BamBam Geplaatst 24 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2011 Yvonne, hoe ziet dat er praktisch uit wat eten betreft; koolhydraten en eiwitten apart?Ik groei, in alle opzichten...En voel me er niet helemaal wel bij. Matigen lukt ook nog niet zo. Niet dat ik chips eet, of vet eten, meer chocola. En ik verbrand weinig wegens veel zittend werk. Ik kan me er nog niet toe krijgen te gaan sporten. Accepteren dan maar. 't Zal wel weer anders worden zeker? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 24 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2011 Deze dagen aardig zijn voor mezelf. Moet ongesteld worden, en dan heb ik altijd trek in een magnum. Dit zijn uitzonderingsdagen. Niet tegen het plafond knallen he. Niet drinken blijft prioriteit nr. uno Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 25 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2011 Zo, toch weer een paar onsjes er van af. Gisteren voor het eerst niet de hele morgen lopen te rabibalen van de trek in een boterham of zo. Bambam , ik eet dan tussen de middag brood met avocado en sla , dur zijn aardig wat soorten sla En bij het avondeten groenten met een eiwitproduct, dus vis of vega of eieren. Voor Kees maak ik er rijst of pasta of aardappelen bij. De ovenschotels met alles in één moeten maar even wachten... dat komt wel weer. Tis eigenlijk best redelijk vol te houden. En het snoepen kan ik redelijk laten, als het om zoetigheid gaat dan. Hartig spul is moeilijker, maar als ik eenmaal echt het ritme te pakken heb... dat gaat ook dat makkelijk. Ik was zoverschrikkelijk blij indertijd dat ik gewoon slank was geworden... en dan toch stukje bij beetje er weer bij gaan eten...Knopje is nu om , en hoe langzaam het ook gaat.... kwestie van tijd en gewoon doorgaan. Gisteren heerlijk grote garnalen met paprika , champignons , peultjes, ui en tauge... kan ik wel elke dag eten, hihi. Had het pasgeleden al gegeten, maar kreeg onverwachte eter en vond het wel zo makkelijk en lekker... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 25 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2011 ik had gisteren willen sporten maar dat is er niet meer van gekomen. vandaag maar extra hard trainen dan voor straf. de eetlust was gisteren wel weg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 25 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2011 Trainen is goed als je er plezier in hebt.Als het voor straf moet is het geen lang leven beschoren,is mijn ervaring....Hier weer begonnen met "dokter Frank",Ik ben er vorig jaar van jan. tot eind aug.19 kg van afgevallen,langzaam maar gestaag en zonder veel moeite.Nu is er weer 5 kg bij,maar mijn beginpunt is wel 14 kg minder dan vorig jaar....Ik ben goed gemotiveerd om iig die 5 weer kwijt te raken.Het betekent:Heel weinig koolhydraten (alleen uit groente en zuivel)veel eiwitten.Je hebt weinig trek, want je eet goed,en er zijn genoeg lekkere dingen te bedenken die wél mogen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 25 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2011 Nou ik merk nog nix van de maandelijkse magnumtrek....maar ja nu al wekenlang niets gesnoept.....zou het hetzelfde werken ? De eerste niet nemen ? Hoe langer je niet snoept, hoe makkellijker het wordt ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 25 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2011 Volgens mij werkt dat inderdaad zo Woman. Door het te blijven gebruiken stimuleer je de trek telkens weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 26 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2011 woman ook het snoepen is een verslaving. als ik weken niet gesnoept heb smaken de 1e snoepjes ook niet zo lekker hoor.gisteren nog even voor de straf naar de sportschool geweest . ik ben benieuwd of ik er deze week ook zoveel kilo's afkrijg als vorige week. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 26 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2011 Nog altijd geen magnumtrek. Wel een dikke pukkel op mn kin. Die komt elk maand netjes terug...Dacht altijd dat dat kwam door die bakken ijs. Maar ik moet wel zeggen dat ik echt veel eiwit eet nu. Dat ik nauwelijks trek heb of honger. En eet wat ik moet eten en daar ook lekker van geniet. Eiwit doet het goed bij mij ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 27 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2011 Versoberen is heel breed vind ik.De beurs, de inhoud van je portomonnee bepaalt dat mede. Dat is vaak je persoonlijke uitgangspunt toch?Ik denk dat er een grote bovenlaag in de bevolking is die heel veel drinkt maar hier op adb niet te vinden is. Daar is ws het ontkennen ook enórm, want het hoort erbij. Als je dat hoort: je schrikt je rot!(artsen, anestisisten> hihi, hoe schrijf je dat??)Daar zijn ook mensen die snel zat zijn van nieuwe spullen en deze rap weer omwisselen voor nieuw. En hun huis blijft zo "supermodern", .....De verveling is daar erg groot. Dat lijkt me verschrikkelijk!!Ik kan ook nog wel snappen hoe je daar in beland, maar......pff, denk es na! Okay: ik vergelijk weer eens...Ik kan dat niet en wil dat niet. Maar ja, makkelijk kletsen als je zelf geen tonnen verdiend!Ik ben sober door zeer weinig weg te gooien. Oude gordijnen vernaai ik. Ik sta overal goed bij stil.Echt bij alles!Dus eet ook verantwoord en dergelijke...Sta steeds meer stil over tripjes met de auto. Niet nodig: niet doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 27 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2011 Hmm, een update van mij dan maar...Ik ben al compleet de mist in gegaan. Maar als verslaafde kan ik daar natuurlijk een aantal legitieme redenen voor geven, hahaha...Om te beginnen werd de kat ziek en ging hij dood. Toen mocht ik mezelf van mezelf troosten met eten. De conclusie is dat ik dus nog steeds externe troost zoek. Godzijdank kwam de gedachte aan drank nauwelijks in me op. Ik dacht meteen aan zoetigheid. Vind ik toch positief.Toen was mijn wederhelft jarig.En toen ging ik naar België, alwaar ik mij een halve indigestie gegeten heb. Tja, ik kan toch niet naar "huis" gaan en geen frieten eten, hé! En ik kreeg van mijn tante een tas vol snoep mee terug. En kocht zelf ook een doos bonbons en een zak neuzen (snoep). Die moeten nu natuurlijk allemaal op, want ik ben ook nog eens premenstrueel...Na ja, ik probeer het nog wel een keer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 27 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2011 Ik ben magnum-loos mn maandelijkse stonde ingegaan. En geen trek. Lang leve de yoghurt !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 27 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2011 Witte, kon/mocht jij vroeger thuis emoties uitten ? Ik kom uit zo'n nest waar dat feitelijk niet kon, schreeuwen, janken, lachen, alles wat luid was, werd als storend (en dus straf) gezien. Ik werd dus heel stil thuis, liefst onzichtbaar, dat was veiliger. Mijn dempinggedrag heeft daar wel mee te maken maar ook het zware gevoel wat jij omschrijft, soms komt iets emotioneel zo ongefilterd binnen, nu ik niet meer drink, dat ik een pauzemoment (bedenktijd) pak in die ongefilterde emotie. Op dat soort momenten kom ik slecht in beweging en ga roken of snoepen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 27 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2011 Ja dat pauzemoment in die ongefilterde emotie....Treffende omschrijving. Ik ben erg creatief, expressief en kunstenaar, en ik heb al eens een paar keer gelezen dat bij kunstenaars alles ook ongefilterd binnenkomt, waardoor de periode voor een kunstwerk vaak gepaard gaat met een diepe zwaarmoedige periode. Ik vind dat zelf niet zo heel erg, omdat ik me over het algemeen wel van bewust ben, mn omgeving is daar niet altijd even blij mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 31 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2011 een hele week gesport en geen grrrrrrrrram eraf. toch maar doorzetten. die zwemband gaat eraf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 31 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2011 Geduld Igor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 31 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2011 UUUhhhh geduld wat was dat ook al weer???? even opzoeken hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 31 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2011 Gister dus zwaar gezondigd met een bak ijs en een reep. Vandaag pakken we de draad weer op. Gaat makkelijk want het deed me niets gister, vond het niet eens echt lekker. Dus het was een leerzame terugval, nu weet ik het zeker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 31 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2011 Ik leer ook , had gisteren een stressdag en het enige afwijkende wat ik heb gedaan is 1 ½ liter water in vlot tempo gedronken, geen trek in alco en niet gesnoept. Maar wat ik er van leer is dat ik meer behoefte aan dempinggedrag heb als ik machteloos blijf toekijken naar de problemen in m'n leven dan als ik het probleem aanga. Zelfs al heb ik het idee dat een probleem op het moment zelf me naar de keel vliegt is er toch een wat beter vertrouwen dat ik dat ook wel weer zal overleven. Dat is voor mij een bijzondere draai. Wel heb ik het nodig om er wat in te kunnen delen, een nuchtere kijk van een ander helpt me om de situatie helder te houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 31 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2011 Ik denk me suf hoor over je vraag Dhen.Ik heb t antwoord nog niet helemaal compleet.Komt nog wel.....(ik heb je wel gelezen dus, wilde ik ff aangeven) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 31 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2011 Vanaf vandaag ook ff minder zoetigheid. Zoetigheid werkt, vlgs mij, net als met drank. Neem er één en ik wil meer. En ik voel me er niet goed bij. Tijd om er iets aan te doen.Dus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 31 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2011 ok Witte, leuk dat je het aangeeft, neem je tijd, ik merk het wel, ik heb een (b)engelengeduld Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 januari 2011 Net de verslavingen van Jack Wouterseaangehoord en gezien, sjonge 4 meetings per weekAA, NA OA (Overeaters Anonimus) + indiv. en groeps therapie.Nu ook aan het versoberen.Ik hoop dat ik het nog even op mijn netvlies krijg als ik weer ophet punt sta snoep te kopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 1 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2011 3 kg kwijt en niks bijzonders gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 februari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 februari 2011 t is niet eerlijkOhhh neee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden