stroumfke Geplaatst 17 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 17 uur geleden 9 uur geleden zei Spirit: Dat is zeker een goede stap! Heb je iemand die je kat kan verzorgen? ja mijn vriendin en hare vriend louke die miauwt altijd heel stilletjes toen mijn oudste katertje overleden was ben ik ook een weekje in opname geweest toen ik thuis kwam en ik stak de sleutel in het slot dan heeft hij zo zitten miauwen ik wist niet dat hij mij zo gemist had louke is meer op zijn eigen dus ik dacht toen ik binnen ging da komt wel goe en als mijn vriendin en hare vriend kwamen dan miauwde hij zo ni das de reden waarom ik een opname altijd geweigerd heb maar het is nodig ik heb 3 maanden ambulant hard gevochten maar nu ben ik moe gevochten Spirit en Rosee reageerden hierop 2
stroumfke Geplaatst 17 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 17 uur geleden 11 uur geleden zei Rosee: Wat een goede stap! ik heb het er wel erg moeilijk mee ik weet eens ik binnen ben en ik ben op mijn kamer dan gaat het wel Mormel reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden Ik wilde ook helemaal niet in opname, maar mijn psychiater gaf me geen keus. Ik dacht mijn Femke nooit meer terug te zien.
stroumfke Geplaatst 17 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 17 uur geleden 1 minuut geleden zei renaldo61: Ik wilde ook helemaal niet in opname, maar mijn psychiater gaf me geen keus. Ik dacht mijn Femke nooit meer terug te zien. ik weet dat het nodig is renaldo ik ben nu al een maand of 2 3 even drinken even nuchter even drinken even nuchter das geen leven meer
stroumfke Geplaatst 16 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 16 uur geleden ik ben mijn eigen draadje nog eens aan het lezen en er staat inderdaad regelmatig positieve feedback op ik ben 2 x naar de fysiotherpeut geweest en mijn benen zijn terug in orde ik blijf wel de oefeningen doen van de kine en ik moet nog 7 x gaan de ontstekingen die ik had aan beide benen kwam wel door de alcohol en wat ook altijd terug komt is drinken niet drinken drinken niet drinken ik hoop dat dit beter word na mijn opname
stroumfke Geplaatst 11 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 11 uur geleden Op 27-2-2026 om 09:33 zei Mormel: Moet eerst het intake gesprek nog doen ter plaatse en daarna is er een wachtlijst van twee maanden. Ze spreken wel van een korte opname (5 à 8 weken), maar de laatste keer dat ik in de psychiatrie was opgenomen (niet voor alcoholmisbruik) gaven ze bij mijn ontslag aan dat het beter voor mij zou zijn als ik langer bleef (dan spreken we over 1 jaar of langer). Hoop dat je vandaag een betere dag hebt en nu maak ik mij hier weer uit de voeten. heb je je intake gesprek al gehad
stroumfke Geplaatst 11 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 11 uur geleden vandaag dag 2 nuchter ben bij de psychiater geweest en ze heeft gezegd we gaan de opname doen ook al zou het beter gaan ik zit in een vicieuze cirkel van drinken niet drinken drinken niet drinken en we moeten dat couperen en ook ik ben uitgeput van ambulant te proberen hopelijk is het minder een strijd na mijn opname en ik ga ook terug naar de AA
stroumfke Geplaatst 11 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 11 uur geleden Op 9-3-2026 om 07:56 zei Mormel: Goed dat je hier nog schrijft. Iets helemaal anders: speel je graag rummikub, scrabble, yahtzee of een ander gezelschapsspel? Volgende week maandag heb ik mijn intakegesprek en ben mij al aan het voorbereiden op de verveling bij zo'n opname. ik speel graag rummikub is wel al lang geleden
stroumfke Geplaatst 11 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 11 uur geleden mijn psychiater heeft ook toestemming gegeven voor na mijn opname terug antabuse te nemen da heeft in het verleden geholpen en ik ben nu mijn eigen draadje aan het lezen en wil de mensen bedanken voor de steun is ni makkelijk als iemand telkens hervalt zoals ik
stroumfke Geplaatst 11 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 11 uur geleden Op 12-3-2026 om 12:27 zei Mormel: Ik denk dat je daarmee de voormiddag kunt vullen. Vervolgens is de dag nog lang. Bespreek dit zeker morgen eens met je psychiater. in de voormiddag ga ik altijd naar mijn ontmoetingscentrum
stroumfke Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden na mijn opname mag ik een magistrale bereiding laten maken van gelullekes van antabuse van 50 mg dan gaat het gemakkelijker zijn om nuchter te blijven daar durf ik niet op te drinken ik had gelullekes van 25 mg en daar kon ik op drinken 1 fles en toen was het wel voldoende maar 50 mg nee daar durf ik niet op te drinken
stroumfke Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden Op 15-3-2026 om 09:16 zei herman0167: ik ga je bewijzen dat ik het kan zei je mij, je hebt nu wederom bewezen dat je het niet kunt, sommige mensen zullen nooit alcoholvrij worden en zuipen zich dood jij behoort definitief in deze categorie, en dit soort uitspraken als hierboven graag niet meer doen want van jou komend zijn ze totaal ongeloofwaardig, en ja dit is negatieve kritiek waar je niet tegen kunt, deal er maar mee. als je niks positief kan zeggen zeg dan niks scroll dan maar door ipv mijn draadje te lezen altijd hetzelfde met jou alleen maar negatieve kritiek
stroumfke Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden Op 15-3-2026 om 19:52 zei herman0167: te dronken om maar iets met onze advies te kunnen of willen doen de meeste tijd, je merkt het al als ze met dubbele tong schrijft met die belachelijke afkortingen jij bent een echte pessimist
stroumfke Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden Op 16-3-2026 om 09:56 zei lady jane: ik lees meer pappen en nathouden dan zelfreflectie en daarnaar handelen waardoor de verslaving standhoudt je kunt jezelf nog jaren zo voor de gek houden Stroumfke op wilskracht iets bewijzen is niet je verslaving de baas worden ik sta terug op de wachtlijst voor een korte opname en deze keer ga ik er mee door
stroumfke Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) Op 16-3-2026 om 19:42 zei herman0167: belofte nummer 1000, ik krijg het nare gevoel dat je iedereen hier recht in het gezicht staat te liegen, jij bent zo langzamerhand het meest irritatie opwekkende persoon op dit forum, ik merk dat ik boos wordt als ik je lees, dus ga ik het hierbij laten ja laat het hier maar bij en als ik dan toch zo irritant ben blijf dan weg van mijn draadje 2 uur geleden bewerkt door stroumfke
stroumfke Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden Op 16-3-2026 om 14:18 zei lady jane: nee dat ben je niet. dat geloof je alleen maar op het moment dat je wilt drinken. Je leest me denk ik niet juist. Ik schreef juist; hoe kon ik dat destijds geloven. Ik weet nu beter juist. Ik functioneer al jaren veel beter zonder drank. Jij zit nog gevangen in je brein/gedachten, maar dat is niet de waarheid. Je hebt echt blinde vlekken Stroumfke, alleen je ziet ze niet. En je hulpverleners kunnen dat blijkbaar ook niet duidelijk maken? welke blinde vlekken
lady jane Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden dat zou je psych moeten weten, ik ken je niet. maar wat ik wel zie is dat je denkt met een korte opname verzekerd bent van dat het dan beter gaat en zo snel kan dat niet. ook gels antabuse werken alleen als jij die blijft slikken en er geen risico's mee neemt. je gebruikte steeds je kat om opname te weigeren, maar je kat kan alleen een goed leven krijgen als jij stopt met drinken. Maar de echte keuze om echt helemaal niet te drinken lees ik niet bij je. Ik lees ook nooit iets waarom je toch drank gaat kopen en dan drinkt. Daar moet iets anders onder zitten dan alleen craving. Maar nogmaals dat zijn dingen voor jouw psych en jou.
stroumfke Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden Op 5-2-2026 om 21:28 zei stroumfke: ja dat weet ik alleen ze zei dat ik nu nuchter moet blijven ik heb geen polyneuropathie ik had 2 ontstekingen in beide benen ik ben 2 x naar de kinesist geweest en heb oefeningen thuis moeten doen en de benen zijn terug ok ik heb die ontstekingen gekregen gehad door het drinken en de kine heeft mij ook gezegd dat ik moet stoppen met drinken maar ik blijf de oefeningen van de kine doen omdat ik nog regelmatig drink en ik wil niet dat het terug komt met de benen ik heb nu nog 5 beurten kine over ik ga hem nog een reeks oefeningen vragen voor de benen en dan 4 sessies voor de rug ik heb dagelijks last van mijn onderrug
stroumfke Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden 1 uur geleden zei lady jane: dat zou je psych moeten weten, ik ken je niet. maar wat ik wel zie is dat je denkt met een korte opname verzekerd bent van dat het dan beter gaat en zo snel kan dat niet. ook gels antabuse werken alleen als jij die blijft slikken en er geen risico's mee neemt. je gebruikte steeds je kat om opname te weigeren, maar je kat kan alleen een goed leven krijgen als jij stopt met drinken. Maar de echte keuze om echt helemaal niet te drinken lees ik niet bij je. Ik lees ook nooit iets waarom je toch drank gaat kopen en dan drinkt. Daar moet iets anders onder zitten dan alleen craving. Maar nogmaals dat zijn dingen voor jouw psych en jou. ik zit in een vicieuze cirkel van drinken nuchter drinken nuchter en we moeten die cirkel doorbreken ik ben ook helemaal op van ambulant te proberen een weekje opname gaat hier verbetering in brengen ik durf op 50 mg antabuse niet te drinken en toen ik 8 maanden nuchter was heb ik ook heel trouw mijn antabuse ingenomen ik heb nochthans een sterke wil om te stoppen met drinken en tja ik heb altijd wel een reden om te drinken samen met mijn psychiater werk ik aan de onderliggende problemen bv het overlijden van mijn oudste katerke mijn mama die kanker heeft mijn verzorgende die ander werk gaat zoeken gewoon het feit dat het goed gaat en ik niet weet hoe ik daar moet mee omgaan enfin ik sta nu meer open voor een opname ik weet eens ik op de kamer in het ziekenhuis ben dan gaat het beter
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden