Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

De drooglegging in de VS was geen succes. Had het ooit een kans op slagen? Zou een totaal alcoholverbod een goed idee zijn? 

Ik zelf heb nooit verboden middelen aangeraakt. Maar roken en alcohol werd in mijn jeugd met de paplepel meegegeven. Had het mogelijk anders kunnen lopen? 

Geplaatst

Ik geef het weinig kans.
Net zoals bij andere drug, zal men het op een andere manier verkrijgen.
Duitsland, illegaal.
Ik heb bijvoorbeeld gister nog een filmpje zitten kijken hoe simpel iemand van een fles sinaasappelsap een fles met alcohol maakte.

1 uur geleden zei renaldo61:

Maar roken en alcohol werd in mijn jeugd met de paplepel meegegeven. Had het mogelijk anders kunnen lopen? 

In mijn jeugd heb ik nooit gerookt of ook maar enige vorm van alcohol gebruikt, het was pas rond mijn 19e toen ik daarmee begon.

Geplaatst

He @OpperVaagheid goed om weer van je te lezen. 

7 minuten geleden zei OpperVaagheid:

Ik geef het weinig kans.
Net zoals bij andere drug, zal men het op een andere manier verkrijgen.
Duitsland, illegaal.
Ik heb bijvoorbeeld gister nog een filmpje zitten kijken hoe simpel iemand van een fles sinaasappelsap een fles met alcohol maakte.

In mijn jeugd heb ik nooit gerookt of ook maar enige vorm van alcohol gebruikt, het was pas rond mijn 19e toen ik daarmee begon.

Alchohol zal dan inderdaad eenvoudig illegaal aan te maken zijn. Zoals er in België nu wietplantages zijn. In mijn jeugd waren illegale drugs een groot taboe. Ik hoorde slechts geruchten dat er gebruikers waren op mijn middelbare school. 

Ik denk dat een verbod bij mij geholpen zou hebben. 

Maar ja ik heb wel andere zaken gedaan waarvan ik dacht ze nooit of nooit te doen. 

De eerste keer dat ik van zelfbeschadiging hoorde was ik al 42 jaar, ik begrijp het nu nog steeds niet. Ik heb het ook nooit gedaan. 

Geplaatst

Ik ben in ieder geval al wel blij dat er nu overal een minimale leeftijd op zit, dat is al een begin.
Vroeger moest ik als kind nog wel eens voor de juffrouw van een school een pakje sigaretten halen :)
Te bizar voor woorden als je daar nu over terug denkt.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...