Spring naar bijdragen

Afkicken lorazepam 10x 2,5 mg


Anoniem1990

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

na jaren gebruik wil ik graag afkicken van mijn lorazepam gebruik. Ik ben begonnen met 3 mg per dag en zit nu al 2 jaar op 25 mg per dag (10 pillen van 2,5 mg). Nu heb ik geïnformeerd bij een paar afkick clinieken, maar die zeggen dat je allemaal dat je eerst clean moet zijn voordat je er heen gaat. Ik had in mijn gedachtes dat je in een afkick cliniek begint met minderen bijv de eerste dag 10 2e dag 9 proberen etc.

 

maar zo cliniek heb ik nog niet gevonden, woon zelf in Leeuwarden. Iemand ervaring ermee ? Waar je niet abrupt moet stoppen. Het zou ook voor mij niet veilig zijn in een x te stoppen. En minderen lukt me soms een beetje maar na 2 dagen zit ik weer op dezelfde dosis.

 

 

alvast bedankt,

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zit hier bij het alocohol gedeelte, het verkeerde onderdeel dus @Anoniem1990
Ik denk dat je eerder reacties zult krijgen als je hier even gaat rondneuzen: 
https://forum.verslavingdebaas.nl/forum/29-benzodebaasnl/

Heb je trouwens al contact gehad met jouw huisarts over het willen afkicken? 
(Schrijft hij / zij jou deze enorme hoeveelheden ook voor? :wacko:)
Ik heb even een beetje op internet geneusd en ben verbaasd over die 25 mg per dag. 
En wat ik daar lees vertelt mij dat afkicken in dit geval het best onder goede begeleiding kan gebeuren. 
Dus mijn advies zou zijn: een afspraak bij de huisarts maken... 
Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Roberto:

25 lorazepam is 125 mg diazepam. 

Dat is extreem veel. Maximum per dag is 40 mg diazepam. 

@Anoniem1990 schrijft echter: "Ik ben begonnen met 3 mg per dag en zit nu al 2 jaar op 25 mg per dag (10 pillen van 2,5 mg)."

Da's toch wat minder. 

[later toegevoegd:]

O nee, ik vergis me. Lorazepam is niet hetzelfde als diazepam. Het schijnt dus 5x sterker te zijn. Mijn opmerking klopt dus niet. Excuus.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anoniem1990 als het echt waar is dat je 25 mg lora slikt, heb je een behoorlijk probleem. Ik vraag met ten eerst oprecht af, welke arts je deze hoeveelheid voorschrijft. 

En mijn dringende advies is echt om af te gaan bouwen. Maar echt heel geleidelijk. De voorkeur heeft omzetten naar diazepam, maar ik zou eerst proberen alvast een paar mg te minderen totdat de klachten te heftig worden. Minder met 1 tablet en kijk dit een week aan. En niet meteen weer ophogen als je een beetje klachten krijgt. 

Gezien je enorme hoeveelheid zou ik en in geval je erge klachten krijgt, zou ik je adviseren eens contact met Erik paling te zoeken en je situatie voor te leggen. Of kijk eens op de site van deafbouwcoach.nl. Zij is nl ook echt een kei in dr vak. 

 

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...