Mariposa Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Mijn man en ik worden door onze huisarts aangemerkt als "tandemgebruikers", oftewel we drinken beiden en houden elkaars gebruik in stand. Voor mij is het moment gekomen dat ik mijn eigen verantwoordelijkheid moet nemen. Hij wil geen hulp, geen therapie of wat dan ook. Ik wel en start daar binnenkort mee. Is er iemand die zich herkent in deze situatie? Tips? Aanbevelingen? Het voelt eerlijk gezegd eenzaam dat het zo moet gaan.
bumperjim Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden (bewerkt) Ik heb ruim 20 jaar gezopen en mijn vrouw dronk nooit wat. Dat ging altijd prima. Dus dat hoeft voor je man helemaaaaal geen probleem te zijn als jij stopt 🤣 Misschien ziet hij zelf ook het licht tzt. Eén van beide moet het initiatief nemen en dat ben jij dus. Je moet je nooit leerleggen bij een etiket als "tandemgebruikers" alsof dat een definitieve fatale situatie zou zijn. 7 uur geleden bewerkt door bumperjim
Mariposa Geplaatst 7 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 7 uur geleden Ja, dankjewel. Ik ervaarde het bij de huisarts inderdaad als een definitieve fatale situatie. Hij wilde me eerst niet helpen als mijn man en ik niet eerst samen op gesprek kwamen. Ik was toen enorm verward, teleurgesteld en boos. Al mijn moed nodig gehad om naar die man te gaan en dan dat... Ik heb toen hulp gezocht bij moti55, via hen heb ik nu een preventiemedewerker en hij adviseerde me alsnog terug te gaan naar de huisarts. Dat heb ik gedaan en toen was die ineens wel bereidwillig, (gelukkig).
bumperjim Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 16 minuten geleden zei Mariposa: . Hij wilde me eerst niet helpen als mijn man en ik niet eerst samen op gesprek kwamen. Ja dan is de huisarts onderdeel van het probleem en niet van de oplossing. Eerst de zaak labelen als tandemgebruikers en dan vervolgens willen dat beiden tegelijk op gesprek komen, dan werp je een barrière op tegen het stoppen. Stop jij nou maar lekker, je eigen plan trekken 💪🏻💪🏻💪🏻
Abbey Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Wat naar dat je die ervaring had bij de huisarts. Inderdaad je eigen plan trekken, je bent in eerste plaats verantwoordelijk voor je eigen gedrag. Of je man aan wil haken is aan hem. Jouw soberheid moet even op de eerste plaats komen. Ik hoop dat je steun kunt putten uit de hulp die je krijgt en uit dit forum. You can do this!
Mormel Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ik ben nog niet lang op dit forum dus misschien moet je mijn woorden wikken want ik ga even in tegen wat Bumperjim schrijft. Zelf heb ik zeven jaar een relatie gehad met een vrouw die ook dronk en ik begrijp wat je huisarts zegt. Mijn partner had geen intentie om te stoppen met drinken en telkens ik een poging ondernam om te minderen met alcohol werd dit compleet ondermijnt door haar. Niet dat ik denk dat ze dit bewust deed, maar door zelf te drinken en steeds te zorgen dat er alcohol voorradig was, werd het wel heel moeilijk om daaraan te weerstaan. Uiteindelijk heb ik moeten breken met haar omdat ik zag dat we elkaar meesleurden in een negatieve spiraal.
Mariposa Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden Jullie antwoorden geven me veel om over na te denken, 🤔. Mormel, wat een nare reden om uit elkaar te gaan. 1 ding is voor mij een zekerheid en dat is dat ik nooit (weer) weg zal gaan bij m'n man. Dat heb ik 1x gedaan en nooit weer. Abbey, ja, ik zal mijn eigen plan moeten trekken. Wie weet krijgt hij ineens wel de geest en doet hij mee met me. bumperjim, het is helpend voor me om te horen dat jij het ook een rare actie vind. Feit is dat ieder voor zichzelf aansprakelijk is. (Weer iets om over na te denken...)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden