Spring naar bijdragen

Woensdag 19 juli 2023


Freekie

Aanbevolen berichten

Ik ben onderweg van werk naar huis, onrustig en chagrijnig geworden. Gelukkig neem ik na het werk nog een nicotine pilletje.. En staat er fitness, hardlopen en vanavond bootcamp op het programma. 

Ik ben nu mijn frustratie aan het weg trainen met fitness, ik weet mijn dagboek nog uit mijn hoofd... :

Waarom maak je jezelf zo ziek? Moe? Depressief? Paarse handen? Koude rillingen? Zweten? Trillen? Rood hoofd? 4x naar wc diarree? Hartkloppingen?  Doof/tintelend gevoel in bovenkant hand, dood schamen op het werk, kippenvel met zweet op je hoofd. 

 

Dit is waar ik het voor doe, maar de gedachte frustreert dat ik er niet normaal met middelen kan omgaan. 

Het roken leidt naar blowen. Ben je gestopt met roken, leidt het blowen weer tot roken. Ben je daarmee gestopt kont de alcohol (inclusief roken) weer om de hoek kijken. En zo zat ik in een vicieuze cirkel. 

Gatver, zo nu ga ik verder trainen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels gaat het gelukkig weer beter, ik heb net een verhaal van iemand gelezen wat over een nier transplantatie ging. Ontwricht gezinsleven, ging over de ziekte van Wilson.. 

Ik ben in huilen uitgebarst en dat was heel fijn, mezelf weer bij elkaar geraapt... Met mij gaat het zo slecht nog niet. En daar kom je dan achter.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Freekie:

Ik ben onderweg van werk naar huis, onrustig en chagrijnig geworden. Gelukkig neem ik na het werk nog een nicotine pilletje.. En staat er fitness, hardlopen en vanavond bootcamp op het programma. 

Ik ben nu mijn frustratie aan het weg trainen met fitness, ik weet mijn dagboek nog uit mijn hoofd... :

Waarom maak je jezelf zo ziek? Moe? Depressief? Paarse handen? Koude rillingen? Zweten? Trillen? Rood hoofd? 4x naar wc diarree? Hartkloppingen?  Doof/tintelend gevoel in bovenkant hand, dood schamen op het werk, kippenvel met zweet op je hoofd. 

 

Dit is waar ik het voor doe, maar de gedachte frustreert dat ik er niet normaal met middelen kan omgaan. 

Het roken leidt naar blowen. Ben je gestopt met roken, leidt het blowen weer tot roken. Ben je daarmee gestopt kont de alcohol (inclusief roken) weer om de hoek kijken. En zo zat ik in een vicieuze cirkel. 

Gatver, zo nu ga ik verder trainen

Herkenbaar, dat eerste stuk. Ik schreef ook heel vaak dat soort stukjes aan mezelf als ik weer eens tot over m'n oren in dagelijks gebruik vastzat. In de hoop dat ik 't zou lezen als ik weer in het gevecht kwam tussen wel of niet drank halen voor de avond. (helaas hielp het vaker niet dan wel) 

Maar over dat blowen... dat hoeft dus niet hè!! Heb je je wel eens verdiept in wiet vapen met een vaporizer?
Dat is het schone 'blowen'. Niet schadelijk (gezond zelfs, ja echt! cannabis op zich is helemaal niet ongezond, integendeel), naar mijn idee ook niet echt verslavend. Anders ook qua effect dan blowen (je geest blijft helderder), en je rookt op die manier simpelweg niet. Dan heb je toch iets om je mee te ontspannen en af en toe even een prettige high te voelen.
Ik vond het zelf erg prettig om zo toch af en toe even 'iets' hebben om naar uit te kijken overdag 'voor 's avonds'. Ik ging zelf vooral dan een beetje muziek luisteren of mediteren (wat uitermate prettig is dan). Voelt vele malen minder destructief en slecht dan de combinatie zuipen en blowen... En zo hoef je toch niet ineens fulltime hardcore helemaal nuchter de hele tijd te zijn.

Zelf heb ik 't al weken niet meer gedaan. Maar ik neem het mezelf regelmatig voor overdag om 's avonds weer eens een beetje wiet te vapen. Alleen eenmaal avond hoeft het dan van mij niet meer en vind ik het zonder ook wel prima. Niet bepaald verslavend dus voor mij (was met wiet róken wel anders). Maar het kan alleen al helpen om zo iig jezelf een soort van wortel voor te kunnen houden overdag zodat je iig een alternatief hebt voor de veel destructievere alcohol...
Doe het iig niet om de realiteit mee te willen ontvluchten. Daar is het niet voor en die functie vervult het niet. (vandaar ook minder verslavend denk ik)

Leuke bijkomstigheid btw is dat je met zo'n vaporizer naar wens de verdampingstemperatuur kan instellen, waarbij verschillende temperaturen weer tot verschillende effecten van de cannabis leiden. Interessant om je in te verdiepen. Zoals je vast weet wordt het zo ook medicinaal gebruikt o.a.

bewerkt door Strijkbout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ongelooflijk hoe extreem hoog alcohol altijd scoort en toch hét legale middel bij uitstek is. 
Koffie als een drug zien blijft iets dat ik niet serieus kan nemen....

XTC vind ik daarentegen één van de heftigste drugs die ik ken, en scoort altijd heel braaf in dit soort testjes hahaha. 
Bij overmatig gebruik kan je er ook behoorlijk depressief van worden. 

bewerkt door Strijkbout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vroeger meer dan een 1 jaar? Of 2 of 3 elk weekend xtc gebruikt, zonder was het weekend niet goed. Elk weekend op jacht naar een dealer via via... Zelfde geldt voor speed.. Dat kwam daarna volgens mij. Gelukkig is dat meer dan 10 jaar geleden. Maar zonder was het weekend niet goed.. En na 5 weekdagen, was de boel wel weer aangevuld in je hersenen om weer effect te voelen. En tussendoor ook nog veel geblowd natuurlijk

Coke heb ik gelukkig nooit gedaan. 

Maar ik voel me prima nuchter, ik heb de balans opgemaakt en nu doorgaan op de ingeslagen weg. 

En idd @lady jane ik ga ook lkkr op koffie en voldoende slaap. Maar savonds drink ik geen koffie meer. Dan val ik moeilijker in slaap

bewerkt door Freekie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Freekie:

Ik heb vroeger meer dan een 1 jaar? Of 2 of 3 elk weekend xtc gebruikt, zonder was het weekend niet goed. Elk weekend op jacht naar een dealer via via... Zelfde geldt voor speed.. Dat kwam daarna volgens mij. Gelukkig is dat meer dan 10 jaar geleden. Maar zonder was het weekend niet goed.. En na 5 weekdagen, was de boel wel weer aangevuld in je hersenen om weer effect te voelen. En tussendoor ook nog veel geblowd natuurlijk

Coke heb ik gelukkig nooit gedaan. 

Maar ik voel me prima nuchter, ik heb de balans opgemaakt en nu doorgaan op de ingeslagen weg. 

En idd @lady jane ik ga ook lkkr op koffie en voldoende slaap. Maar savonds drink ik geen koffie meer. Dan val ik moeilijker in slaap

Bij mij hetzelfde. Van m'n 17e tot m'n 22e of zo. Toen heb ik dat ook wel ervaren, die flinke dips en depressieve gevoelens als gevolg van dat overmatige gebruik.
Nam ook echt veel op een nacht soms.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...