Otje Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 De trek uitzitten, hoe doe je dat ?????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Vooral van te voren al met jezelf afspreken dat je het niet gaat doen! Dat werkt bij mij het beste. Verder veel afleiding gaan zoeken, water drinken, zorgen dat je geen honger hebt, wat te knabbelen zoeken en jezelf maar gunnen dat dat nu en dan zoetigheid zal zijn. Vroeg naar bed; helpt me ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Als ik trek krijg is het, doordat ik Refu. slik gelijk weg. Dan is er de gedachte "Ik kan toch niet drinken". Vreemd maar bij mij werkt het zo. In principe geeft het ook aan dat ik me dan gelijk ga concentreren op iets anders, en me neer leg bij het feit dat het toch niet kan.Maar ik kan me voorstellen dat als je trek krijgt en je in principe wel kan drinken, het veel moeilijer is. Dan moet je het helemaal op eigen kracht doen. Ik weet dat ik dan niet kan. Heb daarom zo'n bewondiring voor de mensen die het wel op eigen kracht kunnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Je bent een lieverd Piet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geertjegeert Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Woman,Fijn dat je dit draadje hebt geopend en ik hoop dat er veel op geschreven zal worden.Ik verwacht daar veel ideen en herkenning te vinden en misschien wat geruststelling.Hoe ik de trek te lijf ga weet ik nog niet; van mijn vorige adb-periode van 5 weken weet ik nog dat ik vooral rond etenstijd erg moet passen; dan komen ze, de verleidelijke gedachten van je weet wel, lekker een wijntje etc.Toen ging ik b.v. wat lopen of fietsen maar nu is het daar veel te heet voor. Volgende week zal het wel weer anders zijn.Ik weet nog wel dat op een vrijdagmiddag, na 5 weken, de gedachte van Och, 1 of 2 moet toch kunnen het heeft gewonnen en zie, 5 maanden verder drink ik als nooit tevoren en wordt zieker als nooit tevoren.Nu is mijn 4e echt droge dag dus ik moet nog veel leren.Ik hoop op veel reakties op deze nieuwe draad en zal zeker ook mijn "trekbestrijding" vertellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Bij mij is de trek meer psychisch dan fysiek.Heel af en toe denk ik, nou eens wat anders dan theewater of sap, maar dat is nauwelijks trek te noemen.Maar als ik slecht nieuws krijg of te veel ga malen en eenbeetje paniekerig word, dan is er wel de neiging om te willen drinken.Wat ik er tegen doe is:- nooit alcohol in huis hebben- denken dat het me niet waard is om voor één moment weer terug bij af te zijn- bedenken dat de mensen in de avondwinkel me kennen (als: ha mama van...........)- sporten, liefst preventief want dan voel ik me beter, maar ook ter afleiding- fietsen met een doel, al is het even een kaart bij iemand op de bus doen- op het forum komen en de situatie zoveel mogelijk uitleggen en om raad vragen soms- pben met mijn maatje(s)Niet altijd in deze volgorde behalve de eerste die is heilig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 "Het moet toch kunnen"... laten we die gedachte maar es gaan verbieden. Misschien helpt dat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Ik hoef niet aan elke impuls toegeven. Zo heb ik ook weleens opeens zin om iets te kopen waar ik eigenlijk het geld niet voor heb. Of om mn ex een knal voor zn k*p te geven. Maar dat doe ik ook allemaal niet. En soms (best regelmatig eigenlijk) speel ik mn eigen moeder. Die dan tegen me zegt wat ik wel mag en wat niet. Ik heb een stuk opvoeding gemist vroeger dus dat moet ik dan zelf maar doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 T Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 2 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juli 2010 Goed, ik zal zelf ook reagerenWat ik tot nu toe doe is inderdaad proberen de trek voor te zijn, door HALTEn als het te laat is heb ik een aantal optiesHier op het forum komen3 repen chocola eten en de hele avond misselijk op de bankVeel sigaretten rokenUitzitten, dwz me realiseren dat ik liever last heb van trek dan van een kater de volgende dag. Dat is dus doorbijten. Zitten en mn verstand uitzetten. Ik heb nog wel eens op vrijdag last van trek Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 3 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2010 Wat bij mij helpt is idd. ook chocolade (mini-mars een heel pak, terwijl ik chocolade nooit lekker vond!)En de super tip van Woman, wat is er erger houtje bijten of vreselijke kater!!!Bewust ondergaan, tegenwerken helpt toch niet en alles gaat voorbij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 3 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2010 Tja, wat doe ik bij hevige trek?Meestal ga ik iets lekkers eten: chips of chocolade of iets anders in die richting...Vroeg naar bed gaan doe ik ook wel eens. Op de tijd dat ik meestal een fles wijn opentrok zet ik nu een hele pot kruidenthee en ik zorg dus dat ik altijd ruim voldoende aan smaakjes thee in huis heb. Mijn trekmomenten zijn eigenlijk altijd s'avonds en soms op zondagmiddag... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 4 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 juli 2010 Gister heb ik een doos roomsoesjes opgegeten. verspreidt over de avond. Lekker hoor, maar het kan toch niet zo blijven dat ik elk weekend me een slag in de rondte snoep ???Ben ik straks als een tonnetje en kan ik verhuizen naar etendebaas.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2010 dat heet nou klantenbinding Woman:Dik denk er ook al over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beate Geplaatst 11 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2010 als ik heveige trek heb..ga ik meestal voor de bijl. De volgende dag vraag ik mezelf dan serieus af of het zo nodig moest, tel de nadelen, zie geen voordelen, ja voor het moment de kick. Leer er toch altijd weer van, het niet-drinken valt me daarna weer makkelijker. Ook schrijf ik smorgens in mn dagboek dat ik niet ga drinken die dag. Hou me er dan beter aan, alsof je werkelijk een afsrpaak met jezelf gemaakt hebt, en je wilt jezelf niet teleurstelling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden