Dors77 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 9 uur geleden zei Etty: @Dors77 De avonden een andere invulling geven lijkt me dan handig. De tijd op een leuke manier besteden. En jezelf manieren aanleren waardoor je kunt ontspannen. Heb je daar ervaring mee? Als je vandaag zou stoppen, hoe zou je dan je avond doorbrengen? Ik heb heel veel verschillende therapieën gehad om proberen innerlijke rust te krijgen. Maar niets hielp. Er was zelfs een begeleider die grapte : volgens mij komt je alleen tot rust als je een dikke joint rookt ". Maar daar begin ik niet aan.
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Accepteer je innerlijke onrust 😁 Dors77 reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) 1 uur geleden zei Dors77: Ik ga morgen proberen. Heb nu nog paar flesjes in de koelkast staan. Vandaag boodschappen wezen doen en normaal zou ik direct weer voorraad kopen. Dit keer niet gedaan. En wil er morgen voor gaan. Waarschijnlijk ga je die opdrinken? Moest ik twee flesjes in de koelkast staan hebben dan zou ik ze bijna zeker opdrinken. Daarom koop ik er ook geen meer. Maar de raad van bumperjim volgen is het beste wat je kunt doen. Aanvaard je onrust. %s om %s bewerkt door Claudius Dors77 reageerde hierop 1
Etty Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Acceptatie kan zeker helpen, bij alles waar we last van hebben is het verzet er tegen minstens het halve probleem. Het verzet maakt ook dat we geen verantwoordelijkheid kunnen nemen om zelfstandig ons probleem aan te pakken en daar hulp bij te zoeken. We zien niet hoe we dat kunnen doen, we voelen ons machteloos. Als kinderen, terwijl we allang volwassen zijn. Daar kunnen we niets aan doen, totdat we ergens mee in aanraking komen waardoor we het wel gaan zien. Misschien is jouw stap naar dit forum wel de eerste stap. Ik hoop het voor jou. Dors77 reageerde hierop 1
Roberto Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 18 uur geleden zei bumperjim: Accepteer je innerlijke onrust 😁 Mijn ervaring met mijn buurman en een kennis met ADHD is dat zij de hele dag hun tv aan hebben staan. Dan kijken ze naar vis tv of kookprogramma's of iets anders wat hun afleiding geeft. Geen langdurige speelfilms. Ingewikkelde therapeutische gesprekken hebben geen zin. Dan raakt hun hoofd alleen maar voller. Dors77 reageerde hierop 1
Roberto Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) 20 uur geleden zei Dors77: Ik heb heel veel verschillende therapieën gehad om proberen innerlijke rust te krijgen. Maar niets hielp. Er was zelfs een begeleider die grapte : volgens mij komt je alleen tot rust als je een dikke joint rookt ".Maar daar begin ik niet aan. @Dors77, zowel mijn buurman als kennis met ADHD blowen. Dat is niet mijn advies, maar kan eventueel helpen. Die werking is onvoorspelbaar en kan ook weer verslavend werken. Medicinale Cannabis worst soms wel ingezet bij pijnbestrijding. Dat effect is niet wetenschappelijk bewezen. Voor ADHD is er wel medicatie om tot rust te komen. Overleg dit met jouw huisarts. %s om %s bewerkt door Roberto
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei Roberto: @Dors77, zowel mijn buurman als kennis met ADHD blowen. Dat is niet mijn advies, maar kan eventueel helpen. Die werking is onvoorspelbaar en kan ook weer verslavend werken. Medicinale Cannabis worst soms wel ingezet bij pijnbestrijding. Dat effect is niet wetenschappelijk bewezen. Voor ADHD is er wel medicatie om tot rust te komen. Overleg dit met jouw huisarts. Naar de huisarts wil hij niet gaan wegens schaamtegevoel.
karin123 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Op 16-2-2025 om 19:44 zei Dors77: Ik drink, omdat het me tot rust brengt, in een lichte roes kom, ga naar bed en val goed in slaap. Daar deed ik het ook voor. De roes en daarna direct in slaap vallen. In het begin kan het een beetje lastig zijn als je naar bed gaat maar ook dat went. Op een gegeven moment weet je niet beter meer en val je gewoon in slaap. Wat wel hielp was ongeveer de laatste drie vier uur voor het naar bed gaan, geen intensieve zaken meer doen. In mijn geval was dat geestelijk. Dan ben je niet meer zo opgefokt als je naar bed gaat. Succes!
karin123 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Op 16-2-2025 om 19:44 zei Dors77: Ik drink, omdat het me tot rust brengt, in een lichte roes kom, ga naar bed en val goed in slaap. Daar deed ik het ook voor. De roes en daarna direct in slaap vallen. In het begin kan het een beetje lastig zijn als je naar bed gaat maar ook dat went. Op een gegeven moment weet je niet beter meer en val je gewoon in slaap. Wat wel hielp was ongeveer de laatste drie vier uur voor het naar bed gaan, geen intensieve zaken meer doen. In mijn geval was dat geestelijk. Dan ben je niet meer zo opgefokt als je naar bed gaat. Succes!
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @Dors77, ik zat in een depressie toen ik stopte en heb daar nog een jaar last van gehad, inclusief slecht slapen. Want ook ik dronk om tot innerlijke rust te komen. Gelukkig bracht het gestopt steeds meer voordelen t.o.v. drank. Dat gaf me de moed om na therapie, Mindfulness te leren. Ik ben extra gaan sporten, en ontdekte tot mijn geluk de fakir mat. Die werd als meditatie hulp geadverteerd, en ik kon er prima op inslapen. Door de stekeltjes erop was ik meteen iut mn hoofd en in mijn lichaam. De eerste tijd gebruikte ik m elke avond. Later steeds minder, maar af en toe nog wel eens. Meestal weet ik dan al wat stress of piekeren veroorzaakt dus ik mag de symptomen zo blijven bestrijden. Het is een investering van een paar tientjes en ze zijn nu op veel meer plaatsen te koop dan destijds. Yogascholen gebruiken ze soms na afloop van de oefeningen. Google maar eens, niet geschoten altijd mis. Bij mij waren mede daardoor de therapieen ook alsnog extra lonend. De kwartjes die nodig waren vielen alsnog. Integratie.
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik heb nooit zo'n matje geprobeerd maar meer in het algemeen is het denk ik zo dat innerlijke rust kan je niet "vinden", innerlijke rust moet je zelf "doen" (of "niet doen" dus eigenlijk). Ik ga gewoon een half uurtje op mn bed liggen niks doen. Dan blijft die kop gewoon doorrazen, maar na een tijdje wordt dat minder als je maar gewoon blijft liggen niksdoen. Je kan het ook meditatie noemen. Helemaal perfekt krijg je het nooit, moet je ook niet proberen, perfekte innerlijke rust krijg je als je in een kist ligt 😜
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik denk dat het voor iedereen verschillend kan zijn, en voor jezelf ook op verschillende momenten in andere omstandigheden. Als ik sport ben ik ook helemaal leeg en ontspannen erna. Maar in de nacht in bed is het anders, dan lijk ik geen controle te hebben en kan het uren duren, zeker als er iets met mijn kinderen speelt waardoor ik me machteloos voel. Maar dat matje heeft mijn nachtrust al honderden keren gered. De uren die ik erop slaap tellen dubbel lijkt het wel, net als meditatie uren. En in de ongeveer 12/13 jaar zijn de keren dat het niet werkte op 2 handen te tellen. Dan helpt eruit gaan en een potje thee zetten met een boek lezen wel. Maar doe dat maar eens in wintertijd
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Op 17-2-2025 om 15:46 zei Dors77: Ik ga morgen proberen. Heb nu nog paar flesjes in de koelkast staan. Vandaag boodschappen wezen doen en normaal zou ik direct weer voorraad kopen. Dit keer niet gedaan. En wil er morgen voor gaan. En?
Dors77 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 9 minuten geleden zei bumperjim: En? Ja ging goed. Beetje wat neerslachtig en moe maar voor de rest mag ik niet klagen. karin123 en lady jane reageerden hierop 2
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goed bezig! Moe hoort erbij, kan best een paar weken duren, dat is het detoxen Dors77 reageerde hierop 1
Dors77 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 45 minuten geleden zei bumperjim: Goed bezig! Moe hoort erbij, kan best een paar weken duren, dat is het detoxen Dankjewel! Ik drink er maar veel water bij en voor de rest dit maar even accepteren. Als ik jou mening mag, kunnen de ergste ontwenningsverschijnselen nog komen?
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Voor deze hoeveelheid zou ik me echt geen zorgen maken, zeker niet als je veel water drinkt zoals het hoort. De ontwennjngsverschjjnselen zijn vooral psychisch en dat gaat nog een maandenlang avontuur zijn, maar daarmee is iedereen hier bekend en we kunnen elkaar daarin steunen. Succes!!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden