Spring naar bijdragen

Hoe omgaan met verslaafde partner


sleepless

Aanbevolen berichten

Hey iedereen,

Ik ben een 23 jarige moeder van een zoontje van 9 maanden. Ook heb ik een stiefzoon van bijna 8 die bij ons woont.

 

Mijn partner is echter extreem alcohol verslaafd en ik weet niet meer wat ik moet doen. Vanavond hadden we een avond zonder kinderen en het was harstikke fijn. Alleen toen de kinderen weer terug waren veranderde hij gelijk weer in een agressieve man. Hij heeft zich bij een kliniek in laten schrijven. Maar ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Hij doet mij keer op keer pijn en geeft de alcohol de schuld. Ook zegt hij als ik zeg dat ik weg wil "dat ik nergens heen kan". Tegen de jongste is hij ook steeds boos als hij huilt maar he het is een baby. 

Ik houd nog wel van hem maar ik ben radeloos.

Iemand tips over wat ik kan doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi sleepless, 

Het klinkt als een onveilige situatie voor jou en de kinderen. Ik vind het lastig om hier tips in te geven, want ik ken de situatie niet. Misschien heb je mensen om je heen waar je even tijdelijk heen kan gaan met de kinderen? En anders zou je misschien kunnen overleggen met de huisarts wat je in zo'n situatie kan doen? 

Staat hij ingeschreven voor een opname? 

Wat een lastige situatie. Ik wens je veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan altijd weg. Er zijn plaatsen waar je heen kan en hulp kan krijgen. Ik ben geen expert en ik woon niet in NL dus ik ken geen enkele naam van instellingen maar ik weet dat het kan. Laat je nooit wijsmaken dat je verplicht bij iemand moet blijven die jou en de kinderen pijn doet.

Hij zou kunnen stoppen met de alcohol maar dat lukt vaak niet en sowieso is het een lang proces. De kans is redelijk groot dat je over 5 jaar nog steeds in dezelfde situatie zit. Wil je dat allemaal meemaken met hem of wil je weg is de vraag.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

de kinderen lijken juist de trigger tot agressie
en de alcohol de aanleiding
de verantwoording voor de kinderen liggen dus bij jou
hoe moeilijk ook. Voor hen ben je verplicht in de actie te gaan.
Als ik lees hoe jong je nog bent zou ik zeggen kies voor een nieuw leven!
En al zou je tijdelijk naar een opvang gaan, er is dan beweging in de situatie 
en die kan alleen maar beter worden. sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sleepless, dat is een nare situatie die je beschrijft.

Net zoals je hier op de afdeling over alcohol hebt geschreven, staat als laatste afdeling op de site het onderdeel Naast ons. Dat is niet heel druk, maar je vindt er misschien nuttige informatie voor jou. Hou je goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...