Spring naar bijdragen

Ones you cross the line


Gast

Aanbevolen berichten

Ik, die altijd bij iemand bleef slapen als ze met de auto naar huis moest en gedronken had.
Ik, die altijd de fiets nam als ze merkte dat er nog alcohol in haar bloed zat.

De Ik die dus dacht dat ze haar alcoholding wel onder controle had.
Heeft nu ervaren dat de grens waarop je je begeeft als alcoholmisbruiker en toch zo af en toe willen drinken blijkbaar instabiel is en dat het kan zijn dat je een level verder gaat.

Ik dus.
Ben er absoluut niet trots op en voel me een ontzettende crimineel.
Ik was op een feestje, heb blijkbaar door de hoeveelheid drank, (mijn normale hoeveelheid, maar blijkbaar was er een verbindings stuk dat storing heeft gegeven)
Lazerus in de auto gestapt. (may I kotsen om mezelf?)
Bij het instappen van de auto heb ik een black-out gekregen en werd pas weer wakker toen mijn auto totaal aan gort in de modder vast zat. Gelukkig geen bloedspatten te zien en ook nog geen ernstige berichten en het is nu een paar dagen geleden.

Maar het lijntje of de grens is dus echtwel dun, ik ben 33 jaar oud en al die tijd wist ik hoeveel ik gedronken had en wist ik ook of ik thuis kwam of niet. Hielt ik ook nog rekening met mijn medeweggebruikers. Tot dit punt dus niet.

Ik nuttig geen enkel drankje meer als ik met de auto ben en ben inmiddels ook zover dat ik het van de zotte vind dat je wettelijk gezien 2 drankjes mag drinken als je in de auto stapt. Gewoon helemaal niks! Kan ook niemand in de problemen komen!

Niks lichamelijks aan overgehouden, maar heeft mijn ogen wel geopend hoor!
Als je blijft drinken, dan moet je die grensveranderingen in acht nemen denk ik. In ieder geval niet op jezelf vertrouwen drinkerd. ;-)

groetjes,
Spud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, wat zal jij geschrokken zijn toen je bij je positieven kwam in je auto! Je moet er toch niet aan denken wat er allemaal had kunnen gebeuren! Afschuwelijk!
Las net dat mensen die met meer dan 10 bier op achter het stuur worden betrapt een alcoholslot op het stuur krijgen. Nou, van mij mogen ze iedere auto van een alcoholslot voorzien! Het kan inderdaad niet: drank achter het stuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud, wat verschrikkelijk!
en er zijn gelukkig geen gewonden of doden gevallen, maar
dat is eigelijk toeval als ik je zo lees. De angel zit m in je zinnetje dat je dacht
dat je je alcoholding wel onder controle had he. Dat heb je dus niet.
En ik be n bang dat het niet de regel voor anderen moet worden met 2 mag je in de auto,
want daar heb je geen invloed op, dat de wet wordt veranderd. waar je wel invloed op hebt
is zelf die eerste niet nemen.Ook op de fiets kun je ongelukken veroorzaken en na die eerste (2....3?)
is de grens weg bij ons. Ook al lijkt het een paar keer goed te gaan, juist dat is zo bedrieglijk.
Meis, ik hoop dat je deze gebeurtenis voorin je beleving weet te houden en niet na een poosje denkt, nu heb ik het weer onder controle, want voor de meeste mensen die eenmaal hier belanden, kunnen dat niet.
Ik zou ook best de uitzondering willen zijn die dat wel kan, maar dat ben ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps Spud, lees nu pas je berichtje wat ontzettend rot voor je, maar misschien had je het weer nodig om extra gestimuleerd te worden om helemaal niet maar naar de drank te grijpen. Wij kunnen als acoholist nu eenmaal niet meer drinken, dat gaat niet.
Ik zou het hartstikke fijn vinden als je weer wat meer op het forum komt, dat moet toch lukken wijfie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Spud,

Ik ben ook zo'n crimineel die stomdronken (volgens het alcoholpromillage) achter het stuur was gekropen. De pest voor een alcoholist die gedronken heeft is echter dat grenzen die je nuchter zo scherp en streng voor ogen hebt, vervagen of zelfs oplossen. Ik kon zelfs met m'n dronken kop nog wel beredeneren dat ik eigenlijk niet zou moeten rijden, maar deed het tóch omdat ik tegelijkertijd ook dacht dat het voor mij allemaal nog wel mee viel. Ik kon immers erg goed tegen alcohol? Was een "doorgewinterde" drinker aan wie niets opviel. Ik had juist nu, met drank op, toch alles onder controle?
Toen ik dan ook eens aangehouden was en m'n rijbewijs was kwijtgeraakt, vielen me de schellen eindelijk van de ogen. Ik was totaal ontoerekeningsvatbaar vanaf het moment dat ik het eerste glas achter de kiezen had. Want de nog redelijke Ik wist dat dat eigenlijk al niet meer samenging met het wegverkeer, maar de verslaafde Ik wist mijn gebruik, en ook al mijn daden met drank op, te rechtvaardigen. Niet één keer, maar altijd, keer op keer.
Om nooit meer afhankelijk te zijn van mijn door alcohol vertroebelde geest (en echt, die had ik al vanaf het moment dat ik besloot om maar wat te drinken) heb ik me toegelegd op een leven, vrij van actieve verslaving. Zodat, als ik nu een foute keuze maak, ik daar de verantwoording voor op me kan nemen en dezelfde fout niet nogmaals hoef te maken.
Drank voegt wel degelijk iets toe aan mijn leven, namelijk een gemoedstoestand die me buiten mezelf doet staan en dingen laat doen die ik helemaal niet wil. Ik wil niet op een dag wakker worden en dan te horen krijgen dat ik anderen en ook mezelf heb geschaad zonder dat ik daar weet van had en heb. Om dat te voorkomen drink ik niet.
Nu ik niet meer drink en werk aan mijn "verslaving-in-de-hand-werkende-denkpatronen", hoef ik me ook niet meer te schamen voor wat ik in het verleden heb gedaan. Zolang ik er nu maar zorg voor draag om het anders te doen dan dat ik het toen deed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
fruitvlieg

Spud,


Je schrijft: .
Koh, mijn geluk is, is dat ik niet aangehouden ben en dat mijn rijbewijs niet ingenomen is want anders... Had ik geen baan meer gehad, hier in België zijn de afstanden wat groter naar je werk en ondoenelijk om dat met het openbaarvervoer of de fiets te doen. Dat had dus betekend, dat ik mijn hypotheek niet meer op had kunnen brengen. Wat betekend had dat ik mijn huis weer had moeten verkopen met allerrande boetes vandien.




Sorry hoor. Maar ik denk dat dit je pech is. Vaak moet je een keer flink op je bek voordat je het echte probleem inziet. Ik heb geloof ik 4 auto's plat heb gereden en de keukenmuur eruit. Elke keer schrok ik me kapot maar een half jaar of jaar deed ik weer precies hetzelfde. Als je drinkt vervagen je grenzen. Als je blijft drinken zal het nog wel een keer gebeuren en dan is het minst erge dat je je rijbewijs kwijt bent. Je kan ook iemand weduwe maken of kinderloos of een bus laten verongelukken.




Nou ja je snapt de strekking denk ik wel.



Ik ben bang dat je hier echt een punt hebt...hoevaak moet een alco op zn bek gaan voordat ie echt vol overtuiging stopt met drinken...?

Ik kan je zo een hele lijst gaan opnoemen met dingen die ik heb uitgevreten waar ik dus echt niet trots op ben maar na een tijdje vervaagden die schuldgevoelens weer en klonk er een stemmetje op het 7e feestje, och eentje kan toch geen kwaad? hmmm en die ene werden er twee enz.

Tot je na een tijd weer op datzelfde dieptepunt bent beland, ze zeggen altijd dat je de bodem van de put moet raken voordat je eruit kan klimmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen, ik ben nieuw hier en heb de afgelopen dagen al veel zitten lezen op het forum, en al heel veel herkenbaren dingen tegengekomen. Ik ben zelf al een hele tijd aan het worstelen met mijn drinkgewoonten. Het lukt me met periodes goed om niets te drinken maar als ik weer begin is het ook weer voor een hele tijd, zelden overdag maar altijd teveel 's avonds. 'Gezellig' als aperitief, bij het eten bereiden en nadien ook nog voor tv... Echt schandalig veel is het niet maar genoeg om de dag erop hoofdpijn te hebben, me slecht te voelen, ook depressieve gevoelens en kortaf te zijn tegen de kinderen, geen zin te hebben in mijn werk, liefst van al de hele middag in bed te liggen enz. Ik slik al enkele jaren een antidepressivum. Onlangs mijn bloed laten testen en leverfunctie is prima, reden genoeg om er weer een glaasje op te klinken dus. In mijn omgeving wordt ook flink veel 'sociaal' gedronken, de wijn gaat hier elke avond open, er komt veel volk over de vloer omwille van mijn man's werk en dan wordt er steeds wijn geserveerd. Ik drink met gemak evenveel als de mannen om mij heen hoewel ik slechts 50 kg weeg.
Spud zijn verhaal klinkt herkenbaar, onlangs heb ik ook 2 x de auto naar huis genomen met een flink stuk op, de eerste keer zaten zelfs mijn kinderen mee in de auto, de tweede keer mijn man en zijn vriend. De dag erop hebben we enorm gelachen omwille van het feit dat ik iedereen toch steeds weer veilig thuiskrijg, al lijkt mijn rijstijl dan nergens meer op. 1 van de kinderen vertelde me de dag nadien dat ik 150 km/u had gereden. Iets wat ik mij niet kon herinneren. Ik besef heel goed dat dat niet kan maar op die momenten zie ik niet wat ik nu zie.
En daar wil ik vanaf. Ik heb sinds zondag geen druppel meer aangeraakt. Ik voel me erg goed maar ben bang voor het weekend. Bang om asociaal over te komen, bang dat ik het niet ga aankunnen en oh zo bang dat ik weer een reden ga bedenken om mij op vrijdagavond te bezatten. Ik heb tenslotte toch al een hele week mijn best gedaan en ik heb hard gewerkt. Dan mag je in het weekend toch een beetje 'chillen'.... ik weet ook pertinent zeker dat mijn man het heel ongezellig gaat vinden als ik niet meedrink.
Genoeg voor een eerste keer, ik kan nog heel veel overdenkingen neerpennen maar laat ik het maar een beetje doseren.
Alvast bedankt iedereen voor de aanmoedigende verhalen, mede daardoor heb ik het deze week toch al flink gedaan !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Elvira, welkom op ons forum
op Spuds plekje weliswaar, maar je was al gespot
dus we weten je wel te vinden.
Houd jezelf niet voor de gek meis, je bezorgt niemand plezier door te drinken
hooguit voelen ze zichzelf minder schuldig als je meedrinkt en nog erger bent als zijzelf.
Ik hoop dat je goed geschrokken bent van het feit dat je kind zegt dat je 150 hebt gereden
en dat zelf niet meer weet. Op zo'n moment breng je dus ook je kind in gevraa, niet alleen jezelf
en andere automobilisten. jer zou het jezelf nooit vergeten als jij goed wegkomt met een botsing
en je kind of een ander niet. Toch had dit zo maar kunnen gebeuren.
Misschien kun je de ADB training doen om anders met je drinken om te gaan.
Vanuit een paar dagen niet drinken is die stap misschien niet zo groot en het helpt je misschien
ook om het komend weekend dan met vertrouwen tegemoet te zien.
Ik hoop dat je vrijdag hier komt lezen en schrijven, er is meestal zat steun online en wat
Adam als onderschrift heeft: morgen ben ik blij dat ik vandaag niet heb gedronken, kan voor jou zaterdag dus een geweldige opsteker worden. Ik hoop oprecht dat je het gaat kunnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bdankt Spud en Jane, wat jullie zeggen is soooo right ! en ik ben zo blij dat ik de stap heb gezet om hier steun te zoeken, het voelt goed !
Mijn afgelopen nuchtere dagen zijn eigenlijk zalig, ik kan tal van kleine veranderingen optekenen waardoor ik me beter voel, globaal genomen voel ik me optimistischer en heb ik al meer energie.
Gisteravond heb ik laat gewerkt, ik kwam thuis en normaal neem ik dan eerst een glas wijn maar ik heb het weer (!) niet gedaan, heb gewoon wat te eten genomen. Normaal nestel ik me dan op mijn favoriete plekje op de bank met het glas wijn in de aanslag maar mijn dochter zat daar en ik ben ergens anders gaan zitten. Ze keek me zo aan van 'moet jij hier niet zitten dan ?'. Je moet weten dat ik haar doorgaans nogal arrogant wegstuur... kortom 'kleine' maar 'fijne' veranderingen.
Vannacht wel enorm gezweet en gewoeld en ik heb me overslapen !
Ben wel bang voor het weekend maar ik ga ertegenaan.
Jane, ik ben ongeveer een half jaar in therapie geweest maar dat heeft me toen niet veel geholpen. Ik heb bakken tips en gekregen toen maar ik moet het zelf doen hé. Het was de bedoeling vooral dat ik gematigd kon leren drinken. Na een periode van niks stond ik mijzelf dan 1 glas toe en dat werden er de volgende dag 2 enz. tot het mij weer een hele periode niks meer kon schelen en ik er ook niet wilde over nadenken. Dus daar ben ik nu wel achter dat ik zo niet in mekaar zit. Ben meer een 'alles of niets'- type vrees ik alhoewel de gedachte van 'niets meer, nooit meer' op dit moment nog redelijk ondraaglijk is...
we'll see.
Fijne dag vandaag !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elvira, heb je ook hobby"s? We hebben een hobbydraadje. Bij Tips en adviezen. Zal het ff omhoog halen voor je. Daar zou je eens kunnen lezen en mocht je een hobby hebben maar nog geen zin, dan zou je eens kunnen proberen iets over je hobby te schrijven. soms komt de zin om er aan te beginnen weer terug. Misschien leuk om de weekenden daar mee te vullen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, ik heb even moeten nadenken over je vraag ivm hobbies. En nee, ik heb eigenlijk niet echt een hobby maar heb mijn handen vol met mijn werk en kinderen en huishouden en klussen in huis (verbouwing ongeveer achter de rug). Wat ik wel merk is dat ik nu 's avonds veel actiever ben en als het hier wat rustiger is wil ik graag oude foto's gaan plakken. Leuk dat jij het schilderen te pakken hebt. Groetjes, E

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...