Mormel Geplaatst 31 december 2025 Rapport Geplaatst 31 december 2025 7 minuten geleden zei Spud: Thanks @Mormeldeze is veel beter! Dus geen sorry nodig. En eerlijk gezegd, heb ik dit weer met ongeduld zitten te luisteren omdat ik van jou kant ergens een soort van metal sessie tussendoor had verwacht. Fijne jaarwisseling! Mijn muzieksmaak is heel breed. Opgegroeid met Jackson, Cohen, Lou Reed, Pink Floyd en een heleboel klassieke muziek, daarna kwam house, techno, hardcore, vervolgens metal en hardrock,... ik vind het moeilijk om mensen te begrijpen die vasthouden aan 1 muzieksmaak. Ik wens jou ook het allerbeste voor dit nieuwe jaar. Je had ondertussen een bericht geplaatst. Roodborstjes zijn fantastisch en eens ze een locatie hebben gevonden waar ze genoeg eten kunnen vinden, blijven ze daar meestal. Ik heb een zeer diervriendelijke tuin en krijg al jaren bezoek van een roodborstje en dit diertje komt wel erg dichtbij zitten als ik buiten op mijn terras ben. Een aantal jaren geleden hebben we onze voortuin aangelegd met een haag, struiken, vaste planten en twee bomen, en nu alles eigenlijk deftig aan het groeien is zie ik ook meer vogels in de voortuin zoekend naar beestjes etc. Ik hou van dieren en probeer er alles aan te doen om mijn woning en terrein zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor hen.
Spud Geplaatst 31 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 31 december 2025 @Mormel, ja de mijne is ook breed, maar soms heb ik wel imput nodig van de echte muziekkenners zeg maar. Anders val ik nogal in herhaling. Dus mijn vraag aan jou, de afgelopen 3 jaar draai ik zo rond 12 uur als ik het haal, happy newyear van Abba, heb jij daar een leuk ander alternatief voor? Want begint ook wel weer nogal afgezaagd te worden voor mij.
Mormel Geplaatst 31 december 2025 Rapport Geplaatst 31 december 2025 25 minuten geleden zei Spud: @Mormel, ja de mijne is ook breed, maar soms heb ik wel imput nodig van de echte muziekkenners zeg maar. Anders val ik nogal in herhaling. Dus mijn vraag aan jou, de afgelopen 3 jaar draai ik zo rond 12 uur als ik het haal, happy newyear van Abba, heb jij daar een leuk ander alternatief voor? Want begint ook wel weer nogal afgezaagd te worden voor mij. Lap dit vind ik een moeilijke omdat ik je muzieksmaak niet ken. Misschien deze:
Spud Geplaatst 31 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 31 december 2025 Mooi nummer! Staat wel echt voor mijn gemis aan ons mam en mijn gemis. Maar voor 12 uur zou ik graag een rock nummer horen of metal rock, wat ook bij de knallen van nieuwjaar past. En ik houd vrijwel van alle muziek, dus daar kan je vrij weinig mis mee doen.
Spud Geplaatst 31 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 31 december 2025 Veel beter kon ik niet vinden. Mormel reageerde hierop 1
Spud Geplaatst 31 december 2025 Auteur Rapport Geplaatst 31 december 2025 Tot later Mormel, want dat verwacht ik. En hoe in de put je nu ook kan zitten, kijk naar de dieren op je pad, zonde om dat los te moeten laten om gewoon een stom mensen dingetje? En nu ga ik voor mezelf zorgen en iemand willen redden loslaten, aangezien bij mij juist het beste werkt om compleet losgelaten te worden en te verzuipen in mijn dip. Dat geneest me en ik hoop dat dat voor jou ook zo werkt.
Mormel Geplaatst 31 december 2025 Rapport Geplaatst 31 december 2025 Je maakt het mij moeilijk Spud. Ik ken eigenlijk geen enkel lied dat het nieuwe jaar viert. Hopelijk zijn er anderen die je een betere tip geven.
Spud Geplaatst gisteren om 14:34 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 14:34 Heb jullie berichten gelezen, Sanity en Mormel. Over slaan en vechten. Door heel veel agressie regulatie therapie, ben ik de weg een beetje kwijt geraakt in waar ik mezelf wel mag verdedigen met mijn vuisten en waar niet. Met 2 oudere broers aan mijn zijden die bij een oneerlijk gevecht wel op kwamen dagen, lieten ze het mij ook in mijn eentje uitvechten dan. Als oudere broers wisten ze wel dat ik het tegen meer dan 2 mensen zou afleggen maar schepte er geen genoegen in om het als 2 grotere en sterkere broers op te lossen voor mij. Ze waren van mening dat als ik in de problemen gekomen was, ik het zelf ook mocht oplossen maar wel in een eerlijk spel. En ja ze hadden me vaak uitgedaagd dus wisten wat ik kon. Dus ze speelde vaak voor scheidsrechter als ik voor mezelf op moest komen tegen een hele groep. Heel onpartijdig waren ze niet hoor, want als ik met een bloedneus en 2 blauwe ogen en zwaar gekneusd thuis kwam, waren ze trots op me omdat ik mezelf wel tegen al die mensen staande gehouden had. Maar mijn broers verdwenen en kregen vriendinnetjes, dus mijn fysieke training stopte en die therapie er bovenop maakte van mij een zwak mens. Omdat iemand op zijn neus slaan blijkbaar niet mocht. Als ik echt in het nauw gedreven wordt dan gaat dat stukje van mij nog aan, maar het zijn dan eerder nog de scherpe woorden die ik gebruik. Als dat niet werkt, voel en zie ik niks meer en kan pas stoppen als de ander ligt of opgeeft. Die blinde vlek heb ik ook niet meer altijd, en toen ik hoorde dat er in mijn buurt karate lessen waren wilde ik me daarvoor inschrijven. Gewoon omdat je bij karate heel veel controle mag hebben over je mind en dat is wat ik zoek. Kick boxen zou dat stukje in mij wat vastgeroest zit, ik laat me door niemand slaan juist nog gevaarlijker maken. Als ik karate zou doen, moet ik eerst tot rust komen in mezelf en mijn balans vinden, en ja dan zou ik mezelf kunnen verdedigen als het echt nodig is en zin heeft. Maar ik mag nog niet aan die lessen beginnen, omdat ik nog aan het herstellen ben van een breuk in mijn hand. Ik kan er inmiddels alles mee, dus ik vind het maar raar dat ik die hand dus niet mag gebruiken om karate lessen te volgen? Terwijl dat zo goed zou zijn voor mijn woede beheersing.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden