renaldo61 Geplaatst gisteren om 14:50 Rapport Geplaatst gisteren om 14:50 2 uur geleden zei Sanity: Dank je. Ja klopt is zeker voorbij. Ga alleen niet cold turkey maar afbouwadvies van @Bob volgen. Alle vorige keren dat ik gestopt ben was wel cold turkey. Dat ging uiteindelijk toch weer fout. Ben iig weer gezond gaan eten sinds een week. Afgelopen maanden was het echt alleen maar pizza of snelle magnetron hap met vaak van die kleffe cheeseburgers. Waarom zou cold turkey niet lukken?
Moeps Geplaatst gisteren om 16:17 Rapport Geplaatst gisteren om 16:17 (bewerkt) Bob adviseerde ook om een strak afbouwplan te maken. Heb je dat gedaan? Misschien goed om dat hier te melden als extra stok achter de deur. gisteren om 16:17 bewerkt door Moeps
Sanity Geplaatst 7 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 7 uur geleden 20 uur geleden zei Moeps: Bob adviseerde ook om een strak afbouwplan te maken. Heb je dat gedaan? Misschien goed om dat hier te melden als extra stok achter de deur. Jazeker. Ik houd vanaf afgelopen zondag bij hoeveel ik drink. Afbouw schema van om de paar dagen 2 blikjes minder. Dat heb ik vanaf gisteren ook gedaan. Kijken of ik het zo uit mijn systeem kan krijgen door 'langzame' ontwenning. Cold turkey is me wel eens voor een half jaar gelukt maar toen heb ik het drinken ingeruild voor excessief sporten, gezond eten etc. Dan ruil je dus de ene verslaving in voor de andere en hoeft er maar iets te gebeuren en het hele kaartenhuis lazert in elkaar. Wat toen ook gebeurde. Dat heeft alles met geen rem te maken. Dus als je geen maat kan houden met drank, lukt dat ook moeilijk met andere dingen. Althans zo werkt het bij mij (weet ik nu).
renaldo61 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Denk je dat je die kapotte rem kunt omzeilen?
Sanity Geplaatst 7 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 7 uur geleden 5 minuten geleden zei renaldo61: Denk je dat je die kapotte rem kunt omzeilen? Geen idee maar dat staat los van afbouwen of cold turkey. Gaat er nu om dat ik geleidelijk wen aan ontwenning en het niet halsoverkop in ga ruilen voor een andere verslaving. Daar ben ik nl. heel goed in.......
renaldo61 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Zojuist zei Sanity: Geen idee maar dat staat los van afbouwen of cold turkey. Gaat er nu om dat ik geleidelijk wen aan ontwenning en het niet halsoverkop in ga ruilen voor een andere verslaving. Daar ben ik nl. heel goed in....... Ik kan maar uit eigen ervaring spreken. Ik heb het zeker ingeruild, waartegen ik nog steeds vecht.
Sanity Geplaatst 7 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 7 uur geleden (bewerkt) Ja daar weet ik dus ook alles van. Het stoppen is niet zo moeilijk (het gestopt blijven natuurlijk wel) maar als dat ingeruild wordt voor een andere verslaving of obsessie (hoe onschuldig dan ook) is het risico op een terugval of ergere verslaving gewoon aanwezig. Ik spreek dan puur voor mijzelf uit ervaring, 6 uur geleden bewerkt door Sanity
Sanity Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) Update voor mijzelf om straks deze treurnis terug te lezen. Afbouwen houd ik mij aan. Sterker nog, gisteren ook niet meer dan 10 blikjes gehaald. Bij blikje numer 8 deze na twee slokken leeggekieperd. Niet eens in een echte roes maar meer doodmoe en miserabel. Snel eten gaan maken en natuurlijk teveel gegeten. Daarna om 20:00 in slaap gevallen. natuurlijk 3 uur later zwetend wakker geworden. Had nog 2 blikjes over.... Die natuurlijk opgedronken (dat ben ik natuurlijk ook aan mijzelf verplicht als ik mij keurig aan mijn afbouwschema wil houden....). Vol 'goede moed en dapper' weer 10 blikjes gehaald vandaag. Zelfde resultaat Behalve dan dat het nu al na blikje 7 fout (of beter gezegd goed) ging. Zo snel maar verse hutspot maken met een foute rookworst. Dat gaat nog wel lukken. heb in mijn mateloosheid wel 4 tiramisu toetjes gehaald (ze waren in de aanbieding, het bier gelukkig niet😁). Het afbouwschema gaat dus heel goed maar dat komt meer door de belabberde staat waarin ik fysiek verkeer en heeft dan niet zozeer met mijn 'geweldige wilskracht' te maken. Wat een troep!!!!! 5 uur geleden bewerkt door Sanity
bumperjim Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Het kan alleen maar beter gaan als je je afbouwplan uitvoert. Allez hop langzaam uit de scheisse raken 💪🏻
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden