Spring naar bijdragen

Pact...

Aanbevolen berichten

Ik heb zo straks bij thuiskomst van P. samen met dochter gepraat. Ik kan zijn vertrouwen niet zomaar terug winnen dat snap ik ook wel. Hij heeft gelijk in zijn boosheid en wantrouwen. Het is al vaker helemaal mis met me gegaan als ik drink. Het is zo ongelooflijk als ik zeg ik wil dit nooit meer. Ik wil echt heel graag van mijn vreselijke verslaving af. Het is inderdaad niet het drinken maar om ADB te blijven dat is het moeilijke.
Wil niemand pijn doen. Dat is ook niet de bedoeling van het drinken maar op dat moment komt het niet in me op schijnbaar anders gebeurde dat echt niet.
Ik zal er maar over ophouden. Ben dit zelf schuld en moet dit zelf oplossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 1,8k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Desi, ik lees je verhaal, en ik leef met je mee. Ik kan me voorstellen dat je je verschrikkelijk schuldig voelt, logisch, zou ik ook doen. Heb ook dingen gedaan waardoor ik me achteraf vreselijk schuldig voelde. Maar, blijf alsjeblieft niet in dat schuldgevoel hangen, je was goed bezig!! En, blijf goed bezig, je weet waarvoor je het doet. Vooral voor jezelf, maar ook voor je omgeving.
Kan niks anders zeggen dan, sterkte!!!!

Vergeet ik blondie helemaal, sorry, ook voor jou sterkte en ik leef met je mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dees gaat het weer een beetje? ook ik heb dat dat ik niet wil drinken en op een of andere manier toch drinkt, ik denk nog steeds dat ik het bij 1 glaasje kan houden en het wordt een fles. en zeggen niets in huis halen?? het is een soort magneet wat meteen je verstand uitschakelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Desi, ik leef met je mee, voor mij alcohol is niet is dat beheert mijn leven maar beinvloedt in een negatieve manier, ik kan wel social drinken bijvoorbeeld op een feest gewoon 1 of 2 glazen drinken, bij me gaat fout is thuis als ik stress heb, de laste tijden veel stress, man lief in ziekte wet met burnout enzovoort, dan voel ik dat ik wil niets voelen en alleen zijn..alcohol doet dat voor me. Maar par weken geleden durfde ik in mijn ogen te kijken en keek ik dieper want ik weet dat alcohol is alleen de symptoom voor onderligende problemen dat ik heb met mezelf. Met dit verhaal wil ik zeggen dat misschien is ook tijd voor jezelf om te kijken wat is achter alcohol...erkenen om te kunnen aanpakken..tenminste is wat voor me werkt...
Liefs,
Susana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen lieve kanjers,
Mijn Refu. zit er weer eens in. Merk toch dat nog steeds in m'n achterhoofd zit dat ik niet ga drinken met m'n verjaardag. Ik doe het niet, maar heb toch het gevoel dat ik mezelf iets fijns afgenomen heb. Stom want dat is niet zo. Wat ik mezelf afgenomen heb is een fikse kater, en die heb ik niet nodig. Daarmee voel ik me niet gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen hier ook,
Igor ook ik ken die magneetwerking, heb er jaren
mee en tegen gevochten
het is duidelijk dat er iets moet gebeuren waardoor de knop omgaat
het is net alsof de magneet dan afstoot i.p.v. aantrekt.
Maar wat datgene is dat er voor kan zorgen dat die knop omgaat
ja dat weet ik niet voor jullie. Voor mij was het mijn dochter, maar datzelfde
had ik mezelf ook al jaren verteld en met mijn verstand beredeneren was niet genoeg.
Ik hoop dat voor jou en dees die knop ook omgaat, hoe en wanneer en wat de prijs zal zijn,
daar heb je misschien niet eens invloed op, soms komt het van buitenaf.
maar wat er nu gebeurt is de aanloop ernaartoe, daar ben ik van overtuigd.
En als het gebeurt dan zijn jullie sterk en weet ons te vinden!!

Bol wat je afgenomen is is de vrije keus. Je weet dat je 100 stappen terug doet als je gaat drinken,
dus een deel van de vrijheid van kiezen is er niet. Ik schreef dat gisteren ook, dat het niet voelt dat ik nog keus heb. Zolang ik niet drink ben ik mijn gedrag de baas, niet de alcohol zelf. Toch blijft het the best of 2 choices, dus ik ben blij dat ik niet meer hoef. Ik hoop dat dat voor jou ook geldt.

Blondie 40, mooi getal en hoe hoger hoe mooier:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Borr. Ik kan nu wel praten over wat ik heb aangericht maar ik kan het niet terugdraaien. Kon dat maar. Ik zal zelf met hun hier weer een draai in zien te vinden. Met mijn dochter is het goed uitgepraat maar met P. weet ik dat het niet zomaar over kan zijn en koek en ei. Daarvoor zit het te diep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi :$ nee het lukt niet echt. de magneet wordt sterker en sterker.
en susanne, ik ken het. heb er wat problemen bij gekregen het laatste jaar en als het me te 'zwaar' wordt drink ik me in slaap, waardoor er dus nog meer problemen ontstaan. morgen weer een vervelend gesprek en ja zaterdag enz wil ik het droog houden (geef mezelf dus weer een vrijbrief om toch te drinken :angry: :angry: ) ik kijk echt uit naar volgende maand stom hé. zo dubbel alles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liever kanjers,

Vandaag dag 41 en laat de eerste weer staan !!!

Desi : vandaag je gesprek, spannend hoor... Hoop dat je tot een goed besluit kan komen !!!
Hoe laat heb je het gesprek ? Zal aan je denken tussendoor mijn therapie lieverd !!! :heart:

Igor : Die KRACHT heb jij ook hoor !!! Onderschat jezelf nu niet...
En waarom uitkijken naar over een maand tot je therapie begint ?
Je kunt nu al beginnen door die eerste niet te nemen...
Zoals je zelf al zegt: drinken lost de problemen niet op, maar maakt ze alleen maar zwaarder en groter...
Vandaag ook zwaar gesprek ?
Succes daarmee, ga het gesprek in zonder drank, dan zul je zien dat het veel beter te hanteren is...
Of zie ik het nu te simpel ???
:sun:

Bor : Ook op voor dag 41 !!! :heart:
Gaan goed !!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb me nu weer voorgenomen om vandaag niet te drinken, maar weet ook dat ik wat dat betreft niet te vertrouwen ben. loopt het gesprek slecht dan ben ik vanavond weer teut. het grappige is dat ik het weet en het toch laat gebeuren :devil: en het niet wil???? snap je het nog?
:o snap mezelf niet meer.
en voordat ik weg moet drink ik nooit. ik doe dat zogauw ik alleen ben en zeker weet dat ik niet weg hoef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De genezing van de hoofdwond gaat vrij goed. De zwelling is goed aan het slinken. Heb wel Arnica gebruikt wat erg goed helpt en Calandule voor de wond zelf.

Ben net ziedend naar huis gekomen van mijn therapie.
Er is gevraagd of ik me aub opnieuw wil aanmelden ( en dus weer op de wachtlijst geplaatst wordt).
Dit om de reden dat ik na de terugvalmaandag pas woensdag ipv dinsdag dit gemeld heb. Ik heb dit niet dinsdag gemeld omdat ik pas woensdag hoefde te gaan zodoende. Dit was dus mijn fout. Daarnaast hadden zij de fout gemaakt en mijn komst maandag niet goed gecommuniceerd intern waardoor ik voor hun onverwachts voor hun neus stond. Dit kwam doordat degene die dit geregeld had op vakantie was. Ook de afspraak dat zij de Antabus zouden overnemen was niet bekend bij hun en dus wederzijds vergeten. Nu vonden zij dat er tussen ons teveel gruis op de lijn was ontstaan en dat er maar weer wat tijd overheen moest gaan en dan eventueel opnieuw beginnen. Zodat we weer vertrouwen in elkaar konden hebben.
Ik vind dit bijna een REDEN om naar de fles te grijpen. (Wat ik natuurlijk niet doe). Ik heb mijn ongenoegen ook geuit en uiteindelijk heeft dat me goed gedaan. Maar van de gezondheidszorg heb ben ik nu geen hoge pet meer van op. Toch jammer want ik was er wel klaar voor.

En dat alles op mijn verjaardag:devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...