Spring naar bijdragen

Pact...


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,8k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hallo Jane,

ik moet zeggen dat het me reuze meevalt en wil dus ook meedoen aan het pact.
maar dat wist je al. Het feit dat er een paar lotgenoten zijn die dit samen met je doen geeft een soort oerkracht... ik heb vandaag zo een fijne dag gehad, helemaal niet aan alcohol gedacht eigenlijk.
Heb afleiding gezocht, heb lekker een eind gefietst, even naar de Blokker, toen langs een vriendin voor een kop thee, en mijn ouders gebeld, gewoon... lekker relaxed, en wonder boven wonder voel ik me niet opgefokt... normaal had ik nu al moeilijkheden... is er dan toch nog hoop? JA, ik ga ervoor!:D
Ik wil eindelijk eens echt trots op mezelf kunnen zijn en ik doe het deze keer ook uit volle overtuiging jegens mezelf.

Samen staan we sterk! :present: (ik blijf het maar herhalen, haha)

Liefs. Tobbertje (richting Toppertje, haha)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, Jane, lekker toch, melk met anijs, ik drink het ook regelmatig.
Heerlijk, ff nog zitten met een mok warme melk voordat je gaat slapen.

Blondie, leuke beloning zeg, extensions, heb je zeker verdiend.
Maar...............gelukkig hebben we de foto's nog :)
Ik heb altijd een band in mijn haar, 1 x in de 3 maand of zo, doen de kapster
die er opnieuw in, dus dan hoef ik niet steeds nieuwe extensions te kopen.
Die band zit ook hartstikke vast, werkt ook verslavend haha, kan niet meer zonder.

Vandaag dag 12 en neem vandaag ook de eerste niet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren bezoek gehad van mijn contactpersoon ggz. Heb besloten verder te gaan met AA en bezoekjes aan hem en arts. AA staat voor mij nu voorop. Ik ga niet verder met dagtherapie voorlopig. Kijken het 3 maanden aan. Ga me sterker richten op werk wat ook therapie voor me zal zijn. Ik vind de methode van GGZ niet echt werken en voel me beter bij de methode van de AA. De Antabus ga ik nu dagelijks slikken in een aangepaste dosis natuurlijk. Verde veel gebruik maken van mijn buddy. Ik ga het over een andere boeg gooien. Voel m er beter bij en dan moet het echt gaan lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed Desi :heart:
Doe waar jij je het beste bij voelt, dat is de enige manier om te komen waar je zijn wilt...
Ik heb zelf ook veel steun van de AA, begrijpelijk ook wel omdat zij weten wat je meemaakt !!!
Lieverd, ben blij om te zien dat je weer positief aan het werk gaat op jouw manier !!!
Ga zo door !!! :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen kanjers,

Vannacht heerlijk geslapen na een productieve meeting van de AA...
Realiseer me dat ik toch wat meer geduld moet hebben...

Kalmte om te aanvaarden dus wat ik nu nog niet kan veranderen/versnellen...

Daarnaast ben ik me er ook bewust van geworden dat het onbewust ook een vorm van verzet is tegen verandering...
Weet dat ik moet veranderen en wil dat ook graag... Om te groeien en mezelf verder te ontwikkelen...
Echter is daar ook de angst voor de verandering...
Iets om aan te werken dus !!!

Dag 55 is ingegaan.
Ik neem vandaag de eerste niet !!!
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor ; Soms begrijp ik mezelf ook niet hoor, dus het is niet zo gek als jullie mij niet direct snappen !!! ;)

Desi ;
Voor mij is het pact een draadje waar ik mijn dagelijkse vorderingen opschrijf en die mij alert houdt in mijn proces...
En hopelijk door het beschrijven van mijn proces een leermoment voor anderen...
Dagen tellen en per dag kijken waar ik sta en wat ik geleerd heb over mezelf...
Nu moet ik natuurlijk niet de tel kwijtraken:D;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo kanjers,

Dag 56.
Vandaag neem ik de eerste niet !!!

Gisteren op therapie een beetje geirriteerd geraakt door het idee dat er niet geluisterd werd door de counseler...
Na de therapie afgesproken dat ik mijn gevoel maandag bespreekbaar maak in de groep...
Geeft wel wat rust in mijn koppie, al vind ik het wel jammer dat ik er maandag pas over kan sparren...
Geduld wordt op de proef gesteld !!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve kanjers,

Dag 57.
Vandaag neem ik de eerste niet !

Nog even voor Bolletje;
Het valt niet mee, maar ik weet waar ik het voor doe.
Ik voel me sinds dat ik gestopt ben met de Alcohol een stuk rustiger en het 12 stappenprogramma sterkt me alleen maar in mijn besluit dat drinken van alcohol voor mij gewoonweg niet mogelijk is.
Zodra ik de eerste neem sta ik machteloos tegenover koning Alcohol.
Dan neemt bij mij koning Alcohol de regie over.

De therapie is vrij heftig, aangezien ik er met het stoppen met drinken nog niet ben.
Naast het stoppen met drinken is het voor mij noodzakelijk om ook mijn leven onder de loep te nemen en veranderingen aan te brengen wat niet makkelijk is.
Wat betekent dat ik het gevoel heb compleet binnenstebuiten gekeerd te worden.
Het geeft mij veel inzicht in mijn verslaafde gedrag en hoe het zover is gekomen, wat ik zal moeten en willen veranderen om niet te vervallen.
In wezen is het een compleet andere levensstijl en filosofie, die ik mijzelf moet en wil eigen maken.

Afijn,
Het is hard werken aan mijzelf, maar ik pluk er nu de vruchten al van.
Ik ben aan het veranderen en ik heb het gevoel dat er weer plaats is voor groei ipv dat ik stagneer in mijn persoonlijke ontwikkeling en dat is mij veel waard !!!

Aan iedereen,
Ik neem de eerste vandaag niet, doen jullie mee ?

Liefs Blondie

:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfoe Hannah1...

wat een heftig bericht dat hier staat van die oud forummer... ik begrijp dat het een oud bericht is maar de pijn en de machteloosheid druipt ervan af. ik herken de gevoelens en de emoties, en de vechtlust die hier nog ontbreekt... Het stiekeme, elke dag een andere supermarkt, elke keer andere glasbak... je partner voor de gek houden (denk je dan, want die van mij had het wel degelijk in de gaten maar zag dat reageren geen nut meer had...) Ik word hier heel emotioneel van... Maar ik ben tegelijk zo trots op mezelf dat ik de kracht eindelijk heb gevonden om te stoppen, en ik weet dat ik nooit meer een 1e glas moet pakken want dan heeft de duivel Alcohol :devil: me weer in zijn greep... dat wil ik nooit meer.

Ik zie mezelf opbloeien in de spiegel, een normaal gezicht, niet meer rood en gezwollen, een frisse blik in mijn ogen en lichamelijk fit en energiek.

Mijn partner zegt elke dag dat hij trots op me is en dat is goud waard. Ik kan hem nu recht in de ogen kijken en weten dat ik hem en mezelf niet langer voor de gek houd.

Het forum is voor mij echt een 'lifesaver' gebleken en nu weet ik dat ik nooit meer terug wil naar dat vreselijke leven met alcohol. Elke dag wakker worden met de gedachte te stoppen en voor je het weet wordt je de supermarkt ingezogen om wijn te kopen en dan weer die flessen zien te lozen nadat ze leeg zijn. En hoe vreselijk ellendig en schuldig dat je je dan voelt.

Heel goed dat je dit bericht weer eens hebt geplaatst. Het is een 'eye-opener' , pijnlijk maar waar.

Fijne dag en samen staan we allen sterk!

Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...