Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

ik moet mijn mening bijstellen

de eerste 2 a 3 dagen nuchter zijn moeilijk maar vanaf dag 4 dan wordt het pas moeilijk

dan begint het weer te kriebelen en begint de craving of de goesting weer

tot nu toe heb ik daar niet kunnen aan weerstaan maar vanaf vandaag gaat daar verandering in komen

ik wil niet meer in het cirkeltje zitten van drinken nuchter drinken nuchter

vroeger wist ik nooit waarom ik dronk

tegenwoordig weet ik dit wel

ik kom vanaf nu op het forum als ik craving of goesting heb

ik ga dan ook naar mijn psychiater bellen zij kent mij al 20 jaar en weet hoe ze mij moet aanpakken

ik ga ook naar iemand van de AA bellen

ik wil uit die cirkel geraken

Geplaatst

Je hebt gisteren nog gedronken en vandaag regent het weer mooie voornemens en beloftes. Waar hebben we dat eerder gezien? Zo wordt het natuurlijk nooit wat. Pak je problemen nu eens écht aan en hou op met steeds weer hoopvol aankondigen wat je wel niet allemaal weer tevergeefs van plan bent. Niet lullen maar poetsen!

Geplaatst
10 minuten geleden zei Adri03:

Je hebt gisteren nog gedronken en vandaag regent het weer mooie voornemens en beloftes. Waar hebben we dat eerder gezien? Zo wordt het natuurlijk nooit wat. Pak je problemen nu eens écht aan en hou op met steeds weer hoopvol aankondigen wat je wel niet allemaal weer tevergeefs van plan bent. Niet lullen maar poetsen!

ok je hebt gelijk

Geplaatst
45 minuten geleden zei flavieke:

ok je hebt gelijk

Sorry, maar daarmee kom je niet weg. 
Je lijkt geen echte wil te hebben om te stoppen behalve dat de omstandigheden je daartoe dwingen. 
Ik denk niet dat het iemand hier iets kan schelen mocht je zeggen dat je eigenlijk niet wit stoppen maar moet. 

(En ja, ik besef dat ik zeer slecht geplaatst ben om hierop te reageren.)

Geplaatst
1 uur geleden zei Mormel:

Sorry, maar daarmee kom je niet weg. 
Je lijkt geen echte wil te hebben om te stoppen behalve dat de omstandigheden je daartoe dwingen. 
Ik denk niet dat het iemand hier iets kan schelen mocht je zeggen dat je eigenlijk niet wit stoppen maar moet. 

(En ja, ik besef dat ik zeer slecht geplaatst ben om hierop te reageren.)

ik heb een duidelijke wil anders zou ik niet elke keer opnieuw nuchter worden

dan bleef ik door drinken en zat ik niet op dit forum

Geplaatst

Sorry maar ik denk dat een zeer lange opname voor U de enigste oplossing is. En bij een echte verslavingsarts zoals de mijne. Je weet haar best te vinden. Tenminste als je van je drankprobleem wilt verlost geraken heb je echt een strenge arts nodig en niet een die toegeeft aan ieder willetje van U. Daarna kun je nog aan je andere problemen werken, eenmaal je alchoholprobleem is opgelost. Maar ik ben er zeker van dat mijn psychiater ook U andere problemen zal willen aanpakken. Er is natuurlijk ook de afdeling voor de hopeloze gevallen waar zeer weinig aan therapie gedaan wordt maar waar ze wel zeer streng zijn in opvang en onthouding. 

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb je veel gelezen. Ik sluit mij aan bij de rest. Je bent te wispelturig! En als je het mij vraagt, hou je teveel achterdeurtjes open voor jezelf !

bewerkt door Senna34
Geplaatst

@flavieke, je gelooft ongetwijfeld jezelf, iedere posting komt uit de wil om te stoppen.
Maar of je sterk genoeg bent waag ik te betwijfelen. Je antwoordt op hele oude berichten van mensen die hier al jaren niet meer schrijven,
je schrijft goede voornemens en nadat je die niet hebt kunnen houden, kom je met nieuwe aanzetten, soms een net iets andere invalshoek, 
maar elke keer weer bleken de sponsor, psychen, AA, sponsor, dit forum, niet jou te (kunnen) helpen, want je doet er niet op het juiste moment een beroep op.
En een ander kan het ook niet voor jou doen. Je schrijft AA zegt 1 verslaving tegelijk. Daarna ga je ineens er 2 aanpakken nog voor de drank? 
Zonder de drank te stoppen gaan die andere 2 ook niet stoppen, dat durf ik je op een briefje te geven. 
Voor mij ben je niet geloofwaardig . Voor jezelf blijkbaar nog wel. Zoals hierboven staat; geen woorden maar daden. Jij kunt ons/mij ongelijk bewijzen.
Maar niet om het bewijzen natuurlijk, om te ervaren dat ook iemand met jouw problematieken voor zichzelf kan strijden en winnen. Het is hoog tijd lijkt mij, hier op afstand.
Hoe langer dit duurt, hoe kleiner de kans dat je het redt. En misschien moet je het idee dat een lange opname niet werkt bij borderline maar eens helemaal los laten.
Je houdt jezelf voor de gek, met elk argument dat jou mogelijk maakt te blijven jojo-en. 

Geplaatst
3 uur geleden zei flavieke:

ik heb een duidelijke wil anders zou ik niet elke keer opnieuw nuchter worden

dan bleef ik door drinken en zat ik niet op dit forum

Ik had je al eerder geschreven dat hier veel ervaring zit. Je moet andere verslaafden niets wijsmaken. 
En nogmaals: ik veroordeel je niet als je gedronken hebt. Zet het uit je hoofd dat we daarom slecht over jou zouden denken, iedereen hier kent het. 

Geplaatst
2 uur geleden zei renaldo61:

Sorry maar ik denk dat een zeer lange opname voor U de enigste oplossing is. En bij een echte verslavingsarts zoals de mijne. Je weet haar best te vinden. Tenminste als je van je drankprobleem wilt verlost geraken heb je echt een strenge arts nodig en niet een die toegeeft aan ieder willetje van U. Daarna kun je nog aan je andere problemen werken, eenmaal je alchoholprobleem is opgelost. Maar ik ben er zeker van dat mijn psychiater ook U andere problemen zal willen aanpakken. Er is natuurlijk ook de afdeling voor de hopeloze gevallen waar zeer weinig aan therapie gedaan wordt maar waar ze wel zeer streng zijn in opvang en onthouding. 

nogmaals ik ervaar mijn begeleiden als bekwame begeleiding

een lange opname is niet goed voor mij

Geplaatst
9 minuten geleden zei flavieke:

Zeker wel! Een hele lange opname. Zodat jij al die tijd niet aan drank kunt komen. Daarna of tegelijkertijd kun je aan je andere problemen werken. En als er geen alcohol meer in je lichaam zit, zijn die andere problemen misschien makkelijker op te lossen. Alles hangt samen.

Geplaatst
37 minuten geleden zei flavieke:

Op de afdeling verslaving bij de Alexianen zit je minstens de eerste twee weken op observatie en dit weet je ook best wel, pas daarna begint de echte therapie. Je bent twee weken bezig met ontwennen beweren ze daar. Bij de afdeling Ouderen2 kan de therapie direct starten, tenminste als je nuchter binnen gaat. Hopen op een week wat te bereiken is jezelf een rad voor de ogen draaien. En ter plaatste blijven trappelen, maar dat is misschien U wens? Die eeuwige twijfel, wil ik of wil ik niet? 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...