renaldo61 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer of toch zolang als ik het volhou. Ik heb dit kunnen bereiken dankzij de hulp van mijn psychiater en mijn Femke. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61
renaldo61 Geplaatst 14 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 14 uur geleden Mooie droom gehad. Ik lag met een hond op bed en besloot om buiten gaan te spelen met de hond. MaryArt reageerde hierop 1
Fonny Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden 2 uur geleden zei renaldo61: Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer of toch zolang als ik het volhou. Ik heb dit kunnen bereiken dankzij de hulp van mijn psychiater en mijn Femke. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61 Fonny🌞
Fonny Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Koffietje renaldo?☕️☕️ Zo stil hier...
renaldo61 Geplaatst 12 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 12 uur geleden 7 minuten geleden zei Fonny: Koffietje renaldo?☕️☕️ Zo stil hier... Je hebt @MaryArt eruit gesmeten. Dagpact: renaldo61 MaryArt Fonny🌞
Lonster1 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Wat een mooie droom Renaldo. Dat zal vast een diepere betekenis hebben. Met die kou en als het donker is, vind ik het steeds moeilijker om vroeg op te staan. Maar nu ben ik toch in actie gekomen, hupsakee. Nog wat werken en dan wandelen met de buuf van verderop die ook haar thuiswerkdag heeft. rapilos reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 9 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 9 uur geleden Alles bij elkaar ga ik veel geslapen hebben afgelopen nacht. Wel steeds korte periodes.
Spud Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Pfff, ik denk dat ik hulp aanvaarden en er blij en dankbaar voor zijn minder lastig vind dan hulp in kunnen kopen. Het begint wel met dezelfde spanning maar ik merk aan mezelf, dat ik nu meer de neiging heb om toe te geven aan mijn nicotine en alcohol uitlaatklep om de spanning en de teleurstelling uit te schakelen. Zou het kunnen zijn omdat ik al jaren bezig ben met hulp kunnen aanvaarden en emotioneel binnen te laten komen met alle twijfels die erbij komen kijk en inmiddels dus ook mijn valkuilen wat verslavingen daarin betreft heb leren kennen ik daar wel wat sterker in geworden ben? Routine zeg maar. En dus totaal bij iets nieuws doen, zoals nu hulp inkopen weer de neiging heb om op het oude terug te vallen? Ik ben benieuwd! Voor nu, heb ik lekker gegeten en een pyjama aangetrokken, zit aan de thee, en zeg steeds tegen mezelf ik ga niks halen. Maar het volgende moment ben ik me weer aan het aankleden en sta ik bij mijn fiets om toch maar even naar de nachtwinkel te gaan. Het zal nog wel even duren totdat ik weet dat de nachtwinkel dicht is. Maar zo heftig heb ik het in lange tijd niet meer zo meegemaakt met mezelf. Zo stom! De kou helpt wel en de regen ook!
Spud Geplaatst 23 minuten geleden Rapport Geplaatst 23 minuten geleden Voor nu weer de rust gevonden, was ook niet heel handig van mij om op de verjaardag van mijn moeder dit hele nieuwe weer te plannen. Dan komen tegenslagen dubbel zo hard binnen omdat je je moeder mag missen en dus al een beetje emotioneel bent. Om dat te beseffen gaf rust, en deze les meenemen ook. Niet altijd een bepaalde datum kiezen die symbolisch is voor je. Want dan kom je jezelf gewoon enorm tegen als het niet volgens planning gaat. Dus nieuwe dingen doen en ontdekken kan ik in het vervolg beter inplannen op een datum die me niks zegt. Voor nu weer veilig, maar ik houd er wel rekening mee dat dit nog wel vaker gaat gebeuren, omdat ik nog steeds hulp in wil kopen en van mezelf vind dat ik daar ook mee om mag leren gaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden