Spring naar bijdragen

Pact...


Aanbevolen berichten

Bor,
Het is goed als je het gaat herkennen denk ik.
Dan kun je je wapenen.
Of afleiding zoeken.
Maar hier schrijven is ook goed!
Je laat je toch niet wegjagen door andere mensen he?
Natuurlijk mag je altijd pbtjes sturen,
maar dit draadje is hier speciaal voor!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 1,8k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Bor : Net thuis en toch 2 ventilatoren op de kop weten te tikken... Was nodig, sauna bij de kids op hun kamertje...

Heb je mn sms gelezen ?

Blijf trouwens gewoon hier schrijven hoor !!!
Dit was nu juist de intentie van dit draadje en ik vind het jammer dat dit niet zo begrepen wordt....
Juist dit draadje om de huiskamer te houden wat het is...
Ook al vind ik dat je daar je zorgen en moeilijke momenten ook best kan uiten, met evt een verwijzing naar dit draadje...
Dan kan een ieder voor zichzelf beslissen of ze naar dit draadje gaan...

Zo en dan nu maar weer even lezen waar de consternatie nu over is ontstaan... en Madelief, ik ga wel reageren...
Waarom zitten we hier op dit forum anders dan onze problemen met drankgebruik.... pfff...:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu een week schatje Bor en we gaan voor eeuwig toch ? Al hoewel dag voor dag is meer dan genoeg !!!

En jij Madelief ? Morgen 3 uur en een halve fles ? Moet kunnen toch ?

En Geertje, Cathy, Desi, Ekstertje, kom op !!! Schouders eronder en gaan met die banaan !!! :heart:

En nu mn mandje in, dreads worden morgen gefatsoeneerd.. was er toch niet zo blij mee... met de afwerking dan hoor, maar word morgen om 8 uur in de ochtend aan gewerkt...


Dus dan blijft er nog 7 uur slaap over... :angry::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Gister is goed gegaan dus weer enigzins blij.

Vandaag maar geen wijn drinken (barbeque!!! in de buurt), dwz. de eerste niet.

Ik kan niet niet om hulp komen dus ik hoop dat de gremlins niet meegaan.
Ik hoop zo erg dat het lukt.

Verder: het is nu eindelijk eens lekker weer hoewel hier in Brabant voor de komende week weer 30+ wordt aangegeven.

Ben bang en verdrietig, sorry mensen, maar zo is het nu eenmaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje, lees ik dat goed ? Een volle week reeds, geweldig meisje, ik wist dat je het kon. En dat met hetgeen je boven je hoofd hangt. Dikke pluim zenne :present:

Madelief, de wekker al op drie uur ?? Waauuwie, je gaat sneller dan een raket die de spoetnik lanceert. Ik meen te hopen dat het mede door dit forum komt ?? Wat een goed gevoel krijg ik daarvan. Keep on going !!

Igor, vallen en opstaan meisje, vallen en opstaan. Jij die zoveel kracht hebt om altijd opnieuw op te staan, hebt zeker zoveel kracht om eens een keertje niet te vallen, geloof me ;)

We gaan verder pacters, follow the leader :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ik ben er weer.
Voel me niet zo goed. Geertje, ik ken jouw redenen niet voor het niet-goed voelen, maar hier is het ook wat somber.
Gisteren droog gehouden. Twee dagen de mist in gegaan.
Ik weet absoluut niet of het sombere ook te maken heeft met het stoppen met drinken. Ik was nl. ook een dag mijn adpil vergeten. En sores in de relatie. Ik blijf me als een gek vastklampen aan een bepaald idee bij de relatie, maar ik kom er niet doorheen bij mijn vriend. Als ik niet oppas word ik een zuur en ontevreden iemand. Heb daar geen zin in.
Vandaag dus zinvolle klusjes oppakken en gewoon maar.... doorgaan. Iets anders zit er niet op.

Voor anderen dan ook: ... we zullen dóórgaan!! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker zullen we doorgaan Cathy. Vandaag houden we het weer helemaal droog. We moeten blijven vechten, we krijgen het niet voor niets maar het resultaat is dan ook niet mis. Geen kater, alles veel meer met een nuchter hoofd beleven. We gaan er vandaag weer voor.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoef niet meer te vechten tegen de drank. Ik erken dat ik machteloos sta, dat mijn leven stuurloos is als ik drink. En dan bedoel ik niet alleen de drank en het gevoel wat dat me geeft. Maar ook dat ik in mn reacties anders word. Ik zie zaken ontzettend negatief, voel me schromelijk tekort gedaan, zielig, alleen, enzovoort. Handel vanuit negativiteit. Nu ik me overgegeven heb is mn obsessie verdwenen. En dat is een fijn gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou de situatie thuis laat me ontzettend balen over mezelf. Dit wil ik helemaal niet. Ik maak alles kapot zo. Ik kan geen beloftes meer doen ook niet want tot nu toe zijn ze niet uitgekomen. Ik trap er steeds weer in al hou ik mezelf steeds weer voor dat dit nooit meer mag gebeuren. Voel me zo kl......$#%@#$:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is je woede van gisteren nu wat gezakt?

Ik heb een vriendin die met de zelfde problemen zit als jij. Zij mag van BJZ haar dochtertje alleen zien als ze Antabus gaat slikken bij GGZ. Als ze niet komt opdagen wordt BJZ ingeschakeld en krijgt ze haar dochtertje niet meer te zien. Ze is afgelopen vrijdag begonnen.
Hoe komt het dat je je zoontje wel weer mag zien in het week-end? (Ik heb de laatste 2 dagen niet bijgelezen, sorry)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cathy, het vastklampen aan vond en vind ik soms nog 1 van de lastigste dingen.
Dus niet alleen het vastklampen aan drank maar het vastklampen aan wat dan ook.
Het zal onze behoefte aan zekerheid wel zijn. En die is er bijna niet, er is weinig zekerheid
in het leven en dat maakt ons onzeker. Welke verwachtingen zijn er uitgekomen in je leven.
Mijn leven is in ieder geval behoorlijk anders gelopen dan ik gepland had. Toch hebben we,
denk ik, in ons een enorme behoefte om op onze bestemming aan te komen.
En dat maakt dat we zoeken en vastklampen.

Ik vind dat jij altijd veel inzicht hebt (zie ook je onderschrift), je kijkt graag een stap verder,
je wilt heel graag, maar je krijgt er net geen vat op lijkt het, omdat je niet zo goed weet
wat nu het belangrijkste is om aan te pakken. Gaat het bij jou nu om je relatie te behouden,
je huis, stoppen met verslavingen en/of meer doen met je leven wat bij je hoort omdat je
nu niet echt lekker in je vel zit.

Toen ik stopte met drinken hoefde ik op dat moment niets anders; ik wilde stoppen,
was het drinken echt helemaal zat, over andere dingen dacht ik niet na, dus dat was makkelijker.

Wat mij hielp was die tekst van de AA (de AA gebruikt die tekst, volgens mij komt die
van een Griekse filosoof, maar ja dat maakt niet uit)

"Geef mij de rust te accepteren wat ik niet kan veranderen. De moed, veranderingen aan
te brengen wanneer ik dat kan en de wijsheid om het verschil te zien".

Probeer los te laten wat je nu niet kan veranderen maar breng de moed op te veranderen
wat je wel kan. Het vergt moed, vind ik, want je gaat van een bekend pad af, je laat zekerheid
van het vastklampen los, dat is eng en vergt moed. Toch vond ik het minder eng dan het lijkt,
en jij, volgens mij heb jij veel moed omdat je het wel weet, van binnen, wat je weg is en wat goed is.

Nou ik maak er weer een veels te lang verhaal van, wat wil je horen, waar heb jij wat aan?
Aai over de bol, trap onder de kont, je met rust laten, u roept maar ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...