Spring naar bijdragen

relaties, liefde, intimiteit, sex en alcohol


Moby

Aanbevolen berichten

Seks en alcohol, pff, breek me de bek niet open.

Het schijnt vrij gewoon te zijn, wat verder in relatie, iets te drinken als stemmingsopwekker. Daar kan ik me wel wat bij voorstellen.

Terugkijkend op hoe ik seks beleefde weet ik dat dit is gekleurd door 'valse informatie'. Dingen horen, zien, ervaren waarbij ik me ongemakkelijk voelde, gedwongen, uit angst te verliezen en als machtsmiddel door mezelf.

Alleen als ik helemaal dronken van verliefd zijn was had ik daaraan genoeg maar anders moest ik dronken zijn om te kunnen/durven.

Achteraf allemaal verklaarbaar en inmiddels geaccepteerd dat het zo was.

Controle loslaten heeft m.i. te maken met vertrouwen op de ander en als dat ooit door wie dan ook grof is geschonden laat zich dat maar moeilijk opbouwen. Dat gaat niet vanzelf. Bij mij iig niet. Ik heb en houd voorlopig de touwen in handen, lekker veilig.
Moedig als je er actief wel iets aan wilt veranderen!

Intimiteit vind ik een breed begrip. Intiem kan zoveel zijn; het gevoel samen te zijn (zonder seks) al is het soms maar even, geeft weer een oppepper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaringen met alcohol, intimiteit en seks:

In kleine hoeveelheden en incidenteel kan het soms lustopwekkend of drempelverlagend werken. Niks mis mee vind ik maar de laatste jaren is het bij mij andersom gaan werken.
Door meer te drinken heb ik mijn behoefte aan intimiteit en seks waarschijnlijk onderdrukt, bewust of onbewust.
Het is dan ook frappant dat sinds ik niet meer drink die behoeftes weer langzaam terug beginnen te komen. Ik vind dat een heel bijzondere ervaring en ik weet nog niet waar dat toe leidt.

Even ter relativering: een gedicht van Gerrit Komrij over een wel heel bijzondere koppeling tussen seks en alcohol. Het is in elk geval een alternatief voor het gebruik van de lege flessen.

Entr'acte 3 door Gerrit Komrij

Waarin de schrijver zich in indroeve bespiegelingen over de ouderdom verliest en hypochonders verzoekt terstond verder te gaan met het volgende vers.

Als je zo oud bent als Zizi Maelstrom
Is meestal alles donker om je heen.
Je ziet je ogen: ze zijn dof en stom.
Je armen en je buik: vel over been.

Je vrienden zijn, zoals ze zeggen, 'heen',
Je dromen: dood; je hoop: een aftreksom;
Je jeugdherinnering: één pleistoceen;
Je snuift: bederf; je hoort: een verre trom.

Zo stond Zizi die avond voor de spiegel
En zag de holle gaten in haar buik.
Waarna zij zich, met hitsig heupgewiegel,
Bevredigde met haar jeneverkruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan hier eigenlijk niet over meepraten. Toen ik nog getrouwd was dronk ik nog niet en had een normaal sexleven dus de invloed van alcohol en sex ken ik niet maar me nu wel voorstellen dat er remmingen wegvallen.
Toen ik weduwe werd begon ik veel te drinken maar met zijn dood was ook de behoefte aan sex verdwenen. Hoef ook geen intimiteit meer, integendeel het zou me irriteren. Heb miss te veel van die man gehouden want na meer als 5 1/2 wil ik nog steeds alleen die ene.
Weet het dus eigenlijk niet of de drank heeft weer een maagd van me gemaakt hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Ik ben mij sinds kort bewust van het feit dat alcohol, wijn, ervoor zorgde dat ik meer zin in sex had

en ook de sex als prettiger ervoer.

zelfs fantasien werkten beter.

ik had meer moed, meer behoefte mijzelf te showen, meer dingen proberen, kinky verder uit te bouwen.

nu ik niets meer drink is dat allemaal weg. tijdelijk hoop ik.

voor mij hetzelfde als ervaringen op andre vlakken, een vlinder vind ik veel mooier en klijk ik graag lange tijd naar als ik 3 glazen wijn op had. nu doet een vlinder mij niets. dit geld natuurlijk voor veel meer ervaringen.

het schijnt dat het na lange tijd weer terug komt, die euforie die je krijgt bij een klein, onverwacht mooi ding, een hert zien lopen door het bos....

nou ben ik tegelijk overspannen en gestopt met drinken (eerst overspannen) en beide hebben reflectie op het ervaren van ''mooie'' dingen

zoals alles op dit moment, ik wacht het af en zie wat er gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, ik heb er lang over nagedacht voor mijn doen en ik breng hem weer naar boven...

Bij mij: Geen alcohol? Geen sex.

Misschien logisch dat ik na 2x een half jaar letterlijk en figuurlijk droogstaan telkens weer ging drinken.

Is iets om aan te werken maar dat komt wel, heb al genoeg therapie momenteel.

Ik laat mijn partner vrij in hoe hij daar mee omgaat.

We hebben er vaak over gesproken een paar jaar geleden en ach, ik ga niet meer over m'n grenzen.

Ik heb het al moeilijk genoeg zo.

Het zal wel egoïstisch zijn in de ogen van anderen maar ik vind het best zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...