Dors77 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Hoi Allemaal, Ik was benieuwd naar lotgenoten die in 1 keer gestopt zijn met drinken en als ze veel last hebben gehad van afkickverschijnselen. Ik drink elke dag , savonds 5 desperado s Vrij/ za/ zo 7 flesjes Heb al die tijd wel thiamine en b complex supplementen geslikt en eet over algemeen normaal. Ik ben er klaar mee en wil . Is het verantwoord om in 1 keer te stoppen ? Vanwege schaamte wil ik nog niet naar de huisarts
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik kreeg Tranxène bij het stoppen. Ik denk wel dat volledig stoppen mogelijk moet zijn zonder hulpmiddelen, wel goed dat je vitaminen neemt.
Dors77 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 11 minuten geleden zei Claudius: Ik kreeg Tranxène bij het stoppen. Ik denk wel dat volledig stoppen mogelijk moet zijn zonder hulpmiddelen, wel goed dat je vitaminen neemt. Kan ik in mijn achterhoofd houden. Viel t voor de rest mee met onthoudingsverschijnselen zoals slecht slapen?
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Daar kan je zo mee stoppen. Uiteraard krijg je last van afkickverschijnselen maar het is een stuk gezonder dan blijven doorzuipen.
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 5 minuten geleden zei Dors77: Kan ik in mijn achterhoofd houden. Viel t voor de rest mee met onthoudingsverschijnselen zoals slecht slapen? Slecht slapen doe ik nog steeds. Ik sliep na het stoppen een 5 uur. Zweten deed ik een hele tijd.
Dors77 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 15 minuten geleden zei bumperjim: Daar kan je zo mee stoppen. Uiteraard krijg je last van afkickverschijnselen maar het is een stuk gezonder dan blijven doorzuipen. Uiteraard maar heb eens gezien dat iemand een paar dagen hevig zat te shaken en daar ben ik heel bang voor.
Dors77 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 15 minuten geleden zei Claudius: Slecht slapen doe ik nog steeds. Ik sliep na het stoppen een 5 uur. Zweten deed ik een hele tijd. Aj dat is wel vervelend, ben je al lang gestopt en mag ik vragen hoeveel en wat jij dronk?
Roberto Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @Dors77, mijn ervaring op dit forum is dat sommigen slecht slapen, anderen juist heel moe zijn. Alcohol verstoort je slaapritme sowieso. Probeer vandaag maar uit.
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 25 minuten geleden zei Dors77: Aj dat is wel vervelend, ben je al lang gestopt en mag ik vragen hoeveel en wat jij dronk? Ik ben nu 6 maanden gestopt. Zoals Roberto antwoord, sommigen slapen slecht. Ik dronk Kasteelbier. Hoeveel? Ik dronk op het laatst vanaf ik opstond tot ik weer in slaap viel. Minstens 8 grote Kasteelbieren per dag. Soms zeker 12.
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei Dors77: Uiteraard maar heb eens gezien dat iemand een paar dagen hevig zat te shaken en daar ben ik heel bang voor. Ik ben geen dokter natuurlijk maar ik dronk meer dan dat en ben in 1 keer gestopt zonder dat soort problemen, net als velen hier
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 2 uur geleden zei Dors77: Uiteraard maar heb eens gezien dat iemand een paar dagen hevig zat te shaken en daar ben ik heel bang voor. Dit had ik nog niet gelezen, sorry. Ik heb dit nog nooit bij iemand gezien. En ik heb al veel verslaafden gezien. Verder wat bumperjim antwoordde, ik dronk zeker meer dan wat jij drinkt.
karin123 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Kun je zo mee stoppen. Ik dronk alleen 's avonds. Anderhalve fles wijn (liter flessen), twee halve liters bier en een paar borrels. Ben ineens gestopt en nergens last van.
Dors77 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei karin123: Kun je zo mee stoppen. Ik dronk alleen 's avonds. Anderhalve fles wijn (liter flessen), twee halve liters bier en een paar borrels. Ben ineens gestopt en nergens last van. Wat knap van je! 💪 Zo in 1 keer de knop kunnen omdraaien? Heb je lang zoveel gedronken? Als je tips hebt, hoor ik het graag.
Roberto Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Hoi @Dors77, op 7 januari heb je dezelfde vragen al gesteld onder Wie is wie. Wat heb jij sindsdien gedaan, als ik vragen mag? Mijn gedachte bij jou nu is: Vijf pilsjes per avond stelt helemaal niets voor. Daar kun je zo mee stoppen. Volgens mij is er meer aan de hand. Of heb ik het mis?
Dors77 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 26 minuten geleden zei Roberto: Hoi @Dors77, op 7 januari heb je dezelfde vragen al gesteld onder Wie is wie. Wat heb jij sindsdien gedaan, als ik vragen mag? Mijn gedachte bij jou nu is: Vijf pilsjes per avond stelt helemaal niets voor. Daar kun je zo mee stoppen. Volgens mij is er meer aan de hand. Of heb ik het mis? Hoi Roberto, Klopt dat ik dit eerder had gevraagd al was ik me even niet van bewust, dat het op deze forum was. Er is verders niks met mij aan de hand alleen dat het me nog niet is gelukt om te stoppen...door angst .
karin123 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @Dors77 Zo knap was het niet hoor:) Ook ik heb meerdere pogingen ondernomen om te stoppen. Op de 1 of andere manier ging toen wel een knop om. Ik heb lichamelijk geen last gehad. Geestelijk wel, als de avond naderde en ik had niets meer, dat was iets moeilijker. Het was in de winter en ik dronk dan 's avonds warme chocolade melk. Een soort vervanging. Op een gegeven moment weet je niet anders meer en gaat het langzaam uit je hoofd. Heb 24 jaar gedronken op deze manier. Een tip heb ik niet echt, maar zoals velen hier zeggen, de eerste niet nemen! Want dan ga je gegarandeerd weer de mist in.
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 9 minuten geleden zei Dors77: Hoi Roberto, Klopt dat ik dit eerder had gevraagd al was ik me even niet van bewust, dat het op deze forum was. Er is verders niks met mij aan de hand alleen dat het me nog niet is gelukt om te stoppen...door angst . Geheugenproblemen?
karin123 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 8 minuten geleden zei Dors77: door angst Jij weet ook wat angst is he? Een hele slechte....... Ik zou het gewoon doen en kijken wat er gebeurt. Niet bang zijn, je gaat er niet dood van! Dors77 reageerde hierop 1
Dors77 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 12 minuten geleden zei Claudius: Geheugenproblemen? Gelukkig niet! Ik ben soms erg chaotische vanwege adhd.
Dors77 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 20 minuten geleden zei karin123: @Dors77 Zo knap was het niet hoor:) Ook ik heb meerdere pogingen ondernomen om te stoppen. Op de 1 of andere manier ging toen wel een knop om. Ik heb lichamelijk geen last gehad. Geestelijk wel, als de avond naderde en ik had niets meer, dat was iets moeilijker. Het was in de winter en ik dronk dan 's avonds warme chocolade melk. Een soort vervanging. Op een gegeven moment weet je niet anders meer en gaat het langzaam uit je hoofd. Heb 24 jaar gedronken op deze manier. Een tip heb ik niet echt, maar zoals velen hier zeggen, de eerste niet nemen! Want dan ga je gegarandeerd weer de mist in. Ik vind het alsnog knap van je. Ik drink, omdat het me tot rust brengt, in een lichte roes kom, ga naar bed en val goed in slaap. Als ik niet drink, heb ik het gevoel dat ik aan blijft staan. De avond duurt lang en raak niet moe.
Roberto Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ok, @Dors77, dat is het dus ADHD / angst / druk hoofd = verslavingsgevoelig.
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 30 minuten geleden zei Dors77: Ik vind het alsnog knap van je. Ik drink, omdat het me tot rust brengt, in een lichte roes kom, ga naar bed en val goed in slaap. het bracht me ook tot rust, dacht ik. Tot ik weer wakker werd en dan ging ik eerst terug naar de frigo om weer alchohol te drinken.
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 2 uur geleden zei Dors77: Ik vind het alsnog knap van je. Ik drink, omdat het me tot rust brengt, in een lichte roes kom, ga naar bed en val goed in slaap. Als ik niet drink, heb ik het gevoel dat ik aan blijft staan. De avond duurt lang en raak niet moe. Maar je slaapkwaliteit is meestal niet geweldig als je veel gedronken hebt. Je hebt meer uren nodig.
Etty Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @Dors77 10 uur geleden zei Dors77: Ik drink, omdat het me tot rust brengt, in een lichte roes kom, ga naar bed en val goed in slaap. Als ik niet drink, heb ik het gevoel dat ik aan blijft staan. De avond duurt lang en raak niet moe. De avonden een andere invulling geven lijkt me dan handig. De tijd op een leuke manier besteden. En jezelf manieren aanleren waardoor je kunt ontspannen. Heb je daar ervaring mee? Als je vandaag zou stoppen, hoe zou je dan je avond doorbrengen?
Dors77 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 20 uur geleden zei karin123: Een hele slechte raadgever. Ik ga morgen proberen. Heb nu nog paar flesjes in de koelkast staan. Vandaag boodschappen wezen doen en normaal zou ik direct weer voorraad kopen. Dit keer niet gedaan. En wil er morgen voor gaan. karin123 reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden