Spring naar bijdragen

Verwijderen graag


Angela

Aanbevolen berichten

Hoi Angela!

Wat goed dat je ons gevonden hebt en dat je ook even je verhaal met ons deelt! Veel van wat je schrijft is voor mij en ik denk velen hier goed herkenbaar. Het lijkt erop dat je ook in de categorie valt waar 'normaal' drinken geen optie is en een alcoholloos leven de uitkomst :-)

En dan is het aan jou om te ondervinden hoe je de evenementen en rituelen waar de alcohol normaal gesproken 'bijhoorde' nu op een andere manier in kan gaan vullen. Maar goed nieuws, dat schijnt te kunnen! En uiteindelijk zou het zomaar zo kunnen zijn dat je die gebeurtenissen juist leuker vindt zonder alcohol omdat je alles veel beter ervaart. Ik hoop dat je partner je goed hierin kan steunen, hij zal je misschien niet altijd helemaal begrijpen. Maar daarvoor kan je hier bij ons terecht :-). Ik slik zelf trouwens ook sinds een half jaar antabus/refusal en dat werkt bij mij uitstekend om eventuele trek buiten de deur te houden...

Succes!! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Billy,

Dankjewel voor je reactie!

Helaas behoor ik inderdaad tot die categorie en lukt 'normaal' drinken mij niet. Het geeft mij wel een stukje rust dat ik nu gewoon helemaal niet drink, ipv dat ik hier en daar nog wat achterdeurtjes openhoud voor mezelf.

Jij al een half jaar aan de refusal, wat natuurlijk ook zal betekenen dat je al een half jaar niet hebt gedronken. Superknap!

Hoe vergaat het jou tot nu toe?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het gaat me relatief makkelijk af eigenlijk. Wat dat betreft is de antabus voor mij een gouden greep gebleken. In combinatie met een intake bij Brijder en een groepstraject van 10 meetings. Nu nog geregeld afspraken met m'n behandelaar, maar ben inmiddels verhuisd en zou eigenlijk een nieuwe groep hier moeten vinden.

Heb jij nog andere hulpmiddelen of aanpakken in gedachten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een tip voor je vakantie: een of meer boeken meenemen die ingaan op verslaving, wat daar achter kan zitten, en wat zinnige vervolgstappen kunnen zijn nadat je gestopt bent met het gebruik. We hebben een boekendraadje bij Alcoholdebaas onder Tips en adviezen.

https://forum.verslavingdebaas.nl/topic/2245-boekendraadje/

De boeken van Jan Geurtz zijn bijvoorbeeld voor velen een echte ontdekking. Met name "De verslaving voorbij" en "Verslaafd aan liefde" spreken veel mensen aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom @Angela

wat betreft je vraag om n maatje;
geen idee of er iemand reageert
maar weet alvast dat er misschien dit najaar een meeting wordt georganiseerd
dus blijf hier actief lezen en schrijven en misschien wil je dan ook komen.
Er kan zomaar een extra klik met iemand zijn en dan maakt het niet uit of je maatje
dichtbij woont of niet. De mijne woonde uren van mij vandaan, maar toch zochten we 
elkaar sporadisch op en mailden we extra. 
En anders zou je kunnen overwegen eens een AA of NA meeting te bezoeken in je
eigen omgeving, daar krijg je als je dat wilt een sponsor/buddy/ervaringsdeskundige
waar je veel aan kunt hebben.
meestal helpt jou het beste, wat je al lezende het meeste aanspreekt is mijn ervaring
en dan kom je hier of daar vast iets/iemand tegen. succes!

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei billy1981:

Ja het gaat me relatief makkelijk af eigenlijk. Wat dat betreft is de antabus voor mij een gouden greep gebleken. In combinatie met een intake bij Brijder en een groepstraject van 10 meetings. Nu nog geregeld afspraken met m'n behandelaar, maar ben inmiddels verhuisd en zou eigenlijk een nieuwe groep hier moeten vinden.

Heb jij nog andere hulpmiddelen of aanpakken in gedachten?

Dat is fijn! Hoe ga jij om met feestjes of sociale gelegenheden waar gedronken wordt? Of was je daar voordat je dronk al niet zo van?

Fijn dat de antabus een goed werkt voor jou, het is idd ook een mooie stok achter de deur. Zelf heb ik al een aantal momenten getwijfeld over het drinken van alcohol, maar kwam dan al gauw tot de conclusie dat het simpelweg niet kan. 

Ik heb momenteel 1x in de week een gesprek. Verder blijf ik even weg van feestjes en neem ik trouw de antabus in. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Bob:

Misschien een tip voor je vakantie: een of meer boeken meenemen die ingaan op verslaving, wat daar achter kan zitten, en wat zinnige vervolgstappen kunnen zijn nadat je gestopt bent met het gebruik. We hebben een boekendraadje bij Alcoholdebaas onder Tips en adviezen.

https://forum.verslavingdebaas.nl/topic/2245-boekendraadje/

De boeken van Jan Geurtz zijn bijvoorbeeld voor velen een echte ontdekking. Met name "De verslaving voorbij" en "Verslaafd aan liefde" spreken veel mensen aan.

Hoi Bob!

Ik merk dat het lezen (en luisteren) over verslaving mij momenteel erg goed doet, dus dankjewel voor je tips! Deze ga ik zeker ook aan mijn lijstje toevoegen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei lady jane:

welkom @Angela

wat betreft je vraag om n maatje;
geen idee of er iemand reageert
maar weet alvast dat er misschien dit najaar een meeting wordt georganiseerd
dus blijf hier actief lezen en schrijven en misschien wil je dan ook komen.
Er kan zomaar een extra klik met iemand zijn en dan maakt het niet uit of je maatje
dichtbij woont of niet. De mijne woonde uren van mij vandaan, maar toch zochten we 
elkaar sporadisch op en mailden we extra. 
En anders zou je kunnen overwegen eens een AA of NA meeting te bezoeken in je
eigen omgeving, daar krijg je als je dat wilt een sponsor/buddy/ervaringsdeskundige
waar je veel aan kunt hebben.
meestal helpt jou het beste, wat je al lezende het meeste aanspreekt is mijn ervaring
en dan kom je hier of daar vast iets/iemand tegen. succes!

Dankjewel!

Ik zal de meeting in m'n achterhoofd houden, al lijkt me dat wel erg spannend. Wie weet dat ik daar tegen die tijd wel zin/behoefte aan heb. Dankjewel voor de tip!

Wat fijn dat je een maatje gevonden hebt via dit forum!

Een maatje hoeft voor mij ook niet per se uit de buurt te komen. Wat contact via de mail/app zou al erg fijn zijn. Ik merk dat ik veel mensen om me heen heb verzameld die drinken en eigenlijk behoefte heb aan iemand die mij (en de verslaving) snapt. 

Wie weet komt er iemand op m'n pad inderdaad! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Angela changed the title to Verwijderen graag

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...