Smaragdie Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 2 uur geleden zei renaldo61: Nu ja, je verdient hier alleen maar aandacht als je iedere dag plaatst dat je alchohol of wat anders gebruikt hebt. En dan krijg je ook voldoende aandacht hier. Pas op! Anders stuur ik Hestia op je af!😉 Wat is er nou eigenlijk echt aan de hand? Die niet nagekomen afspraken? Snap ik echt wel deels maar aan jou om vervolg en andere afspraken te laten plannen. Actief of passief. Is gemakkelijk gezegd ik weet het zelf als hulpverlener/broeder/verpleegkundige. Ze/wij zijn ook mensen. Nogmaals ik snap je wel denk ik maar niet opgeven.
Smaragdie Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Ik wil elke dag bijlezen en dat lukt niet en dan moet ik soms dagen achtereen nalezen. Maakt niet uit want het helpt mij nuchter bewust zijn te blijven en dat is voor mij heel belangrijk. Maar soms wel raar en dat je misschien denkt wat ik bedoel. Loop dan achter, letterlijk. Werkend en niet drinkend kom ik echt tijd te kort, kan er niks aan doen. Gaat vanzelf. Dat is het mooie aan mijn lange ellendige strijd geweest. Gewoon niet drinken/verzuipen/verstoppen/camoufleren. Diabetes onder controle. Gebit gaat super goed. Werk heerlijk maar ga het missen hier in Nederland.............................................................En echt ja in Nederland komen wij als hulpverleners echt wel tijd te kort hoor en zitten daar echt wel mee vaak thuis nadien. Denk daarom ook de grote uitval in de zorg door burn out. Wij vinden dit ook niet fijn!! Snap dat de jeugd niet meer voor de zorg kiest, logisch. Prachtige huizen en grond gezien in Hongarije gezien in het echt. Ook een bod gedaan. Heb straks mijn eigen fruitbomen en giga moestuin. en genoeg plek voor mijn katten en paardjes op eigen grond. Droom die uitkomt. @MaryArt Nostalgie hoe het ooit was hier in de tijd van mijn voorouders en nu nog steeds daar is. De ruimte grond/plek voor al mijn beestjes. Hou van tuinieren en blijf het wel eng vinden maar ik wil nog echt iets met mijn leven doen en dat is de tijd voordat ik 53 ga worden. Ga ervoor en zo een zin eraan. Fijne avond alvast allen. karin123, Senna34, Prana en 1 andere reageerden hierop 4
MaryArt Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden @Smaragdie Bedankt voor je antwoord! Het duurde even maar je hebt het druk lees ik. Ik begrijp heel goed dat je dit wilt en je hebt er de leeftijd nog voor, ik zou zeggen gaan! Ik zou het leuk vinden om jouw proces te volgen dus ik hoop dat je ons op de hoogte houd. Heb je al gedacht om je aan te melden bij : Ik vertrek? Of op de commerciële zender sbs 6, dan krijg je volgens mij nog geld ook. Succes ermee!
Prana Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Wat leuk en spannend @Smaragdie! Ik woon in Italië, maar in een vergelijkbare situatie. Veel land, olijfbomen, fruitbomen, moestuin etc. Off grid. En op dit moment hebben we 13 katten en 4 honden. En dan moeten we ons echt inhouden....We geven ook elke dag eten aan zo'n andere 50 zwerfkatten en honden. Dat is wel echt vreselijk hier, zoveel dieren die niemand hebben 💔 We zijn nu nog bezig met het laatste stuk van de renovatie en dan wordt het tijd voor de kippen en paarden. Ik ben 54 en ik ben zo blij dat ik die stap heb genomen! Heel veel succes, volg je hart!
karin123 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden @Smaragdie jij hebt groot gelijk. Ik vind het heel dapper wat je gaat doen.👍
herman0167 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden @Smaragdieik was 53 toen ik naar het buitenland vertrok en wij daar opnieuw zijn begonnen, was 1 van de beste beslissingen ooit , nooit te laat om je droom na te jagen , hoe zeggen ze dat ook al weer, nee heb je ja kun je krijgen
Adri03 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Er zitten best veel mensen op dit forum die zich op enig moment in het buitenland vestigden. Nu ben ik benieuwd of zij hun drankprobleem (want daarom kwamen ze immers hier op het forum) al in Nederland hadden, of dat ze pas in het buitenland goed aan de drank gingen. In dat laatste geval zou ik zeggen dat emigreren misschien toch niet zo'n goed idee is .
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 5 minuten geleden zei Adri03: Er zitten best veel mensen op dit forum die zich op enig moment in het buitenland vestigden. Nu ben ik benieuwd of zij hun drankprobleem (want daarom kwamen ze immers hier op het forum) al in Nederland hadden, of dat ze pas in het buitenland goed aan de drank gingen. In dat laatste geval zou ik zeggen dat emigreren misschien toch niet zo'n goed idee is . Had ik al 😝 Adri03 reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden