Spring naar bijdragen

Steungroep

Tir

Aanbevolen berichten

Goedemiddag allemaal!

Mijn naam is Tirza en ook ik ben verslaafd. Niet aan alcohol, maar ik denk dat iedere verslaving in de kern op hetzelfde neer. De angst om nuchter de dagen door te komen maakt het voor mij moeilijk om te stoppen. Ik ben eerder opgenomen geweest in een kliniek en heb ambulante zorg gehad. Dit heeft enorm veel geholpen. Toch weer een terugval gehad tijdens mijn vorige relatie. Ik merk dat ik het heel moeilijk om door de eerste paar week heen te komen om nuchter te blijven. 

Daarom lijkt het mij een goed idee om een Whatsapp groep aan te maken met lotgenoten. Een plek waar we ons kwetsbaar kunnen opstellen en op elke tijd van de dag een berichtje kunnen sturen. In de hoop dat er altijd wel iemand online is om je door een situatie heen te helpen. Maar ook een mooie plek om dagelijks tips uit te wisselen en elkaar te motiveren. Zie het als een zelfhulp/lotgenoten groep. Samen staan we sterker!

laat hieronder even een berichtje achter als je het ook een goed idee vind en je wilt aansluiten bij de Whatsapp groep. Als we dan al een aantal mensen hebben verzameld zal ik de groepsapp starten. Andere suggesties dan whatsapp? Zoals snapchat? Let me know!

Hopelijk tot snel, we kunnen dit! 💪🏼

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei bumperjim:

Volslagen onbekende komt hier even mobiele nummers scoren, wtf 🤣

Jammer dat je het zo ziet.  Zoals ik in het bericht zet mag het via elk kanaal. Dus heb je een suggestie? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei bumperjim:

Mijn suggestie is draai gewoon eens een paar maanden mee op het forum als je te goeder trouw bent ipv hier gegevens te vissen. Als je dat niet wil doen dan bevestigt dat mijn vermoeden 🤷🏼‍♂️

Waarom zou ik een paar maanden meedraaien op een forum? Een forum is niet bedoelt voor dagelijkse gesprekken in mijn beleving. Wel om vragen te stellen. Maar misschien zie jij dat anders. Het enige waar ik behoefte aan heb is een groep waar we dagelijks motivatie en inspiratie uit kunnen halen. En niet via een forum nee, is niet erg praktisch. Jammer dat je een persoon bent van de snelle conclusies. Maar he, bedankt voor je positiviteit en succes met alles! 

bewerkt door Tirza
Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Jammer" voor jou, maar gelukkig voor alle anderen hier, joker! 🤣

Dit forum is bijzonder praktisch en inspirerend en motiverend. Daarom ben je hier ook aan het vissen.

Positiviteit krijg je van me als je hier gewoon meedoet. Maar hee, dat is overduidelijk niet je plan. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Tir:

Niet aan alcohol, maar ik denk dat iedere verslaving in de kern op hetzelfde neer.

Nou Tir, toevallig is dit wel de afdeling alcohol.
En ons forum is wel degelijk om dagelijks te bezoeken en als we een maatje zoeken, dan gaat dat eerst via
de wie is wie draad, waar men wat meer over zichzelf vertelt. O.a. wat jouw verslaving dan wel is? Want ja
als jij niet open bent, hoe moeten wij jou dan vertrouwen? Mijn tel. nr. krijg je in elk geval niet.
Privé gegevens deel ik alleen met mensen die ik vertrouw.

Dus ik hoop dat de andere frummers hier ook zo wijs zijn om niet met jou in zee te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-1-2025 om 14:00 zei Tir:

Waarom zou ik een paar maanden meedraaien op een forum? Een forum is niet bedoelt voor dagelijkse gesprekken in mijn beleving. Wel om vragen te stellen. Maar misschien zie jij dat anders. Het enige waar ik behoefte aan heb is een groep waar we dagelijks motivatie en inspiratie uit kunnen halen. En niet via een forum nee, is niet erg praktisch. Jammer dat je een persoon bent van de snelle conclusies. Maar he, bedankt voor je positiviteit en succes met alles! 

Misschien goed om dan eens de definitie van een forum op te zoeken en eens verschillende fora te bezoeken. Ze zijn namelijk bij uitstek geschikt om van gedachten te wisselen, verhalen te delen, waardoor je herkenning, begrip en motivatie kunt vinden. 

Ik hoop net als lady jane dat mensen niet hun telefoonnummer gaan geven. Ik vind het een bedenkelijke kwestie 🤪

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...