Spring naar bijdragen

behandeling op alcohol de baas


chapie47

Aanbevolen berichten

goedemmidag allemaal

Ik vraag me af wie begint ook een behandeling op de site alcohol de baas?
Personnelijk ben ik echt benieuwd en ook heel positief om te beginnen. Ben een paar dagen daarin ingeschrijven maar ben nog niet echt begonnen. Ik denk dat het zal echt start maandag.
Lijkt me leuk om te praten met mensen die al bezig zijn met die behandeling of die gaat ook binnenkort beginnen. Meerdere mensen met hetzelfde probleem kunnen elkaar helpen denk ik.
Tot gauw,
Chapie47

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Chapie,

Wat goed dat je wilt beginnen met de ADB behandeling!

Ikzelf ben op 28-12-2009 begonnen en het gaat heel erg goed. Je krijgt opdrachten en je moet een alcohol schrift gaan bijhouden zodat je zicht krijgt op je drinkgedrag en daar ook heel goed over na gaat denken.

Je krijgt een hulpverlener toegewezen waar je twee keer per week contact mee hebt. Die kan jou en jij haar/hem allerlei vragen stellen. Voor mij doet het wonderen en ik hoop dat het voor jou ook een succes zal gaan worden.

Heel veel succes Chapie!!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hello bakkom,

ben zo blij dat je heb mij antwoord. vandaag ben ik weer aan de drank, mijn man is boos op mij en terecht. ik hoop echt dat morgen begint het eindelijk die behandeling.
enfin..ik wil zo graag mijn best doen maar zonder steun is het zo moeilijk.
nog bedankt en tot gauw.
chapie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Chapie,

Ik snap dat je man boos is op je maar ik hoop dat je hem hebt verteld van je goede plannen. Vraag hem je bij te staan en je te helpen met het stoppen of het minderen met drinken. Veel steun, vooral in het begin is heel erg belangrijk. Maak je wensen kenbaar en bespreekbaar.

Ik merk aan je grammatica en zinsbouw dat je waarschijnlijk Engelstalig bent van huisuit. Klopt dit?

Probeer alvast een start te maken met niet te veel te drinken en ook ik hoop voor je, dat je behandeling snel van start zal gaan.

Doe je best, en je kan hier op het forum altijd terecht bij alle kanjers die hier zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chapie,
Ik ben Belgischen ga me ook inschrijven. Ik ben al wel langer op het forum. Maar omdat ik in Belgie woon was er een beetje verwarring over terugbetaling.

Ga der voor!!

(Ik zou je in't frans schrijven maar daar hebben onze vrienden hier niet zoveel aan!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chapie
Ben ook een vlaams meisje (trouwens via andere vlaamse op het forum geraakt) Maar nog nt zo lang lid, en heb ook nog ni zoveel geschreven. Want op dit moment ook in behandeling, en dan bedoel ik werkelijk een opname. Voorlopig in PAAZ-afdeling (psychiatrische afdeling van een algemeen ziekenhuis)
Hier nog een 14-tal dagen (vooral om te ontwennen, nuchter te worden en op m'n plooi te komen) en daarna ben ik doorverwezen naar een centrum voor 'psycho-analyse'.
Heb nu binnen Belgie al wel wat opnames doorlopen, en tot nu toe nog steed zonder écht resultaat, blijf maar hervallen. En dit (wat MIJ betreft) omdat ik hulpverlening hier in dit land qua 'verslaving' zo oppervlakkig vindt. Zelfs afgelopen weekend weer aan toe gegeven, iets waar ik me weer maar es biezonder over schaam. (vooral omdat ik toch nu hier zit!!) Maar nu tijdens die vlgde opname wil ik echt aan mezelve werken, aan mijn 'diepere' ik, en dat zal wel behoorlijk intens zijn. maar dat heb ik ervoor over (ook langer programma) Het draait er ook niet louter rond alc.verslaving, maar mensen met allerlei problemen: depressies, borderline, zelfs anorexia,... enz Zal niet makkelijk zijn, maar ik ben er echt aan toe, en voor mij geldt dan ook wel zeker ; gaan voor de 0-tolerantie (hoe pijnlijk ik het nog altijd vindt) Ben ook onderts al enkele malen nr AA-meetings gegaan, en dat begint toch ook wel te lopen.
Dus ga ervoor, en indien nog vragen over behandeling/opname, mag je die stellen zoveel je wil
(ben n kleine expert) en vergis je niet, niet dat ik daar trots op ben hoor!!! Maar tis nu eenmaal zo...

Veel succes!!! xxxxx
Tinne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chapie
Ben ook een vlaams meisje (trouwens via andere vlaamse op het forum geraakt) Maar nog nt zo lang lid, en heb ook nog ni zoveel geschreven. Want op dit moment ook in behandeling, en dan bedoel ik werkelijk een opname. Voorlopig in PAAZ-afdeling (psychiatrische afdeling van een algemeen ziekenhuis)
Hier nog een 14-tal dagen (vooral om te ontwennen, nuchter te worden en op m'n plooi te komen) en daarna ben ik doorverwezen naar een centrum voor 'psycho-analyse'.
Heb nu binnen Belgie al wel wat opnames doorlopen, en tot nu toe nog steed zonder écht resultaat, blijf maar hervallen. En dit (wat MIJ betreft) omdat ik hulpverlening hier in dit land qua 'verslaving' zo oppervlakkig vindt. Zelfs afgelopen weekend weer aan toe gegeven, iets waar ik me weer maar es biezonder over schaam. (vooral omdat ik toch nu hier zit!!) Maar nu tijdens die vlgde opname wil ik echt aan mezelve werken, aan mijn 'diepere' ik, en dat zal wel behoorlijk intens zijn. maar dat heb ik ervoor over (ook langer programma) Het draait er ook niet louter rond alc.verslaving, maar mensen met allerlei problemen: depressies, borderline, zelfs anorexia,... enz Zal niet makkelijk zijn, maar ik ben er echt aan toe, en voor mij geldt dan ook wel zeker ; gaan voor de 0-tolerantie (hoe pijnlijk ik het nog altijd vindt) Ben ook onderts al enkele malen nr AA-meetings gegaan, en dat begint toch ook wel te lopen.
Dus ga ervoor, en indien nog vragen over behandeling/opname, mag je die stellen zoveel je wil
(ben n kleine expert) en vergis je niet, niet dat ik daar trots op ben hoor!!! Maar tis nu eenmaal zo...

Veel succes!!! xxxxx
Tinne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, ik doe ook de online behandeling sinds twee weken.
Heb inderdaad een begeleider toegewezen gekregen, moet een drankdagboek bijhouden en krijg twee keer in de week opdrachten.
Ik vind het tot nu toe prima lopen en hoop helemaal van de drank af te komen.
Wat betreft de betaling in het buitenland????
Ik doe online anoniem, dan betaal je niets, ook je ziekenfonds niet.
Heb geen echte gegevens van mijzelf hoeven opgeven, dus ook geen rekening en het feit of ik in nederland woon of niet maakt dus niets uit dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hallo Chapie,
Ik heb mij deze week ook aangemeld bij ADB, de internethulp. Hoe is het nu met jou? Merk je dat je goed geholpen wordt? Wilje helemaal stoppen met drinken of alleen minderen?
Ik ben nu begonnen met het bijhouden van het alcoholschrift en ben moed en tijd aan het verzamelen om de uitgebreide antwoorden te gaan geven op de mail die ik van de hulpverlener heb ontvangen. Ik merk nu al wel dat je zelf echt diep moet nadenken. Niet verkeerd ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb me ook aangemeld en krijg begin volgende week een begeleider aangewezen,ik kan niet wachten maar eng is het ook want dan moet ik en omdat ik al zoooo vaaaak heb gefaald maar ik moet nu echt!!!
ik heb zin in alle schrijfopdrachten want dat is een stuk bewustwording denk ik!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker weten Sparood en ik hoop dat je
over een poosje denkt: ik mag nu echt,
want als je gaat oogsten en je door de eerste dingen
heen bent en weer beter gaat slapen en meer energie en trots enz krijgt
dan gaat de spiraal weer omhoog. echt makkelijk is het niet hoor, want na dat bewustzijn
komt natuurlijk ook er verantwoording voor gaan nemen om momenten waarop je eerst
ging drinken. En ja dan blijkt de aanleiding niet altijd de oorzaak. Ik ga er therapie bij halen
want ik begin wel de rode draad te herkennen waardoor ik steeds afhaakte en die oorzaken
zitten niet in mijn latere leven, maar veel dieper. En toch ben ik nog steeds blij dat ik niet meer hoef te drinken. Gun jou hetzelfde! en ja liefst wat gemakkelijker, want dat kan ook he, ik ken je verhaal niet.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hoe gaat het nu met je Chapi en de anderen die zich ook hebben aangemeld?
Ik merk bij mezelf dat ik wat bewuster wordt van wat ik drink en denk dan zelfs bij mezelf, och zou ik het niet zelf kunnen oplossen? Ben benieuwd of jullie je daar in herkennen...
Zelf weet ik dat ik toch gewoon hulp nodig heb, een duwtje in de rug om je meer bewust te maken ofzo en gewoontes te doorbreken.
Het is ook niet mijn doel om helemaal te stoppen maar om het in de hand te hebben. En jullie?
Lijkt me heel fijn om samen ervaringen uit te wisselen. En de dagdraad gaat zo snel :-(

Groetjes, mamalou

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha mamalou, het klopt dat de dagdraad snel gaat, hoewel er ook momenten zijn dat het er rustig is en dan kun je misschien gemakkelijker je vragen kwijt? Het is maar net wat je zoekt, want er is ook heel veel info te vinden wanneer je alleen blijft lezen. Iedereen worstelt hier met hetzelfde hier, alleen zijn de stadia verschillend en mensen hun achtergrond. Sommigen zijn al jaaaren gestopt, of maanden, weer anderen doen een poging tot minderen. Als je je er tussen werpt (!) leer je misschien wat sneller en je gaat ook wel een band aan met sommige mensen.
De adb training is een fikse steun in de rug en een oefening; het is iets wat je zelf nooit alleen kunt. Ik zou je beslist aanraden om het niet zonder de behandeling te doen.
Ik begrijp je aarzeling wel; het lijkt allemaal niet zo moeilijk immers? Maar dat is het wel.

Je leert veel in de behandeling en het is mooi over een aantal weken gespreid. Je word je bewuster van de diepere patronen in je drinkgedrag, je leert de uitlokkers beter kennen. En proberen te minderen dat mag! Je stelt er je eigen doel.

Wat je ook doet: veel suc6!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Goedenmiddag allemaal!

Ik denk dat als je al op deze site komt je goed bezig bent...., ja voor mij is het mooi geweest met het ongelimiteerde getank. Vandaag ben ik me maar eens gaan aanmelden op dit forum en als ik vanavond rust heb ga ik me aanmelden voor de behandeling. Het geeft nu al een soort van opluchting, ookal zoveel herkenbare berichten te lezen. Maar goed er moet nog heel wat gebeuren!
Succes iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...