Claudius Geplaatst 8 februari Rapport Geplaatst 8 februari Ik weet niet of het echt hier hoort of ergens anders? Bij de AA hoorde ik herhaaldelijk dat al wat in de woonst is dat aan alcohol doet denken of wat je gebruikte om alcohol te drinken om dit weg te gooien. Dan denken we in eerste plaats aan bier- en wijnglazen. Maar ook aan flessenopeners. Persoonlijk heb ik nog veel bierglazen in huis, ik gebruik die nu voor andere dranken.
Roberto Geplaatst 8 februari Rapport Geplaatst 8 februari (bewerkt) @Claudius, ik den dat de AA niet alleen aan bier- en wijnglazen denkt. Maar aan alles in jouw woning wat een trigger kan zijn. Een luie stoel waar je lekker in wegzakt met een biertje erbij. Nieuwe stoel kopen of meubels verplaatsen. Dat soort dingen. Als je bierglazen voor iets anders gebruikt heb je het ontkoppeld van alcohol. Het gaat om dat soort dingen. Vaste patronen doorbreken. Toen ik de eerste keer gestopt was ben ik van supermarkt veranderd. Voor mijn dagelijkse boodschappen. Niet meer automatisch richting drankpad lopen. Et cetera. 8 februari bewerkt door Roberto
Claudius Geplaatst 8 februari Auteur Rapport Geplaatst 8 februari Over vaste patronen doorbreken hadden we ook in de kliniek @Roberto Daar zou voor mij naar de frigo gaan bij horen. Maar ik heb er geen probleem mee. De Colruyt openende hier in mijn stadje een tweede filiaal. Een kleinere als de andere, in dit filiaal moet je eerst door een gang met alle alchoholise dranken. Dat baarde mij toch wat zorgen in de andere winkel blijf ik uit de buurt van die dranken. Maar ik ga naar het winkeltje waar ik vroeger het meeste van mijn bier kocht. De verkoper probeert nochtans om me terug bier te laten kopen. Ik mag het spul zeker niet in huis halen. Nooit meer. Wendy75, karin123 en lady jane reageerden hierop 3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden