Spring naar bijdragen

niks voelen


Gedrocht

Aanbevolen berichten

goedenavond,

21 jaar, en verslaafd aan alcohol.

Ik ben te laat met alcohol halen in de winkel en zit nu nuchter thuis, dan ga je nadenken wat voor zwijn je eigenlijk bent door elke dag te drinken tot het gaatje. Een verdovend middel is de uitweg van een lafaard, niks meer voelen na de derde fles wijn is waarvoor ik leef. Ik heb enkel het gevoel dat ik leef als ik aangeschoten of dronken ben, nuchter zijn is voor mij pijnlijk en saai. Ik ben op het punt gekomen dat ik niet eens meer zeg vanaf morgen ga ik stoppen, ik heb het geaccepteerd zoals het is. 

Een kater heb ik geen last meer van, mijn lichaam is eraan gewend geraakt, enkel wat suf en moe. Wel meer zenuwachtig, denk dat dat ook het spelletje is wat ik speel. Drinken om weer normaal te voelen, maar dat normaal voelen voel ik al na 1 fles wijn. Echter is dat dan weer niet genoeg omdat ik er alles uit wil halen en tot de max wil gaan. 

De oplossing is makkelijk, door de zure appel heen bijten en helemaal stoppen voor altijd met de alcohol, ik ben niet gemaakt voor 2 wijntjes en naar bed. Maar tegelijkertijd kan ik me niet voorstellen dat ik nog de lol die ik met alcohol heb beleefd zonder alcohol zal herbeleven.

De oplossing ligt alleen bij mij, wou het gewoon even van me afschrijven. Dit is iets wat je me niemand deelt, gelukkig zijn jullie er.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak er een challenge van in plaats van een zure appel.

Nieuwe uitdaging: Het leuke van een leven zonder drank ontdekken. Uitzoeken wie jij in de kern van je persoon eigenlijk bent en wilt zijn. Beetje meewarig naar anderen kijken die alleen maar kunnen zuipen, net zoal je het zelf vroeger ook altijd deed.

Geloof me, er is ook of juist zonder alcohol een enorme hoop energie en lol te vinden in je leven, heb ik zelf tot mijn eigen verbazing uitgevonden. Ik was alleen jaren later pas zover dat ik dat ontdekte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bob heeft alles gezegd 😁

De mensen hier die gestopt zijn zijn over het algemeen erg blij. Als je eenmaal van de alcohol af bent is de reaktie meestal "dat had ik veel eerder moeten doen". Jij hebt die mogelijkheid nu nog. Dit is het moment dat je kan beslissen over de rest van je leven. Als je in dit tempo doordrinkt, zit de kans erin dat je de 40 niet haalt.

Hoe je zonder alcohol lol kan maken, dat komt vanzelf. Dat hoeft je niet nu al te verzinnen met je verslaafde kop want die heeft daar voorlopig nog even geen oren naar. Eerst stoppen met dat spul, dan wordt alles langzaam helder.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Gedrocht:

De oplossing is makkelijk, door de zure appel heen bijten en helemaal stoppen voor altijd met de alcohol,

 

7 uur geleden zei Gedrocht:

21 jaar, en verslaafd aan alcohol.

welkom. nee stoppen is niet makkelijk. En er is moed voor nodig die stap te zetten. Jij leest alsof je jezelf al hebt opgegeven helaas.
En je leeft van dag tot dag alsof je leven snel zal stoppen. Maar ergens is het al gestopt. En ook al heb je geen katers, intussen wordt
je lijf wel gesloopt, maar zo jong als je nu bent blijf je niet en de prijs van dit leven is hoog straks. te hoog.
Ik kan me niet voorstellen wat je nu allemaal inlevert al. Waarschijnlijk jij ook niet (meer)?
Het enige positieve wat ik uit je verhaal lees is; het kan alleen maar beter worden. Misschien kun je nu, zonder drank, even de tijd nemen
om een echte realistische balans op te maken? Wat wil ik nog en wat ga ik daar voor over hebben? Of voor en tegens? Iets wat jou aanspreekt,
want het gaat om jou en jouw leven. Is er iemand die je hoog hebt in je leven? Als voorbeeld. Als maatje misschien? Het hoeft niet zo eenzaam.
Jezelf gedrocht noemen; het doet me pijn om te lezen. Als herken ik daar wel de zelfhaat die ik ooit voelde in. Het kan zo anders............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...