Spring naar bijdragen

Donderdag 9 mei 2024


Aanbevolen berichten

Oneerlijk in die zin dat het fake is @Smaragdie maar wel dusdanig fake dat ik niemand inclusief mezelf niet, tekort doe. Integendeel juist.
Fake it, till you make it.

Dus vandaag vind ik alles goed. Haha😄

bewerkt door Remi1
woordje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die snap ik dan niet maar goed, dat ligt aan mij🤫

Grappig die nieuwe smilies, nog niet eerder gezien.

Fijne dag @Remi1 Blijf jij nou maar trouw aan jezelf ongeacht wat je doet als je maar niet meer naar zo een kroeg gaat. Snap het wel maar levert zo weinig op afgezien van het ongemak.

Ga maar lekker varen als het weer kan. Knuffel💋

 Ik ga lekker de keuken in. Dat blijf ik fijn vinden en is goede afleiding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Smaragdie:

Goedemiddag,

[....]

Ik ben zeker hier weer gaan posten/delen om niet terug te vallen. Wil niet terug naar die hel en mijn gevoelens bedekken met die laag alcohol/roes. Natuurlijk is dat helpend even maar op de lange termijn natuurlijk niet.

De euforie is weg van het gestopt zijn. Elk moment heb ik nu een jaar nuchter weer beleeft. En dan lees ik de  lang gestopten die stevig in het zadel zitten. En ook lees ik hun rust daarin. Heb daar enorm veel bewondering voor en ben zelfs soms jaloers erop. Bij mij is het meer rationele berusting, gevoelsmatig is dat anders.

Zolang ik heel veel werk gaat het prima/goed. Het gehele stramien, structuur, gedij ik goed bij. Dan twijfel ik niet en ben blij zoals het is.

Maar als ik vrij ben/vakantie dan is het een ander verhaal. Dan ga ik plannetjes maken in mijn hoofd. Dat is heel vervelend en moeilijk. Balans actief/rust/relax blijft lastig voor mij. Maar goed daar heb/moet ik maar mee om kunnen gaan. En ik ga ook dingen uit de weg omdat ik mijzelf niet wil laten verleiden. Zoals laatst de beachclub en die opzwepende muziek, de sfeer alles. Vond het echt niet fijn, ook eng eigenlijk. Dus ik ben er nog lang niet als ik er al ooit zou komen maar goed. Alertheid dat. Vermoeiend blijf ik dat vinden. [....]

 

Smaragd, uit eigen ervaring: idem dito. Routine, stramien en structuur gaven in de begintijd houvast in m'n droog blijven, gaven afleiding van de behoefte aan verdoving. Maar op de langere termijn werden de wat moeilijkere momenten die buiten de dagelijkse routine vielen ook steeds 'gewoner' om zonder alcohol door te komen. In eerste instantie nog wel met een sterk bewust zijn van 'kijk mij nou eens goed bezig zijn', maar hoe langer het droogstaan duurde, hoe minder het idee opkwam dat ik m'n beleving moest veranderen/verzachten/veraangenamen met een roes of zelfs dronkenschap. Je kunt zeggen dat je eelt kweekt tegen het gevoel/idee dat er alcohol bij moet, je kunt ook gewoon zeggen dat alles went, hoewel dat laatste misschien suggereert dat je dingen dan maar voor lief moet nemen. Maar zo bedoel ik het niet. Want voor lief nemen hoeft nog niet te betekenen dat je iets accepteert. Uiteindelijk was dát voor mij de uitweg: oprecht accepteren dat ik niet kan veranderen wat niet te veranderen is. Pas toen kon ik de teugels van de alertheid in eerste instantie vieren en later zelfs loslaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm... daar moet ik van over nadenken.

Maar wat nu als iets of iemand een trigger is? Een steeds terugkomende trigger?
Moet je dan maar accepteren dat dat "iets" of "iemand" een trigger is omdat je het niet kunt veranderen omdat het zo is? Soort van bekentenis. Soort van je zwakte toegeven of hoe noem ik het.. Je verlies toegeven/ je gewonnen geven ofzo?

 @Kohtje?

Ineens komt het woord "nederigheid" ook weer terug in me op.

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Remi1:

 

Maar wat nu als iets of iemand een trigger is? Een steeds terugkomende trigger?
Moet je dan maar accepteren dat dat "iets" of "iemand" een trigger is omdat je het niet kunt veranderen omdat het zo is? Soort van bekentenis. Soort van je zwakte toegeven of hoe noem ik het.. Je verlies toegeven/ je gewonnen geven ofzo?

 

Waarom niet? Wat verlies je ermee? :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Droge afmelding! Alcoholfrei gehad en maar heel kort bij de grote groep gezeten. Daarna met pa en ex collega van hem, wandeling gemaakt. Daarna de Chromecast op de hotelkamer aan de praat gekregen en nieuwe serie gekeken met pa. Gezellig! Doen we nooit. 

Nu slapen want ik ben echt op! Ik lees morgenochtend even hij. 

Weltrusten allen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Kohtje:

Waarom niet? Wat verlies je ermee? :sun:

Ik ben er gelukkig inmiddels vanaf @Kohtje. Mijn kind is volwassen en mijn triggers zijn daarmee weg. Hij gaat goed nu en ik nu ook maar ik zou nog steeds niet weten hoe daarmee om te gaan als je middenin iets zit wat je leven verstikt.

Dat is al zo lang, al jaren mijn vraag hier geweest en nog steeds. Een antwoord lijkt niet te bestaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...