien.

Ik vind 'm nog steeds mooi. En komt oorspronkelijk zeker niet van de AA af. 

Sorry mensen. Moest ff van mij afkletsen. Zegt wat over mij( weet ik). Voor nu... Allen een zo goed mogelijke, zo zo rustig mogelijke nacht. 

Liefs en vooral rust. Liefs en vrede. 

Ik vind het af en toe ingewikkeld, maar ben ook heel blij  met dit forum.

P.s. zit nu met een HEEL grote mok met honing  

bewerkt door Marjolijn
Geplaatst

Sorry voor mijn lange bericht. En geen sorry voor mijn goede bedoelingen.  

Iedereen een echt goede nacht en vooral rust en wijsheid. ( en misschien een beetje kalmte). Slaap lekker... 

Geplaatst

Hier volgt een oefening die je misschien kan helpen om tot rust te komen, @Marjolijn.

Sluit je ogen, voel de ruimte om je heen en de aanwezigheid van je lichaam in die ruimte. Je bent er, verder hoeft er niets.

Stel je dan voor dat het 10 of 15 jaar later is en je terugkijkt op deze periode. Je realiseert je hoe zwaar die tijd toen was en hoeveel er op je af kwam. Tegelijk ben je zo blij dat je toen de kalmte, de moed en de wijsheid kon vinden die nodig was om het zonder alcohol te doen. Veel beter dan met die troep ook nog er bij. Die troep, waar je inmiddels ook helemaal geen behoefte meer aan hebt.

Geplaatst
2 minuten geleden zei Bob:

Hier volgt een oefening die je misschien kan helpen om tot rust te komen, @Marjolijn.

Sluit je ogen, voel de ruimte om je heen en de aanwezigheid van je lichaam in die ruimte. Je bent er, verder hoeft er niets.

Stel je dan voor dat het 10 of 15 jaar later is en je terugkijkt op deze periode. Je realiseert je hoe zwaar die tijd toen was en hoeveel er op je af kwam. Tegelijk ben je zo blij dat je toen de kalmte, de moed en de wijsheid kon vinden die nodig was om het zonder alcohol te doen. Veel beter dan met die troep ook nog er bij. Die troep, waar je inmiddels ook helemaal geen behoefte meer aan hebt.

Poehee....

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...