Spring naar bijdragen

De toekomst in.. met jou als mijn maatje?

Maia

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,  

Afgelopen nacht zette ik mijn eerste voetstappen op dit forum. Ik keek wat rond, stelde me uitgebreid voor en besloot na een slapeloze nacht ook hier gelijk de sprong in het diepe te wagen:

Ik zoek een maatje.

Maar wat zoek ik in een maatje?

Uiteraard iemand die weet hoe het is om langere periode gestopt geweest te zijn met alcohol of er helemaal vanaf is. Het liefst dat laatste natuurlijk, maar ik leer ook graag inzien wat eventuele (grote én de kleine, onverwachte) valkuilen zijn.

Ik wil geen medelijden, maar in moeilijke situaties zal een lichte dosis medeleven me wel goed doen. Wees open, stel de vragen die je hebt. De basis is vertrouwen. Ik moet van jou opaan kunnen, en jij van mij. 

Zie je gewoontes die ik in jouw ogen beter kan veranderen? Is het handig om bepaalde triggerende of spannende situaties eventueel voor de tijd even kort door te nemen? Vertel het me. En nee, echt geen 24/7 hoor. 

Tips, adviezen en handvatten zijn altijd van harte welkom. Maar we hoeven het natuurlijk ook niet alleen maar over die rotalcohol te hebben, jij hebt je eigen interesses en leven hierbuiten om, en ik ook. 

Zo zeg, dit lijkt wel een volwaardige sollicitatie oproep haha. Zo is het echt niet bedoeld, en je hoeft uiteraard ook niet perfect in mijn "ideale maatjesprofiel" te passen natuurlijk, maar ik hoop dat je wel van je laat horen als dit bericht je wel enigszins aanspreekt. 

En ik heb nog nooit zo'n oproep geplaatst, en mijn lichtelijk autisme is hierbij geloof ik ook niet echt in mijn voordeel. Nou ja, so be it. Dit is wel wie ik ben. 

Groetjes, Maia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Claudius:

Ik heb ook autisme, ik ben nu 106 dagen nuchter en heb steeds zin in een praatje. Maar ik zoek ook nog naar middelen om nuchter te blijven. 

106 dagen. Wat ontzettend knap! Als je een keer een praatje wil maken mag je me altijd een berichtje sturen. Hoe heb je in al die 106 dagen de alcohol kunnen laten staan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...