Spring naar bijdragen

Versoberen in een tijd van overdaad


lady jane

Aanbevolen berichten

Nou, dat sobere is er hier al weer af hoor. Gister getrakteerd op mn werk. Puddingbroodje. Prima. Bleef er een tompouce over. Tja, wat moet je dan he:D
Kom ik thuis, heeft mn liefje slagroomsoesjes gekocht voor bij de koffie....

Sorry, ik stond met mn rug tegen de muur. Kon er NIX aan doen, haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 291
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Nee das waar Dees. Maar wel een dikke buik. Ik ben destijds een kilootje of acht afgevallen. Niet alleen door het stoppen met drinken maar ook door intensief sporten. Een scheiding en een depressie willen ook nog wel es helpen:( Toen was ik te mager. Maar een kilo of vier wil ik wel kwijt. Maar ja, zittend werk, veel, in de auto naar mn werk, op de fiets is het te ver en ik sport helemaal niet meer. Daar kan ik mezelf nog niet toe zetten. Ach, in time, in time, all will be well.
En zo nu en dan een fruitdagje. Als dat mn enige zorgen zijn...dan heb ik geen zorgen. En geen kater. Jippieeeeeeeeeee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgenvroeg kan ik zien of er wat af is :o of dat ik in een giga put val. veel gesport, gewandeld niet gedronken :D (alcohol dan) eten aangepast alleen af en toe wat chocolaatjes :wacko: dus horen jullie me morgen niet meer dan zit onderin de put en kom er niet eerder uit dan dat de kilo's eraf zijn ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me toch nog steeds af:
Hoe kom ik af en toe aan zo een gevoel tegen de stroop in te zwemmen, of juist andersom, gejaagdheid en onrust.
Ik denk dat ik over het algemeen toch wel redelijk in mn velletje zit.
Deze week ging het dan ook weer prima.
Als ik jullie lees en mezelf dan moet er toch steeds op zn tijd "iets"gedempt worden.
Het blijft een materie voor mij, waar ik nog steeds niet echt mn vinger achter krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhen, ik heb jaaaaren elk voorjaar
een vastebnkuur gedaan, homeopatisch
met verantwoorde af en opbouw van eten.
Eenmaal begonnen, prima vol te houden, max. 8 kg eraf,
min. 3 als je tenger bent. maar je eet/snoeppatroon doorbreek je er niet mee.
Het is een giga energiebooster, net als je krijgt bij de grote schoonmaak thuis.
Maar net als Witte, af en toe (best vaak tegenwoordig, ikke) die stroop, dat gedoe
met onrust, ik weet dat mijn moeder altijd met eten kwam als er iets was of juister gezegd
als zij even niets te geven had aan liefde; dan gaf ze zorg in de vorm van eten, en ik doe
heel vaak hetzelfde het is zo'n valkuil en op de korte termijn lijkt het nog te werken ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel bekende valkuil Witte en Jane, helaas.

Hier gaat het lijnen goed, ik hou me er prima aan.
ik ga ook braaf naar de sportschool.

Maar resultaten...... van de 1,9 kilo die er af was zat er plots weer een kleine kilo bij, zomaar, echt.
Mijn eerste reactie was: getver, nou, dan kan ik ook wel wat lekkers pakken.....
Heb het niet gedaan gelukkig, heb de boel nog wat verder omgegooid:
volgens het 'fit-for-life' principe smorgens alleen fruit en verder koolhydraten en eiwitten gescheiden houden.
zou ook heel goed zijn tegen vermoeidheid.

Affijn, ik doe dat nu een dag of vier.
Heb inderdaad vanaf dag 2 meer energie ... en de onsjes kruipen er weer vanaf....

Stug doorgaan maar, het moet gewoon gaan lukken.
Ik accepteer mijn overgewicht niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal wel door de enorme trek ( in lekker eten bedoel ik ) komen...
Maar moest zo verschrikkelijk lachen om die stroop....
Denk dat witte stroom bedoelde Dhen... of ben ik nou weer zo naief dat ik jou heel errug onderschat? :$

Ik gooi alles gewoon op de geeuwhonger wat ik aan stomme dingen neerzet, dus.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha nee hoor Von
je hebt gelijk, ik heb twee uitdrukkingen door elkaar heen gebruikt
Ik bedoel dat ik soms het gevoel heb alsof ik in de stroop aan het zwemmen ben. Dat ik niet vooruit kom.
En idd lijkt op tegen de stroom inzwemmen.
Maar het gevoel dus alsof je lijf letterlijk niet vooruit komt, zo een zwaar gevoel dus, de bank niet af kunnen komen of je bed niet uit kunnen komen.
Nou heel verhaal, ik hoop dat t nu duidelijker is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...