Spring naar bijdragen

ik moet met alles stoppen


Hansmoetstoppen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ik ben hans ik moet stoppen met gokken en drinken vannacht al mijn laatste geld vergokt 3500 ik gilde het uit vrouw en kinderen wakker ik werd kwaad het hele huis kort en klein geslagen tv en glazen kast kapot geen geld voor nieuwe tv of laat staan eten ik ben al 15 jaar zwaar alcoholist en nu 3 jaar gokverslaafd werkloos met uitkering ik kan niet werken vrouw werkt bij action als kassa verdient niet veel en ik vergok alles ruzie gehad ze is ook alcoholist maar kan niet zomaar stoppen met alcohol drinken kratje bier per dag weg en roken zware shag ik weet niet meer wat ik moet doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Hans. Goed dat je hier komt schrijven maar realiseer je wel dat we je niet even een paar gouden tips kunnen geven waarmee je vlot weer recht kunt krijgen wat er scheef is. Maar dat begrijp je zelf uiteraard ook wel.

De vraag is natuurlijk wat dan wel? Nou eigenlijk schreef je het in je bericht zelf al op: ik moet stoppen met gokken en drinken. Precies!

Dus wat is je plan? Hoe ga je dat aanpakken?

Naar mijn inschatting is geleidelijk afbouwen in jouw geval geen optie. Direct geheel stoppen met gokken zal niet gaan zolang je nog veel drinkt, want onder invloed verdwijnen zoals we hier allemaal weten alle goede voornemens als sneeuw voor de zon. Zelfs zonder drank kan het betekenen dat je bankpasjes tijdelijk aan iemand anders moet overdragen, jezelf moet uitschrijven van de goksites die je kent, dat soort maatregelen, en dat is niet gemakkelijk maar het kan wel helpen.

Misschien kun je in nuchtere toestand eens beginnen met naast elkaar de voor- en nadelen op te schrijven van (1) doorgaan zoals het nu gaat en (2) rigoreus anders gaan leven. Dus kijk bijvoorbeeld hoeveel geld je kan uitsparen zonder de drank en misschien ook zonder het roken. Realiseer je (door naar je praktische ervaring te kijken, bijvoorbeeld) dat gokken uiteindelijk altijd verlies en in elk geval enorme financiële onzekerheid met zich meebrengt.

En vraag je ook af: WAAROM DOE IK HET EIGENLIJK?

 

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hansmoetstoppen

Och Hans, dit klinkt alsof het niet slechter kan. Dat je niets meer hebt te verliezen. Is dit voor jou de bodem waartoe je kunt zakken of kan het nog dieper? Huis verliezen, gezin uit elkaar? Je zegt “jouw” geld. Was het echt jouw geld of dat van jou en je vrouw samen? Jouw/jullie probleem klinkt als totaal onoverzichtelijk. Waar moet je beginnen om hier orde op zaken te stellen? Zoals @Bob zegt; wij hebben geen pasklaar antwoord voor je! Het beste is een plan te maken hoe je dit wilt aanpakken. En dat hoef je niet alleen te doen! Er zijn verschillende instanties die je daarbij kunnen helpen. Te beginnen bij de huisarts, die kan jou doorverwijzen naar de instanties die in jouw omgeving beschikbaar zijn. Wellicht brutaal, maar ik zou willen voorstellen dat je dit samen met jouw vrouw doet. Deze problemen gaat ook haar aan, het is jullie gezamenlijke leven en acties wat tot deze onoverzichtelijke problemen heeft geleid.

Een goed begin zou zijn om vandaag droog te blijven. En ook zoals Bob zegt: alle accounts verwijderen incluis inloggegevens! En zo snel mogelijk afspraak bij huisarts maken.

Heel veel sterkte!

En vooral niet wegblijven hier! Dat doen veel mensen nadat zij zich net hebben aangemeld. Op het moment dat ze een account aanmaken voelen ze zich radeloos en willen verandering. Maar zodra er reacties komen en de grootste kater afgezwakt houden ze het voor gezien. Probeer door te pakken! Het maakt niet uit in welke mate jouw verslavingen tot uiting komt. Zodra je het gevoel hebt dit niet meer onder controle te hebben is dat de eerste stap om er iets aan te doen! Blijf hier schrijven in alle eerlijkheid. Dat helpt echt om jezelf en je eigen handelen beter te leren begrijpen.

bewerkt door Wijntjeofmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...