Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Hallo, ik ben Bob en schrijf ook bij alcoholdebaas sinds ik in mei 2019 met de drank gestopt ben. Mijn overgewicht is nog steeds een probleem en daar wil ik hier mee aan de slag.

Ik kopieer hieronder wat ik op 24 oktober bij Ditjes, datjes en dagdraad schreef:

Citaat

Nog steeds rond de 114 kg. Ik probeer eigenlijk al een tijd lang elke maand één kilo er af te krijgen, zoals me is geadviseerd. Dat leek eerst wel te lukken, maar het is moeilijker dan ik dacht. Plus of min anderhalf kilo (dat is minder dan 2% van het totale gewicht) daar maak ik me niet druk over, maar op langere termijn wil ik een dalende trend zien.

Behalve als ik op reis ben en niet over een weegschaal beschik, meet ik mijn gewicht elke zaterdag zodat ik het bij https://forum.verslavingdebaas.nl/topic/2521-kilokiller/ in de lijst kan laten opnemen, en meestal ook op tussenliggende dagen, 's morgens voor het ontbijt. De trend van 1 kg per maand omlaag is echter erg lastig te meten en bij te sturen als ik me op het gemeten gewicht als "gemiddelde" baseer, heb ik gemerkt. Er is dan geen scherpe grens en dan denk ik te makkelijk dat het nog wel gaat.

Ik heb daarom bedacht dat het misschien beter lukt als ik per maand een maximum gewicht aanhoud en zorg dat ik daaronder blijf. In deze draad ga ik die maximum waarden bijhouden plus de wekelijks gemeten werkelijke waarden die ook in de kilokiller lijst komen te staan.

Nov 2025 max 114 kg. 1-11: 113,5

bewerkt door Bob

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...