Spring naar bijdragen

Pact...


Aanbevolen berichten

Lieve PP,
Inderdaad het is net wat je schrijft...
Ben nu op het punt van zelfinzicht en zeer gemotiveerd om daar aan te werken, wat niet betekent dat ik niet meeleef met iedereen hier, maar op dit moment distangeer ik me gewoon even van inmenging...
Ik heb bij mijzelf bemerkt dat dit een grote trigger voor mij zou kunnen zijn...
Het teveel meeleven met een ander en mij zorgen maken over andermans zorgen en problemen, waardoor ik mijn eigen zorgen en problemen naar de achtergrond schuif...

En wijffie, dat is voor mij de reden dat ik minder schrijf hier hoor...
Is absoluut niet zo dat ik me niet gehoord voel hier of op de dagdraad, dat dat duidelijk mag zijn...
Soms kies ik ervoor te schrijven op de dagdraad, gewoon lekker over de alledaagse dingen, maar ook over de moeilijkheden die ik of anderen tegenkomen op de weg naar nuchter blijven of minderen...
En soms schrijf ik hier op het pactdraadje omdat het er vaak toch een stuk rustiger is qua gebruikers dan op de dagdraad...
Om het even haal van alle draadjes hetgeen waar ik nu wat aan heb... geen draadje uitgezonderd!!!
Hoop dat je hier of op de dagdraad eruit kan halen wat voor jou aanspreekt en dat je de rust weer kunt vinden...

Jane : Je weet het zo goed te verwoorden, wilde soms dat ik die gave had !!!
Thnx voor je bijdrage, is precies wat ik bedoelde...

Moontje, nog even voor jou !!! Kom op he, morgen gewoon weer opnieuw beginnen... Met vallen en opstaan ben ik nu ook waar ik nu ben, en geloof mij ik ben er ook nog niet !!!

Veel liefs
:sun:
Blondie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 1,8k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Blondie; woorden zijn soms heel rijk
en soms zo arm
de gevoelens die we hebben zijn universeel
en die openheid waarmee jij die uit
en deelt, ook met mij, daar ben ik weer
mee gevoed
wat vullen we elkaar hier toch mooi aan he:heart:

Moontje ik hoop ook dat het bij 2 is gebleven want dan
heb je dr weer wat van geleerd en was het geen negatieve
ervaring. Jouw drie droge weken zijn daar nietr mee verloren hoor.
Je kunt ze extra koesteren nu je weet dat het easy come easy go kan zijn.
Nu je weet dat die 2 drankjes je schuldgevoel, spijt, negativiteit opleverden
kun je ook kijken wat er aan positiefs kwam (of niet) en heb je volgende keer misschien
een bewustere keus om wel of niet te drinken.
Niet het doel is het leven, maar het pad er naartoe.
En mocht je toch een gevoel van spijt overhouden aan de ervaring
dan kun je kiezen om hier te schrijven vóór je iets in huis haalt
of de keuze maakt dat het nodig is wat te drinken, wie weet wat die ervaring
je weer oplevert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
blondie6173

Ben nu op het punt van zelfinzicht en zeer gemotiveerd om daar aan te werken, wat niet betekent dat ik niet meeleef met iedereen hier, maar op dit moment distangeer ik me gewoon even van inmenging...

Het teveel meeleven met een ander en mij zorgen maken over andermans zorgen en problemen, waardoor ik mijn eigen zorgen en problemen naar de achtergrond schuif...

Blondie



Dit herken ik wel, Blondie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tortilla :

Had bij jouw berichtje van vanmorgen 11.15 uur op dit draadje al zo'n gevoel...
Weet niet waarom, maar misschien omdat ik ook al een tijdje aan het worstelen ben met mijn eigen "zorgzaamheid naar anderen" en het wegvluchten van mijn eigen gevoelens...

Voelt bij mij als een soort vluchtgedrag en daarom voelt het niet juist of goed voor mij...
Wat niet wil zeggen dat ik geen steun aan het forum heb, dat terzijde...
Ligt naar mijn idee niet aan het forum, maar is iets wat bij mij ligt en waar ik aan moet gaan werken...

Daarnaast vind ik het wel erg fijn om te horen dat mijn overdenkingen en spinselen die op het moment door mijn hoofd gaan, door het opschrijven en delen hier ook voor anderen een steun kunnen zijn en dat anderen op hun beurt voor mij sommige spinselen weer overzichtelijker maken...(thnx Jane en PP)
Toch waar dit forum voor bedoelt is...

Take care he lieverd
Het is goed om mee te denken en mee te leven met een ander, maar je kunt iemand naar mijn mening pas echt goede steun geven als je zelf ook goed in je vel zit...

Liefs Blondie

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank jane en will, voor jullie ondersteunende woorden.
En, ja ik ga vanaf vandaag weer de dagen tellen, dat ik niet gedronken heb. Ik moet zeggen, dat ik me de laatste week een stuk beter voelde, dan die 2 dagen dat ik wel gedronken heb.
ik ervaar het forum als een enorme steun, ik lees de succesverhalen, dat anderen ook wel van die uiglijders hebben, hoe moeilijk het is, de strijd, die we allemaal moeten leveren.
Ik ga er weer voor!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie het delen, wat je doet is wel fijn voor de pacters; het geeft herkenning voor
anderen en daarmee staan ze minder alleen in hun gevoelens. Ik vond dat altijd prettig
met stoppen; als ik dacht "ben ik nou gek, ofzo" dan hadden anderen ook wel die ervaringen/gevoelens.
Door het te delen geef je erkenning aan een ander dat je het zo kan/mag voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhendro,

Dank je voor je bijdrage alhier...
Hoop ook door het delen van mijn eigen ervaringen een steun te zijn voor anderen...
Maar ook dat anderen door het delen van hun ervaringen een steun voor mij zijn...
En dat is zeker zo...:heart:

Hannah1 :
Ik ben een beetje teleurgesteld dat jij nu niet begrijpt wat ik bedoel met het even mezelf afschermen door wat minder te schrijven op het forum... Jammer !!!
:(
Ik voel me ook daardoor enigszins aangevallen en aangesproken...
Spreek nu vanuit mijn gevoel en misschien vat ik je bericht wel verkeerd op, maar het doet mij wel pijn !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah, jij hebt op jouw manier ook gelijk. Doch voor Blondie en heel veel anderen is het erg belangrijk juist nu, om eens goed voor zichzelf te gaan, met een vergrootglas erop!

Ik zie Blondie hier een grote groei doormaken. Een voorbeeld worden voor anderen.
Zo mooi om te zien is dat.

Allen zijn we worstelaars... :heart:

en groeien door!! Wauwie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve medepacters,

Vandaag weer een nieuwe dag met nieuwe kansen !!!

Straks om 11 uur intake bij de verslavingszorg.
Erg zenuwachtig, maar ook blij dat ik de stap genomen heb en dat er eindelijk schot in de zaak zit.
Dag 30 en ik heb er zin in !!! :D

Allen nog een fijne dag en ga ervoor, voor je doel of dat nu stoppen of minderen is...
:heart:

Liefs Blondie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BTW,

Thnx Cathy, Je legt de vinger precies op de juiste zere plek...
En ja, ik hoop te groeien, maar dan heb ik ook tijd nodig en energie om mezelf te onderzoeken...
Helaas zal ik daardoor misschien wat minder op het forum actief zijn, wat niet wil zeggen dat ik weg ben en niet meer om de ander geef...
Hoop nog steeds steun te kunnen bieden aan de ander, net als dat zij van steun zijn voor mij !!!

:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo daar ben ik weer...
Gesprek was vrij heftig en heeft veel energie gekost, maar heeft wel resultaten opgeleverd...:D

Ga andere anti-depri meds krijgen, heb volgende week een test bij de psycholoog en kan de maandag daarna (dus over 2 weken) al beginnen met de behandeling...

Moe, maar blij en voldaan !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal zo ook nog effe wat op de dagdraad zetten, maar wilde het hier eerst effe kwijt...:D

Klinkt inderdaad beter dan 4 maanden wachten op behandeling...
Moet wel zeggen dat nu alleen al de intake een vrij intensief gesprek was, dus zal mij benieuwen...
De therapie zal waarschijnlijk nog zwaarder zijn, maar goed ze gaven aan dat ik heel gemotiveerd over kwam, dus dat ik zeker geschikt was om het programma te volgen...

Kreeg zelfs een compliment dat ik inmiddels een maand zelf droog stond en dat ik al een goed inzicht had in mijzelf en dat goed kon verwoorden :huh:;)
Weet bij god niet waar ze dat vandaan halen want heb de halve tijd zitten janken aldaar, terwijl ik mezelf zo voorgenomen had me sterk te houden... pfffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

Dag 31 gaat in... en ik neem die eerste niet !!! :D

PP : Goed om te horen dat het ook zo kan... Drinken wanneer je er zin in hebt !!!
Herken wel wat in je opmerking dat vechten averechts werkt...
Is bij mij ook zo, vechten vreet energie...
Helaas heb ik niet de discipline om te stoppen als ik eenmaal begin met drinken, maar wie weet kun je een voorbeeld zijn voor anderen die willen minderen/gecontroleerd willen drinken hoe jij dat hebt aangepakt ?

Coco : Thnx :heart:
Misschien moet ik het ook wel zien als sterk wanneer ik mijn gevoelens laat zien...
Helaas gevoel zegt dit, verstand zegt dat... ;)

Tort : Behandeling in dagbehandeling, 5 dagdelen groepstherapie en 1 of meer dagdelen individuele therapie...
Bijna een dagtaak en moet nog even zien hoe ik dit kan gaan combineren met mijn herstart op het werk...
:angry:
Maar ik ga ervoor !!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goodmorning lieve pacters.

Wat gaan jullie goed!:present:

Borrie ik ben er wel maar niet zoveel want we hebben vakantie en zijn ook veel weg. Ik probeer het pactdraadje bij te houden verder kom ik niet echt.
Volgende week zal het nog minder worden want dan ga ik ma/wo/vr in dag therapie.

Blondy: lekker he om wat definitiefs te weten. Vond ik wel een goed gevoel toen het bij mij vast stond. Eindelijk iets om weer houvast aan te hebben.

Voor de rest gaat het goed met mij. Dag 26 inmiddels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie:
:musicnote::heart::present::rose:B):P:light::sun::musicnote::musicnote::heart::present::rose:B):P:light::sun::musicnote:
:musicnote::heart::present::rose:B):P:light::sun::musicnote::musicnote::heart::present::rose:B):P:light::sun::musicnote:
:musicnote::heart::present::rose:B):P:light::sun::musicnote::musicnote::heart::present::rose:B):P:light::sun::musicnote:

een hele lange zomermaand nuchter geweldig meis
en mooi dat je beloond wordt met een snelle behandeling
dan kunnen er nog vele bij komen!

PP ik merk dat ik toch vind dat jij hier de uitzondering bent
op de regel van mensen die juist rust vinden bij het de eerste niet nemen.
Er is niks mis met minderen en ook niet met stoppen
en tegelijk merk ik dat ik me zorgen maak over mensen die jou lezen
en dan denken dat wil ik ook kunnen (maar het niet kunnen zoals de meesten toch echt schrijven).
En ook jij blijft hier komen dagelijks, dus ik vul maar even in dat je het nogig hebt om scherp te blijven
en niet als hobby of hulpverlener hier komt. Maar ik lees het graag als je andere redenen hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...